Vandring i Tivat

Vi tillbringade de tre sista dagarna på resan i Tivat. På tisdagen tog vi bilen ut på en halvö och sen gjorde vi en liten vandring ner till havet. 
 
 
 
 
Skönt att äntligen få svalka sig i havet! Det var bara vi och en annan båt där. Senare kom en kajak med ett par från Serbien. 
 
På onsdagen, sista hela dagen, gick vi istället upp i bergen. 
 
Stötte på några hus, vissa såg bebodda ut men de flesta verkade övergivna och obebodda.
 
 
Ser ni bilen till vänster i bild? Den är nog inte använd på väldigt länge! 
 
 
Kom fram till en gammal kyrka och gick fram till den och vidare i små gränder. 
 
Där uppe i bergen låg en hel gammal by. Påminde lite om när vi var i Machu Picchu, men ändå inte. 
 
Det var pyntat här och där.
 
 
 
 
På väg nerför bergen igen stötte vi på denna lilla krabat :) Han gick i kanten på vägen och åt gräs. 
 
Sista kvällen! 
 
 
Vi lämnade Montenegro med blandade känslor. Ska skriva ett inlägg till och sammanfatta landet, dess fördelar och nackdelar. 
 
 
 
1 BP:

skriven

Bra att du avslutar ditt inlägg med att ni lämnade landet "med blandade känslor". Och bara efter att ha läst dina inlägg så fick jag som läsare exakt samm intryck.
Har en kompis som besökte Montenegro för några år sedan, och hon sa klart och tydligt - aldrig mer!

Dina bilder av landskapen var i alla fall helt underbara, och med tanke på att jag är en "sköldpadda-tjej" så är min favo idag den söta landsköldpaddan.

PS. Nu hoppas jag att blogg.se förbarmar sig över mig och inte låta mig sitta 10 minuter för att verifiera att jag inte är en robot. Fruktansvärt irriterande. De flesta blogg.se-användare har vid det här laget bytt till WP eller blogspot. Något du funderar på kanske?!

2 Klimakteriehäxan:

skriven

Att döma av bilderna har ni haft det jättefint!

3 Anni:

skriven

Äntligen har jag läst igenom alla dina inlägg, både från resan och tiden innan. Alltså, Montenegro ser hur vackert ut som helst - dina bilder är helt underbara! Så trist med det du berättade för mig, för då blir det verkligen "skenet bedrar".

Ser att BP kämpat med reCAPTCHA, får se om jag drabbas också. Jag har suttit ungefär lika länge för att klicka bort alla cookie-grejer innan jag ens kunde läsa, så det känns segt nog.

4 Jossu:

skriven

Vilket härligt vatten, turkost och kristallklart. Sköldpaddor är så söta, vilken glädje att stöta på en under promenaden.

Kommentera här: