Påsk och vårblommor

Sötaste påskkärringen och påskgubben kom på besök.
 
Eftersom sonen är allergisk står alltid påskriset utomhus. 
 
Efter den traditionella påskmaten blev det tårta med citronmousse, hallonmousse och godis och bär. 
 
På påskdagen åkte jag och en kompis ut till Hjortsberga och promenerade omkring bland alla fina vårblommor. 
 
 
Den här lilla spindeln var bara några millimeter stor. Hade med mig mitt macro-objektiv som jag inte hade använt på 4-5 år. 
 
Den här lilla varelsen liknade först en mygga, men ändå inte. 
 
Två söta åsnor!
 
Alltid lika fridfullt runt Hjortsberga. 
 
 
 
Det här såg ut som syren, men det kan det väl bara inte vara. Den brukar ju blomma i juni. 
 
Så härligt när vårblommorna och grönskan kommer tillbaka. För att inte tala om ljuset!
1 BP:

skriven

Har du fått "bloggdiarré". Så många inlägg efter varandra har du inte skapat på flera år ju;-) Det får du gärna fortsätta med.

2 Paula:

skriven

Jättesöta påskkäringar, men åsnorna! Älskar åsnor, och dessa, vita, jag hade stulit dom omedelbums!

3 Annette:

skriven

Så mysiga och fina bilder! Nu påminde du mig om mitt makroobjektiv, det måste jag också ta fram. Imponerande att du lyckades se spindeln mot den bakgrunden. Jag tror förresten att växten är en tibast. Den blommar på bara grenar den här tiden. Hoppas allt är bra! Snart måste vi ses. Kram

Kommentera här: