Tår

Mina föräldrar har ju haft koditori sen jag föddes. De serverade många kaffetårar. Hemma på väggen hade vi en skylt i trä där alla olika tårar stod. Den finns inte kvar men denna hittade jag på nätet. 
 Den här bilden är också från nätet. Enligt media kan du se på dina tår hur du är som person. Man får tro vad man vill :) Vilka tår passar in på dig? 

A: Tredje tå är lika lång som stortån och fotens andra tå, eller till och med längre
Om detta stämmer på dig kan det betyda att du är en hårt jobbande person som dessutom är fylld av energi. Om denna tå däremot är kortare än övriga har du lätt att njuta av livet och ser positivt på det mesta omkring dig.

B: Fotens alla tår är lika långa
Det sägs att en person med fötter som dessa är väldigt praktiskt lagd, en bra vän samt hårt arbetande och social på jobbet. 

C: Andra tån från stortån räknat är längst
Ju längre denna tå är – desto bättre är du som ledare. Dessa människor sägs dessutom vara otroligt dynamiska. Men man behöver inte må dåligt även om denna tå är kort. Ju kortare denna tå är, desto mer harmonisk påstås du nämligen vara.

D: Stortån är längst
Personer med en lång stortå sägs vara kreativa och problemlösare. Är stortån i stället mindre och kortare lär du vara ansvarsfull samt vara bra på att hålla många bollar i luften samtidigt

Breda fötter
Har du breda fötter? Då påstås det att du har svårt att sitta still och trivs om det hela tiden händer saker omkring dig.

 
Bjuder på mina och min mans tår så kanske någon kan lista ut hur vi är som personer :) 
 
Idag doppade jag tårna i betydligt varmare vatten än på förra bilden. Men inte tillräckligt varmt för att doppa hela mig. 
 
Flera tår hittar du hos:
 
 
 

 

 

1 Helen:

skriven

Jag har aldrig sett denna teori och tårna och hurdana vi är. Intressant och när jag ser dina tår så är de väldigt lika mina i längd. Det ser hemskt kallt ut för tårna med isen i vattnet. Jag hoppas ni hade varma sockor att packa in tårna i efteråt.

2 BP:

skriven

Vilket roligt bidrag:-) Kollade omedelbart min högra fot och kunde konstatera att min stortå är längst medan tå nummer 2 är kortare än nummer 3. Alltså är jag en blandning av C och D.
Din mans tår på första bilden ser ut att frysa, vilket jag förstår med tanke på isblocken;-)
Förstår att det du bara doppade tårna och inte hela dig. Det tar ju ett tag tills vattnet är uppvärmt;-)

3 Ditte:

skriven

Vilken rolig tolkning. Fastnade genast för skylten med de olika tåtyperna. Har inte sett en liknande förr. Tyvärr har jag två krossade stortår så de har liksom ändrat sin form. Men jag tror ändå jag hittade min tå typ.
Vilken häftig bild av era tår med isen som bakgrund.
Och här har jag funderat på era tår...

4 Biggeros:

skriven

Ja, jag drog av mig strumpan direkt och då skulle jag ha C tår.
Ja, nu blev jag även sugen på kaffe så jag får sätta på nespresso bryggaren. Härligt med barfota bilderna!!
Ha enntrevlig söndag <3
Kram

5 Paula:

skriven

Jag har också doppat tårna, men jag kämpar för att peppa mig att doppa hela lekamen! Vattenståndet i Älgsjön är lågt, o man kan inte hoppa/dyka i, det är ju en pina att gå hur långt ut som helst innan man kan doppa sig! Din man har knotigare tår än du, vad nu det kan innebära!

6 Susjos:

skriven

Vilken kul tolkning av tår!
Vad står det längst ner på bonaden, krusetår?

Jag har breda fötter (och nog vill jag att det händer saker allt, haha) och mest lik fot D.

Ha en trevlig midsommar!
Kram

7 Anni:

skriven

Här har du en riktig A-fot, bred och rejäl ;-)
Du måste ju sitta på massor av fina familjerecept med sådant påbrå, hur har jag kunnat missa det?

8 Emma, Sol som sol?:

skriven

Om jag titar på min högerfot så är jag en solklar D. Stämmer även in på beskrivningen, haha!

Vänsterfoten är dock en annan historia och faller in på C eftersom stortån kortats av pga Hallux valgus (vilket din man tyvärr också ser ut att vara bekant med).

Den där väggbonaden, den hängde även hos en barndomskamrat. De älskade att fika!

9 Anni:

skriven

Bara här igen en liten vända. Upptäcker att mitt AdBlock Plus som jag har installerat på webbläsaren stoppade 165 reklam/annonser när jag går in på din blogg! Jisses. Undrar hur din blogg ser ut för dem som ser reklam? Är det medveten reklam från din sida, eller är det något dolt som du inte själv känner till? Dessutom finns en cookie som Facebook känner av (men inte kan utnyttja i mitt fall eftersom sonen installerat något filter som stoppar FB att spåra mig).

10 Anni:

skriven

Tänkte att jag svarar på reklamfrågan här. Jag provade att ta bort AdBlock Plus och då dök det upp en stor annons högst upp på din sida och sedan avslutas varje inlägg med en annons. Återinstallerade genast AdBlock Plus ;-)

Kommentera här: