Skyltsöndag och lite blandat

Häromdagen startade jag morgonen i stallet. Så här i influensatider var det ingen som kunde släppa ut hästarna så jag hjälpte gärna till. Mockade och pysslade i stallet. Kändes lite jobbigt, men mest mysigt. Saknar min häst men samtidigt är det också skönt att inte behöva lägga 2-3 timmar istallet varje dag. Sen blev det en promenad i skogen när jag ändå var där. Också mysigt. 
 
Samma dag hade jag också besök av Cissi från Nyköping. Vi käkade lunch på Gustafsvik och gick en promenad fram och tillbaka dit. Vi hoppade över alla godsaker på bilden. Jättemysigt att ses igen, det var ett tag sen. Cissi bloggar ju inte längre men är väldigt flitig på instagram och tar helt fantastiska bilder. 
 
Förra helgen var vi i Mariestad hos min mans mammas kusin och fru. Alltid lika underbart att komma dit. Man känner sig så välkommen.
 
Njöt av trädgården en stund efter resan innan vi gick in och umgicks, drack och åt gott. 
 
Idag hade vi familjemiddag hemma hos dottern och sen blev det tv-spelsturnering. 
 
 
Eftersom det är skyltsöndag hos BP idag så kommer lite skyltar: 
 
Åkte in till Eskilstuna på mammografi och normalt är det aldrig svårt med parkering där. Nu var gratisparkeringen full, fullt framför sjukan, fullt i parkeringshuset... Hittade till slut en plats i ett villaområde en bit därifrån. Tur att jag kom i god tid. 
 
Gäller att ha koll. Mycket ombyggnad runt alla sjukhus i regionen. 
 
På väg till mammografin passerar man skylten till cancercentrum. Jobbiga tankar som kommer då... 
 
 
Ni har väl laddat ner 112-appen! Häromdagen fick jag meddelande om en brand i närheten. Som tur var gick det bra med huset och de som bor där. 
 
Lite roligare skyltning! Fantastiskt gott vin!! Går tyvärr inte att hitta på systemet eftersom det är 30 år gammalt. 
 
Men den här fantastiska champagnen finns på systemet. Den kan jag verkligen rekommendera. Dessutom bra pris på den 
 
Kom ihåg mössan nu när det börjar bli kallt! 
1 BP:

skriven

Alltså den första bilden är helt underbar! Ja, dom andra fotona också såklart. Än en gång är det så himla skönt att se din son som verkar ha återhämtat sig så bra! Är så glad över det!
Ja du, gratis parkering vid sjukhus har vi så inte här i Stockholm. Å precis som hos dig byggs det ju överallt runt sjukhusen här så att parkeringsplatserna har tagits bort och man inte hittar någon plats. Har faktiskt börjat åka kommunalt till DS...
Att canceravdelningen väcker hemska minnen förstår jag mycket väl...
Ett 30 år gammalt vin - WOW. Ett sådan gammalt vin har jag aldrig druckit.
Å sista bilden gav mig ett riktigt gott skratt:-)
Tusen tack för din toppen skyltning och länken:-)

2 Paula:

skriven

Hej, så trevligt med spelkväll! Att opretentiöst få umgås är ju det bästa som finns, har man sen ett gott vin till är det ännu bättre. Jag avbokade mammografin förra veckan, det skulle ta mig nio timmar att åka tur/retur till Borlänge. Jag blir så förbaskad. Nu är det tre år sen jag var där senast, varför kan det inte finnas på närmare håll??? Vet att jag måste beställa en ny tid framöver men väntar nog till våren. Försökte faktiskt fråga på fb om någon skulle åka till Blge den dagen, men fick tyvärr inget napp. annars är det ju många som åker till Kupolen eller Ikea härifrån byn. Nå, bättre lycka nästa gång. Får jag skjuts åt ena hållet så halverar jag iaf restiden...
Ha en fin halloween!

3 Susjos:

skriven

Mysigt att få vara med hästarna, men visst känns det i hjärtat! Saknar vår katt så det är otroligt! Cissi från Nyköping? Det måste vara kanonturf på instagram? Va trevligt!
Mysigt med familjemys, alltid!
Kram!

4 Annette:

skriven

Vilket omväxlande och spännande inlägg! Jag har laddat ned 112-appen nu, tack för tipset! Jag förstår att bara ordet på den hemska sjukdomen väcker jobbiga tankar och känslor. Skönt med regelbundna kontroller. Caféet ser jättemysigt ut, jag skulle nog falla för både en och två av de där bakverken, särskilt när de blev så bra på bild :) Ses om inte allt för länge, ser fram emot det! Kram

5 Anni:

skriven

Tänker att du är så ståndaktig som inte tar någon bakelse, men så kommer ju både vin- och skumpa-tipset och plötsligt är du inte alls lika ståndaktig längre. Dvs du vet vilket du föredrar :-)
Mysigt att träffa Cissi, håller helt med dig om bilderna hon tar!
Ses snart igen <3

6 Karin Eklund:

skriven

Många fina bilder, fina tankar, jobbiga tankar och fina skyltar. På sätt och vis så har du samlat in livet som det är via dina skyltar. Tack för det!

7 Åke:

skriven

Cissi ja... var det hon som cyklade hela tiden? Jag minns henna. Hälsa om det var hon, ja en massa skyltar du fått ihop. Cancercentrum vill man helst slippa.

Kommentera här: