Flytt, Gnesta Marknad och Förenade Arabemiraten

Sen jag skrev sist har det varit fullt upp. Mer än fullt. Vi hade barnbarnen på helgen efter att jag tagit bort min häst. Det var bra för då hann jag inte tänka så mycket. Inte sova heller förden delen då man inte längre är van att ha en liten 1-årings fötter i ryggen under natten. Sen var det dags för sonen att flytta på måndagen. En helt nybyggd Bo Klok-lägenhet, en liten etta. Vi hade fullt upp att bära, packa in, åka till Mio och Ikea, installera diskmaskin och tumlare vilket inte ingick. Så det fick han i inflyttningspresent av oss. Dessutom skulle ju hans lilla stuga tömmas. Städningen hyrde vi in en firma som fixade. Sen till helgen var det Gnesta Markandslopp på fredagen och själva marknaden på lördagen.
 
Nya lägenheten. Sovdelen avskärmad med en hylla.
 
Katterna fick såklart följa med. De fick prova att gå ut i sele och koppel på fredagen men den ena kröp ur selet och försvann... Var borta ett dygn. Vi var ute och letade flera gånger. Men sen hittade vi honom till slut i uteförrådet vid stugan där han bott i sina två levnadsår. Puh så skönt. Bara en kilometer mellan stugan och nya boendet men en stor läskig väg emellan...
 
Charles sprang sitt första marknadslopp och då ville han att morfar skulle springa med.
 
Banan, festis och medalj!
 
Och dessutom får alla barn som springer varsin biljett till tivolit. Naturligtvis ville han åka i en bil :)
 
I måndags åkte vi till Förenade Arabemirraten. Har upplevt massor och tagit mängder av bilder. Ska försöka hinna lägga in så snart som möjligt. Har inte blivit så mycket tid på hotellet hittills. Men ni får en förhandstitt av världens högsta byggnad, Burj Kalifa.
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Du verkar ha mer tid till att blogga när du är på semester - hahaha;-)
Fantastiskt med en så fin lägenhet till sonen. Underbart att höra att han nu verkar klara sig själv helt och hållet! Har aldrig hört talas om Bo klok lägenhet. Det måste jag googla.

Charlie är ju så himla söt - och duktig!

Sedan är jag aningen förvånat att ni åkte till UAE. Tveksamt om jag skulle sätta min fot där. Men jag antar att du kommer berätta mera sedan.

2 marina:

skriven

Vilka mysiga bilder! Ha det så bra på semestern. Vi var där för några år sedan då vi hade kamrater som bodde där. Upptäckte många trevliga platser, hoppas ni gör det samma!

3 Paula:

skriven

Men jisses, vad ska ni där nere o göra? Dubai? Där har min dotter och barnbarnet varit
Katter har en förmåga att hitta tillbaka där de bodde förut i samband med flyttar, tack o lov har inte mina katter brukat göra så, men det underlättar att man vet var man ska leta. Hoppas de gjort sig hemmastadda nu/kram

4 Susjos:

skriven

Oj, här händer det grejer! Full fart! VA kul med en sån häftig resa, ska bli spännande att se fler bilder!
HA det så bra!
Kram!

5 Anni:

skriven

Att få springa med sin morfar, få medalj och karusell - det måste vara helt fantastiskt!
Lika fantastiskt att få flytta in i en ny lägenhet. Och att som mamma se sonens glädje <3
Hoppas att katten snart förstår att den flyttat!

Kommentera här: