Museispårvägen i Malmköping

Satt och sökte lite på facebook efter evenemang i närheten och hittade Museispårvägen i Malmköping. De hade en familjedag i lördags med lite olika aktiviteter. Dotterns man skulle ha ett gäng killkompisar på besök så dottern hade frågat om hon och barnen kunde vara hos oss. Vi åkte iväg efter lunch. 
 
 
Spårvagnarna gick fram och tillbaka hela dagen, 4 olika stationer där man kunde gå av. Alla sommarjobbande ungdomar hade tidsenliga kläder. 
 
Spännande att åka spårvagn. Redo med biljetten. 
 
Gammal och vacker interiör. 
 
Vid en av stationerna fanns en hoppborg. 
 
Den var populär både hos stora och små. 
 
Kul att åka rutschkana nerför :) 
 
Det tyckte vi alla :) 
 
 
Lite picknick. 
 
Dags att åka tillbaka. 
 
Åkte till badet i Malmköping och badade en stund innan vi åkte hem och lagade middag. 
En väldigt mysig dag. Kan rekommendera till er som vill göra en liten utflykt.
 
 
 
1 BP:

skriven

Gillar dessa "nostalgiresor", om inte annat för att kolla hur det har varit förr. Här görs det med Roslagsbanans veterantåg och även med en gammal spårvagn som går från Norrmalmstorg till Djurgården.

Men inramningen är absolut inte lika fin som i Malmköping. Himla kul för barnen, som förresten har blivit såååååååå stora. Både Charlie och Oliver är såååååå himla söta.

PS. Och du har blivit med nya glasögon, eller hur?!!! Snyggt!

2 Paula:

skriven

Hej, det tåget var så tjusigt så det hade jag också velat åka med. Ja nu har det varit sommar på riktigt, men nästan snudd på för varmt för aktiviteter. Men snart är mörka svala hösten här, nu ska jag inte klaga. Ha en fin fortsättning på sommaren, det är långt kvar...Kram

3 Anni:

skriven

Vilket underbart vackert tåg! Jag blir lite nostalgisk för jag har tvingat mina barn att åka på oändligt många museitåg. Nu får jag längta efter barnbarn, så jag får börja om ;-)
Hoppborgen är jag inte lika sugen på ...
Kram <3

4 EvaTrillian :

skriven

En underbar bild på dig och barnen i rutschkanan :)

Kommentera här: