Gott Nytt År!

Ytterligare ett år har passerat och ännu ett nytt år står framför oss. 
 
Som alla andra år har det hänt både roliga och sorgliga saker. Jag har fått tagit bort båda mina älskade husdjur detta år. Båda blev gamla och sjuka och jag var tvungen att ta det där jobbiga beslutet. Vissa dagar är jobbigare än andra. Som julafton, i år var första julafton på ca 20 år som jag inte var i stallet. Kändes tomt och konstigt. 
 
När jag sitter på mitt kontor saknar jag Troja som mest. Hon var alltid med mig därinne. 
 
Som vanligt har vi hunnit med några resor också. I våras åkte jag och min man till Gdansk. 
 
Sen i maj bar det av till Portugal tillsammans med sonen. 
 
I juni åkte min man och jag till Dubai. 
 
I augusti åkte vi till Österrike och vandrade. En helt fantastisk semester! 
 
Och så var vi ju på Lanzarote nu veckan före jul. Den resan var ju för att fira pappa som fyllde 80 år.
 
Dessutom har mamma fyllt 75 i år och då kidnappade vi henne och hittade på lite roligheter och avslutade med drink och middag hemma hos oss. 
 
Nu ser jag fram emot ett nytt spännade år. Har inga nyårslöften men däremot lite tankar och idéer vad jag vill satsa lite extra på. Som träning tex. Längtar verkligen till att komma iång att träna igen så fort denna långa hemska förkylning är över. Vill även satsa lite mer på min firma. Och självklart planerar vi lite nya resor. Satt igår och gjorde en liten planering inför sommarens resa. Som det ser ut nu blir det bilsemester genom Europa med vandring i Slovenien och Italien. 
 
Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! 
 
 
1 Susjos:

skriven

Vilka härliga bilder från ditt år. Både du och jag har ju fått ta dessa tråkiga beslut om våra husdjur, verkligen tuffa beslut! Underbara resor har du gjort, och spännande resor inplanerade ser jag!
Ha nu ett gott slut och ett Gott nytt år!!!
Varm Kram!

2 BP:

skriven

Det är alltid mycket sorgligt att förlora en familjemedlem, och du har fått ta bort två...
Nu hoppas jag att 2020 blir ett år utan sorgliga händelser för dig och din man.
Ni älskar ju reseäventyr och har verkligen sett mycket under 2019. Önskar dig och din man att ni fortsätter se er om i världen även nästa år.
Det där med träning har ju ofta med disciplin att göra. Hoppas du har mer av den varan än jag;-)
Jättekul att du har planer på att satsa ännu mera på ditt företag, som ju redan nu går riktigt bra. Lycka till!
Önskar dig och din man ett riktigt Gott Nytt År!

3 Ditte:

skriven

Många toppar med fina resor och upplevelser och några dalar. Och trist och tomt att inte ha dina fyrbenta vän. DE är ju familjemedlemmar. Jättefina bilder från ditt 2019 och många minnen och erfarenheter tar du med dig in i 2020 .
Önskar dig allt det bästa för detta år.

4 Eva Trillian:

skriven

God fortsättning! Må 2020 innehålla allt gott!

5 Anni:

skriven

Åh, jag som inte ens börjat med sommarens planering än, det känns rätt konstigt! Vandring i Slovenien låter mycket vackert!
Lider med dig när du saknar dina lurviga vänner. Tänk så stort tomrum de kan lämna efter sig.
Önskar dig och hela din familj ett riktigt bra 2020!

Kommentera här: