Gems weekly photochallenge - tår

Oj så länge sen det var som jag var med på Sannas roliga utmaning. Det har helt enkelt inte blivit av, men nu är det dags. Veckans ord är tår. 
 
Att hålla tal på sin dotters bröllop funkar inte utan att det kommer en tår i ögat. Inte för mig i alla fall. 
 
Dålig bild, men här kom det också en och annan tår... När jag höll tal på min systersons bröllop i Kanada och visste hur gärna min syster hade velat vara där och se sin son gifta sig... För att inte tala om hur gärna han hade velat haaft sin mamma där! 
 
Små söta babytår. 
 
Tänk vad vi skrattade när vi klädde av oss i iskalla kylan och la upp denna bild på facebook för min man tycker det är så larvigt med alla tår på stränder :) 
 
Men att gå på en strand och doppa tårna i vattnet kan ju vara alldeles underbart. 
 
Så finns de ju såna som har blåa "tår".
 
Tänkte att idag får det bara bli arkivbilder men när jag sitter här så känner jag hur något kryper på mig (trots att jag nyss duschat). Och denna lilla fästing som bara var 1-2 mm har väl ockå några tår. 
 
Klicka på bilden om du vill se hur andra har tolkat ordet tår:
 
 
 
1 BP:

skriven

Du börjar i moll och slutar nästan i dur, fast bara nästan;-)

Bröllop är ju ett tillfälle där alla fällar ett tår, så är det ju. Konstigt egentligen för det är ju något roligt att fira. På bgravningar fällar man ju också tår, och där är det helt "naturligt". Konstigt...

Gillar dina små tår bredvid din mans stora:-) Fågeln med blåa tår är cool. Undrar varför h*n har blåa tår;-)

Fästingen är äcklig. Har den tår?! För mig orsakar den tår, trots att jag aldrig drabbats av en fästing.

2 Susjos:

skriven

Snygg tolkning av tår! Å vilken fin klänning du hade på din dotters bröllop. Att hålla tal är en konst i sig, och på bröllop med nära och kära, hjälp, jag vet inte om jag skulle klara av att hålla tal! Strongt gjort av dej! Era fötter med all den där isen, hua, verkligen en rolig bild. Å så fågeln med blåa tår, har jag aldrig sett förut, ser verkligen annorlunda ut. Fästingen är inget vidare, usch, jag hoppas slippa sen någon !
Babytår, finns det något gosigare? Kram och godnatt!

3 "LillaSyster":

skriven

Härliga bilder - utom den där sista då, hu för fästingar, men de går bra att trycka ihjäl dem med kanten på nagelborsten.
Önskar dig en solig och fin onsdag!

4 Ditte:

skriven

Vilken fin tolkning av veckan tema. Många fina exempel blev det och fina bilder. Och visst är det lätt att fälla en tår på bröllop och andra speciella tillfällen.

5 Helen:

skriven

Vad duktig du är som håller tal på bröllop, att du fällt en tår vid de tillfällena förstår jag väl. Jag tror inte jag skulle klara det alls.
Bilden på era tår med isen i bakgrunden är så rolig! Fågels blå tår är också väldigt snygga och annorlunda.
Bra tolkning av veckans tema!

6 Klara Ovida:

skriven

Finstämd text och bilder i din tår-tolkning! Gillar absolut tåbilden med isen i bakgrund! Full pott i mitt tycke!

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Små babytår slår det mesta! De är ljuvliga!

8 Anni:

skriven

Oj, så många känslor din bildserie väckte. Glädjetårar, sorgtårar, äckeltårar och gosetår <3

9 Anonym:

skriven

Det är konstigt det där med tårarna. Förr grät jag möjligtvis när jag var riktigt ledsen men numera kommer tårarna bara jag TÄNKER på min barn och barnbarn eller när jag hör någon riktigt vacker musik. Åldern?

10 Musikanta:

skriven

Förr i tiden grät jag bara om jag var riktigt, riktigt ledsen. Numera kommer tårarna bara jag TÄNKER på något sorgligt. Eller när jag hör någon väldigt vacker musik...
Ingrid

11 byblixtra:

skriven

Gillar strandbilden med isen i bakgrunden. :-)

12 Paula:

skriven

Glädjetårar när man blir rörd av kärlek, finns det något finare? Knappast, vilka fina vandringstår ni har! Kram

13 SigridfraEnget:

skriven

Vilka fina bilder. Snyggt tolkat.

Kommentera här: