Att gifta bort sin dotter

För två veckor sedan gifte sig vår dotter. Den stora dagen som de väntat på i över ett år. Planerat och fixat. Jag och min man hjälpte dem en hel del dagarna innan. Jag dukade, vek servetter mm. Min man fick mest passa Charles och hjälpa till att bära tunga saker.
Efter bröllopet åkte de till Malta en vecka så då hade vi hand om Charles. Man brukar vara lite trött när man har honom några timmar, det blir så mycket lek hela tiden, så intensivt. Och nu blev det en hel vecka! Tur att han är så lätt att ha hand om. Världens goaste unge!!! Förra veckan låg jag i världens förkylningsinfluensa men börjar äntligen känna mig lite piggare. Så tänkte att ni ska få se lite bilder från bröllopet. En dag full av känslor och många tårar i ögonvrån...
 
Brudgum och bestman gjorde i ordning sig ute vid Södertuna Slott där brudparet sov natten innan bröllopet. Ett tips de fick av en kompis. Istället för att boka dyr hotellnatt på bröllopsnatten och komma dit framåt 5 på morgonen efter partyt och inte hinna njuta. Nu kom de dit tidig kväll och åt trerätters, njöt och hade det bra. Vaknade upp på sin bröllopsdag och åt hotellfrukost.
 
 
 
Grabbarna fick ju vänta ett tag på tjejerna eftersom de tog betydligt längre tid på sig att göra iordning sig, så då blev det lite skönt avslappnat grabbhäng med öl och gitarrspel.
 
Och till slut var även bruden klar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid nästa foto-ställe fick även Charles vara med!
 
Picknick med jordgubbar och bubbel.
 
Jordgubbar! Jag vill ha... Charles kommer springande. Hur smart är det av mig att ta med jordgubbar som rekvisita när man har en 1½-åring med?? För en 1½-åring med vit skjorta har garanterat inte en vit skjorta efter att ha ätit jordgubbar... Bara att plocka bort dem fort...
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags att gå in i kyrkan!
 
 
 
 
 
 
 
  
Brudparet försvinner iväg med häst och vagn.
 
Bilder från middag och festlokal kommer i nästa inlägg :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

WOW! Vilket inlägg och vilka helt fantastiska foton! Det var då verkligen ett "traditionellt" bröllop i STOR stil!!! Å du är en fantastisk bröllopsfotograf Mia! Bilderna är helt UNDERBARA!!!

Charles har ju blivit SÅÅÅÅ stor och "vuxen":-)

Kul att brudparet åkte till Malta på bröllopsresa. Undrar om din dotter och hennes man träffade Anita...

Å jag har en känsla av att din dotter är gravid med parets andra barn...

PS. Himla kul att se sonen med Charles i knät. Han verkar vara på rätt väg. Men varför sitter han i rullstol???? DS.

2 Paula:

skriven

Jaa, lyckades hitta dig på ett foto också! Vem har fotat bröllopet? Ett proffs antar jag för det är fantastiska bilder! Först trodde jag att björkarna var en fototapet eller liknande, men börjar tro att de var på riktigt! Förstår att du har haft en omtumlande tid! Men samtidigt en lycklig tid, med familj och släkt, ett riktigt sagobröllop. Brudparet är så vackert. Ett fint minne för livet både för dem och för dig
Kramen

3 Marina:

skriven

Vilket vackert brudpar och vilka underbara bilder! Visst är det ett fantastiskt ögonblick, det där då ens barn gifter sig. Vi fick ju uppleva precis det förra sommaren.

4 Anne-Mari:

skriven

Åååå, så vidunderleg vakkert !!!!
Gratulere så mykje.

5 Anita Malta:

skriven

Så underbara, ljuvliga bilder som förmedlar så mycket glädje, lycka och kärlek!! Så vacker hon är er dotter. Ett minne för livet för er alla och vad jag förstår när jag tittar på bilderna så blev allt precis som planerat, som brudparet ville ha det. Hoppas att de hade det fint här på Malta och hoppas allt är bra med dig. Verkligen otur med förkylningsinfluensa men himla tur att du hann piggna till inför den stora dagen.
Önskar dig en riktigt fin fortsatt vecka Mia. Kram från Malta!

6 FREEDOMtravel:

skriven

Waow! Vackert brudpar! Vackert bröllop! Vackra foton! Tack för att vi fick ta del av detta och all lycka till brudparet!

7 Susjos:

skriven

Mamma mia, vilket bröllop!!!! Vilka underbar foton...som jag förstår att DU har tagit!! Så fina de är, och vilket fantastiskt bröllop!!!! Stort GRATTIS till brudparet!!!

8 Milla:

skriven

Vilka fina bilder😊 Härligt med bröllop
Kram Milla

9 Anni:

skriven

Åh, mitt hjärta!
Det är ju som ett rent sagoinlägg, detta. Så vackra bilder, så mycket kärlek, så magiskt! Men tänk att vädret var så bra, jag är säker på att det spöregnade här för jag tänkte så på er den dagen och tyckte så synd om er som fick uselt väder. TUR att det inte var så - det där är ju det absolut bästa tänkbara. Heeelt fantastiskt!
Har du ens kunnat landa efter allt som varit?

10 Ama de casa:

skriven

Oj vilket vackert par! Och Charles är ju hur fin som helst han med :-)

Underbara bilder!

11 Eva Trillian:

skriven

Vilka fantastiska bilder från en vacker dag med fina människor :) Bilder tagna lika mycket med hjärtat som med kamera! :) Det gjorde du verkligen bra!

Kommentera här: