GemsWeeklyPhotoChallenge

Nu har jag missat flera veckor i Sannas roliga utmaning där vi ska tolka ett ord varje vecka. Så jag tar igen det nu med bilder på alla teman jag missat.
 
Den här bilden får representera både blå och vacker! En bild från en sommarkväll i Mariestad för några år sedan.
 
Och denna bild får symbolisera sol och lyser. Från Bad Gastein.
 
Gammal är nästa ord. Och visst är Maccu Picchu gammalt. Och stenarna i sig ännu äldre.
 
Skylt! När sonen och jag åkte till hamnen i Nyköping och käkade glass tog han ett bord ute i solen och jag ställde mig i den långa kön. Jag fotade skylten och sms:ade till honom så han kunde bestämma vad han ville ha.
 
Premiärdoppet för sonen i veckan. Själv tog jag mitt första bad för året idag.
 
Så här ser många båtar ut på Titicacasjön. Och med denna bild har jag kommit ikapp er andra!
 
 
1 Gemsofmylife:

skriven

Mia du är fantastisk vilka underbara bilder på alla orden och skylten är ju helt underbar mums vad gott med alla årets glassar ;)
Hoppas allt är bra med dig
KRAM sötnos

2 BP:

skriven

Hahahaha! Det var verkligen smart - ett samlingsinlägg med alla teman. Du är oslagbar:-)

Första bilden från Mariestad är en våt dröm - i dubbel bemärkelse - en av dina bästa bilder ever:-)

Å än en gång är jag så oerhört glad över att sonen verkar ha återhämtat sig. Så himla skönt och det ger mig en otroligt varm känsla om du förstår vad jag menar...

PS. Kanske skulle man satsa på ett samlingsinlägg framöver. Det var ingen dum idé alls. Den var faktiskt otroligt bra - idén alltså;-) DS.

3 skogstrollet:

skriven

Inte illa, att ta alla teman på en gång. Underbara bilder där Maccu Picchu sticker ut, för mig.

4 Anita Malta:

skriven

Skickligt att få ihop så många teman i ett och samma inlägg och bilderna är ju hur bra som helst. Den övre helt underbar med allt det blåa. Lite roligt med glassarna som du skickade till sonen för att kunna välja.
Blir lite sugen på att hoppa på utmaningen och varför inte börja som du, fast du behövde ju inte börja från början :) Men några bilder från veckor som passerat och sen hänga med varje vecka. Ska iallfall fundera på saken och kika på den där listan och vilka reglera som gäller, om det nu finns några.

Ha en fin fortsatt Måndag Mia. Jag liksom Lasse ser fram verkligen mot ert besök här på ön!

5 Violen%2525252520p%25252525E5%2525252520Brandholmen:

skriven

Smart att ta flera teman samtidigt och på så vis komma ifatt! Genomgående bra bilder! Finns det så många sorters glass att välja mellan på Aktersnurran? Imponerande!!
Ha det gott och var rädd om dig!

6 Susjos:

skriven

Vilken härlig bildkavalkad, och så fint du fått med alla teman! Jättefina bilder.
Å så glad jag blev att du är ett LEKSANDS FAN, kul att du kände igen loggan på bussen!!!

7 Paula:

skriven

Du var modig som doppade dig. Jag har inte varit i närheten av sjön ännu, idag var det åska och hagel som livade upp min dag, tror inte barnen var lyckliga i simskolan vid sjön...Få se om det blir någon värmebölja så jag känner för att simma. Hos dig hittar man alltid så härliga fotomiljöer från dina många resor. Men ändå, denna omgång vann nog Mariestadskvällen, otroligt vackert!
Kram

8 Eva Trillian:

skriven

Alla bilderna - av olika anledningar - gör mig glad :) men den första bilden i all sin blå härlighet... den blir en klar favorit!

9 Klimakteriehaxan:

skriven

Din blåa bild är overkligt vacker!!!

10 Tove Olberg:

skriven

Strålande bildkavalkad där alla orden kommer till sin rätt just hos dig :-)

11 Gärdsmygen:

skriven

Vad kul att du kunde spurta ikapp oss! Mycket bra gjort!

12 Helen:

skriven

Det var bra gjort att ta igen så många teman i ett enda inlägg med så läckra bilder dessutom. Bra jobbat!! Den första bilden är helt magisk och skänker en smula frid fast jag har det hemskt stressigt just nu.

13 KajsaLisa:

skriven

Gillar båten i sista bladen, ser ut som en vassbåt och härligt blåa färger runt.

14 Biggeros:

skriven

Du kom verkligen ikapp med ditt bildarkiv. Jag har även varit i Badgastein för mer än evigheter sedan. Då kan jag även känna mig lite gammal till åren. Sedan skulle jag vilja besöka Maccu Picchu. Min pappa var där för två år sedan. Han är en riktig kämpe:) Tack för att du delar med dig av dona fina bilder// kramiz

15 Anne-Mari:

skriven

Nydelege bilde.
Og båtane på Titicacasjøen ser majestetiske ut.
Sikkert spennande å fylgje ein slik.

16 Anki:

skriven

Underbart! Så smart av dig att slå ihop alla missade temaord ... det gjorde du bra - och med kanonbilder till varje!! Bra jobbat :)

17 Geddfish:

skriven

Har sett en och annan samlingsblogga om veckans ord. Dit har jag inte kommit än ;)
Fiffigt.

18 Anni:

skriven

Blå och vacker. Ja. Det räcker så. :-D

19 Gemsofmylife:

skriven

Vackra bilder och kul att du visade alla teman måste jag göra också eller så fortsätter jag bara där jag orkar igen ;) Du är fantastisk och dina bilder är magiska tack för att du är med !!!
KRAM

Kommentera här: