Lite vårblommor och ett par kryp

När jag påtade i jorden igår gick jag omkring lite i trädgården och tittade hur långt allt hade kommit.
 
Tulpanerna har varit knoppiga i ett par veckor, men det behövs lite mer sol och värme för att de ska slå ut.
 
En annan sorts tulpan.
 
Gullvivan blommar så nu är det dags att åka till min gullvivsbacke!
 
Pärlhyacint, alltid lika vacker!
 
På en Bellis kröp en liten bagge.
 
Och på påskliljan hittade jag en liten spindel.
 
Många gula blommor så här års, här är det vårlöken som blommar.
 
Och gulsippan som jag planterade in på tomten för några år sedan tog sig och blommar varje år nu. Härligt att ha så mycket blommor bara på tomten.
 
Har sett andra som lagt ut bilder på blommande magnolia, men min är bara små knoppar än så länge.
 
Och så lite mysigt sällskap!
1 Biggeros:

skriven

Jag finner även dessa knoppar som inte har blommat ut än är otroligt fina=)Tänk vad fina blomster som döljer sig i trädgården och även insekter som livnär sig eller transporterar sig från en planta till en annan. Så vackra bilder!!!!Trevlig helg

2 FREEDOMtravel:

skriven

Underbara blombilder! Och fantastisk bild på katten :)

3 BP:

skriven

Tackar för alla vårtecken från Sverige. Här nere äär det glest med blommor, eller så kollar jag inte tillräckligt noga. Bilden på katten är magnifik - liksom dina makron fron blommorna.

4 Marina:

skriven

Vilka helmysiga bilder - nu kommer våren snart!!!

5 skogstrollet:

skriven

Det gör nästan ont att se dina bilder - eftersom jag längtar så - efter att få uppleva dem själv.

6 Anne-Mari:

skriven

Så nydelege blomster.
Gode bilde av småkrypa, du er flink fotograf.
Pusen er kos..

God helg frå Anne-Mari

7 Ama de casa:

skriven

Åh vilken prunkande trädgård du har! Och "värre" lär det bli när värmen kommer :-)

Ha en underbar valborg där bland blommorna och det fina sällskapet!

8 Helen:

skriven

Vilka fantastiska blombilder, så vackra! Fantastiskt att se att det blommar någonstans i Sverige, hos oss är det så kallt så inget mer än tussilago blommar än... Ha en fortsatt bra helg!

9 Paula:

skriven

Men kära nån så mycket blomster du har omkring dig. Jag försökte förgäves hitta vitsippor att fota idag, o jag vet precis var de första kommer, de bildar en fin cirkel runt björken ute på gården där solen lyser hela dagarna. Men inte hade de slagit ut...jag fick nöja mig med tussilagon idag. Ha en skön fortsättning på Valborgshelgen

10 Eva Trillian:

skriven

Fantastiska bilder :) Får ju sommarkänsla här inne hos dig!

11 Anni:

skriven

Visst blir man lycklig ända in i kroppen av alla blommor som äntligen, äntligen kommer. Som vi har längtat! Väldigt vackra bilder, jag andas in och kan känna doften av vår!

12 Carina:

skriven

Dina bilder får mig att längta ändå mer efter varmare dagar. Tack

13 Susjos:

skriven

Åh, tack för dessa underbara foton på fantastiskt fina vårblommor, och kryp, hihi!!
Äntligen är vi på väg mot värmen! Kram och ha det gott!

14 Anki:

skriven

Mysiga bilder på både folk och fä! Min magnolia ser ut ungefär som din i utveckling - men snart så slår de ut :)

Kommentera här: