Ingefära-shot

Om ni vill ha lite extra hjälp att hålla alla förkylningar borta så prova detta:
 
Ingefära-shot
12 dl vatten
1 dl ingefära
½ dl honung
2 citroner
 
 
Skär den färska ingefäran i bitar och koka upp i vattnet. Dra ner värmen och låt det småkoka i 20 minuter. Sila bort ingefäran. Låt svalna och häll i honungen och saften av två citroner. Blanda och häll upp på flaska. Förvara i kylskåp och ta en lite shot varje morgon!
 
 
1 Ama de casa:

skriven

Det där såg väldigt gott ut dessutom :-)

2 FREEDOMtravel:

skriven

Vi är förkylda båda två, så det kanske skulle behövas... ;) Trevlig helg!

3 BP:

skriven

Vi köpte just en stor bit ingefära idag. Äter ingefära i många rätter, liksom färsk gurkmeja. Personligen skulle jag skippa honungen och i stället spetsa shoten med rom;-)

4 Jessica Högberg:

skriven

Låter gott också!

5 Paula:

skriven

Hej, ska prova drycken, såg en liknande härom dagen, där ingick även gurkmeja, färsk sådan! Jag har aldrig sett färsk gurkmeja i affären...
Jag klarar mig bra genom att inte träffa småbarn och äta vitlök varje dag, men man kan aldrig få för många bra tips! Hatar att vara förkyld!
Kramen

6 KajsaLisa:

skriven

Okej, förkylning, trodde något annat när jag läste shot. Men ingefära lär rensa näsan så det funkar nog :)

7 Sandra SG:

skriven

åh måste prova, fungerar det även om man redan blivit drabbad av förkylning?

8 EvaTrillian:

skriven

Låter ju faktiskt gott! :)

Kommentera här: