Tacksam och lekfull

Får bli ett kombi-inlägg idag eftersom jag inte var hemma förrän halv 11 igår kväll efter kvällsjobb.
 
Så först till Evas tacksamhetsutmaning där föregående vecka sammanfattas med små guldkorn att vara tacksam över:
varmluftsugn
trisslott
liljekonvaljer
mors-dag-middag hos min mor
lugn skön hemmakväll
en positiv trend som håller i sig
handsprit
jordgubbar
after eight-glass
svensk färskpotatis
gasolgrill
isvatten
strawberry daiquiri
min nya begagnade mangel
härliga ridturer
min familj
vänner
syrener
 
Hos tisdagstema är det lekfull som gäller:
Snart är vi där. Midsommar - en lekfull högtid för både vuxna och barn!
 
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Ringlekar, så kul! Det har vi väl alla varit med om! Så fort tiden går, snart är det midsommar!
Ha det gott!

2 Klimakteriehäxan:

skriven

Små grodorna, små grodorna ... helt obegripligt för varje oinvigd åskådare!

3 Paula:

skriven

Hej, små grodorna måste upplevas, går inte att förklara!
Ser att du smakat färsk potatis, det har jag inte hunnit med men längtar...kan leva på bara färskpotatis!
Kram

4 Anonym:

skriven

Här fastnar jag på tre saker:
trisslott
liljekonvaljer
mangel.

Trisslott - vann du?
Liljekonvaljer - mmmmmhhhhhh
Mangel - i vår sprillansnya tvättstuga finns faktiskt en mangel. Å manglade sängkläder är ju bara så sköna - åtminstone den första natten. Dessutom kör jag kökshanddukar, benen på jeans samt väldigt skrynkliga t-shirts i mangeln. Äger inget strykjärn och vägrar stryka så. Idealisk med mangel. Grattis Mia!

5 BP:

skriven

Me again - å varför blev jag helt plöstligt anonym hos dig? Suck. Föregående kommentar är från BP, men det hade du troligen räknat ut själv;-)

6 Anne-Mari:

skriven

Så fint at mange samlast til ringleikar.
Det er tegn på sommar !!

Ha ein flott juni !

7 Eva Trillian:

skriven

Jul och midsommar - ringlekarnas högtider :) Undrar varför vi inte kan leka dem utan gran eller majstång ;)
Hoppas, som BP, att trisslotten hade vinst!
Ny begagnad mangel - gillar skarpt att använda sådant som redan finns! Hela jorden blir tacksam :)
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

8 cissi:

skriven

Härlig lista! Hoppas du vann något på trisslotten!
Och snart är det midsommar, ska bli extra mysigt i år med Ella och kanske att G och hans barn kommer hit också! :)
Kram

9 Susjos:

skriven

Ja, en härlig lista!!! Liljekonvaljer är ju för underbara!!!
Visst var tavlan med dalhästen heelt underbar,såg att de hade flera fina tavlor!
Efter semestern..då....
Ha en skön dag! Kram

10 kolonilotta :

skriven

Fastnar främst för en jätte bra sak! Du vet vilken! ❤
Sen en annan... den borde du också veta eftersom våra smaklökar gillar samma där! ;)
Gillar allt i din lista!
Jag hör av mig om jag det blir någon bra dag att komma! :)
Stor kram vännen.

11 Anemonen:

skriven

Ja och det är bara att hoppas på fint väder och så leker vi och skuttar rund midsommarstången. Vi åker iväg ut på landet för där brukar de vara bäst.

12 Freja:

skriven

Massor av plus för positiva trender!

Kommentera här: