Slut, tacksam och en bra helg

Slut är temat hos Tisdagstema idag och nu får det vara slut på denna lilla bloggpaus som bara blev. Hade först inte tid och sen inte lust...
 
På tal om slut så är jag otroligt tacksam över att ljuset och värmen har kommit och att den mörka kalla årstiden är slut.
 
Ännu en helg har gått. I fredags var det tjejkväll nere på byn. Alla affärer öppna med specialerbjudande mm. Eldshow ute på torget. Brukar normalt gå runt med några kompisar, ibland äta lite eller ta något glas vin. Men i år blev jag tillfrågad av Swedbank om jag kunde stå hos dem och demonstrera hjärtstartare under kvällen. Självklart gjorde jag det! De fick även prova att göra kompressioner på dockor.
 
Swedbank bjöd på snittar, jordgubbar och alkoholfritt bubbel.
 
Det kom mer människor än vad vi trodde, det var kul :) Sen vet jag inte hur mycket det ger företagsmässigt men det är ju alltid positivt att synas.
 
Förutom att få veta och höra hur hjärtstartaren fungerar så fick de se på hur man gör chokladpraliner. Sternersborgs choklad från Björnlunda var där och demonstrerade. Farligt gott!
 
Igår var det måndag och dags för en liten sammanfattning av senaste veckans ljusglimtar:
några dagar i Göteborg
slippa laga middag
nya skor
tid att läsa bok
vårblommor
härlig värme - äntligen!
grillpremiär
vänner på besök
effektiv jobbvecka
kunna plocka ut lön
frisk luft
chokladglass
jordgubbar
torr cider
 
   
   
 
 
 
1 cissi:

skriven

Jag blir ständigt imponerad av allt som händer i Gnesta!
Och visst är det skönt att värmen äntligen kommit!!
Ha det bra! Kram

2 Paula:

skriven

PR är svår att mäta i pengar. Ofta är det en långsiktig investering, o kul brukar det också vara. Slipper man betala lokalhyra o dylikt så får man väl satsa lite av sin tid ibland...
Min dotter skötte administration o hemsida för företaget, hon har inte jobbat "på fältet" så det skulle hon nog inte reda ut själv. Nu har företaget sagt upp samtliga anställda och ska försöka köra vidare med bara de två ägarna..
Idag var det rekordvarmt i Säfsen, tröjan åkte av efter halva promenaden
Kram

3 Ingrid:

skriven

Va kul att få visa upp hjärtstartaren och så, vem vet det kanske ramlar in en del företagskunder efter detta. Hoppas :)

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Visst är det skönt att vi äntligen har fått riktigt vårväder så vi slipper frysa! Här i Nyköping var det tjejkväll i torsdags när det snöade så kraftigt! Otur för arrangörerna!
Ha det gott!

5 BP:

skriven

WOW! Kul att du fick chansen att visa upp ditt företag på Swedbanks monter. Bästa PR ju och dessutom kostnadsfritt! Win-Win skulle jag säga!

Å vilka fina bilder du tog på eldshowen!

6 biggeros :

skriven

Trevligt att träffa tjejerna på ett glas vin. Lyckan är att värmen har kommit till dig med 🌞🌞Med andra ord en bra veckas sammanfattning. Kram

7 Freja:

skriven

Jag gillar att stå och förevisa saker på mässor, mycket roligare än att bara gå dit och titta.

8 Marit:

skriven

Låter bra :) att det är slut på bloggpausen.
Jag och Mia var på tjejkväll i piteå i torsdagskväll. Det är rätt kul evenemang och massor med folk. Kul att du var med och visade upp ditt företag, vilken jättefin logga du har, inte bara fin utan passande också!

9 KajsaLisa:

skriven

Såg ut att vara ben mysig och aptitlig tillställning.

10 Eva Trillian:

skriven

Gnesta är verkligen en liten metropol! Kul:)
Trevligt att få fota på konfirmandläger :) Själv har jag gett upp att försöka hinna då jag är spindeln i nätet med alla dess trådar - och då är det så skönt att det finns nya entusiaster som både vill och kan.
Läser din lista och fastnar för "kunna plocka ut lön" - en egenföretagares bevis på att det går bra :)
Önskar dig en fin Kristi Himmelsfärdsdag imorgon!

11 kiki freese:

skriven

Väldigt bra kombo. Kul att se lite av ditt företag och säkerligen bra och trevlig reklam där på banken.
Härligt med ett tjejgäng man kan hänga med.
/kiki

12 Anemonen:

skriven

Kul när det händer lite på hemmaplan.

Kommentera här: