After Eight-glass

När jag äter kulglass väljer jag alltid mintchoklad om det finns. Bara älskar det!! Blev så glad när jag hittade ett recept på after eight-glass. Men receptet innehöll egentligen ingen smak på själva glassen utan bara bitar av after eight så jag gjorde om det en del.
 
After Eight-glass
5 dl vispgrädde
5-6 rutor Marabou mintkrokant
en burk kondenserad mjölk
några droppar grön karamellfärg
7-8 bitar after eight
 
Börja med att hälla lite av grädden i en kastrull tillsammans med mintkrokanten så den smälter.
 
Medan den sen kallnar så vispar man grädden, häller i mintkrokanten och vispar lite till. Häller i några droppar grön karamellfärg om man vill ha grön glass. Kan uteslutas annars.
 
 
Rör i en burk kondenserad mjölk med slickepotten. (Jag gjorde dubbel sats)
 
Bryt sönder after eight-bitarna i småbitar.
 
Rör ner dem i blandningen.
 
Häll upp i lämplig form, tex gamla glassbyttor.
Utav dubbel sats blev det 3 fulla byttor. Och den är väldigt mättande så man behöver inte så mycket. Och den är alldeles alldeles underbart god!!!
 
 
 
1 BP:

skriven

Du är verkligen otroligt duktig! Å dessa byttor lär nog räcka ett tag antar jag - eller också inte;-)

2 Anne-Mari:

skriven

Takk for oppskrift.
Denne isen ser virkelig god ut.
Kanskje eg skal prøve å lage den.

Nyt isen din, håpe det er varmt og fint ver.

3 kiki freese:

skriven

Låter förföriskt gott.
Blir kankse svårt att låta bli och testa ditt recept.
/Kiki

4 Susjos:

skriven

Trots att jag inte är så förtjust i glass så måste jag säga att detta såg väldigt gott ut! Smart att ha i frysen och plocka fram vid oväntat besök, och andra tillfällen!
Så söt han är ditt barnbarn Charles, tycker du fick till så fina foton! ..och GRATTIS i efterskott, ser att du fyllt år!!! Kram!

5 Anni:

skriven

Nom nom nom, säger jag!
(prova att göra chokladmousse på den också, det borde vara gott ...)

6 Freja:

skriven

MMMMums!

7 Gemsofmylife:

skriven

Vilket underbart recept måste testas då både glass och aftereight är favoriter :)
Jag hoppas att du får en alldeles underbar helg fina Mia
Stor KRAM

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Verkar förföriskt gott! Den får jag prova!
Trevlig helg!

9 Paula:

skriven

Spännande! Tror många som tittar in till dig sitter och längtar....själv äter jag inget som innehåller socker, fast ibland gör jag avsteg för en glass. typ två gånger per sommar. Har man vant sig av med söta smaken så får man en chock när man smakar...Ha en skön sista majhelg, sen börjar sommaren!

10 Helen:

skriven

Vilket fantastiskt tips! Jag gör glass ibland men har aldrig gjort med mint men det ska jag verkligen prova. Vi älskar mint i denna familj så det blir garanterat succé!

11 Eva Trillian:

skriven

Tack! Det här receptet får testas - till exempel på min lediga dag (som är väl värd att firas :)) på måndag!

12 Stare Ström:

skriven

Nej, det faller. Jag gillar inte mint!

13 Hemliga Helga:

skriven

Detta var ju riktigt frestande bilder, längtar redan tills imorgon då jag och sonen numera brukar dela på en marabou 200gram på kvällen :)

14 milla:

skriven

Mint är ju riktigt gott. Kul att göra sin egen glass med egen smaksättning :)
Ha det gott

Kommentera här: