Babyshower

Traditionen från USA har nått Sverige och nu för tiden är det väldigt vanligt med Babyshower för blivande mammor. Idag hade min dotters kompisar planerat en för henne. Vi fick bjuda över dem på lunch för att lura iväg henne från huset, så de kunde förbereda. Sen fick jag lura henne att jag skulle till stallet och ta in hästarna och åka iväg lite innan hon skulle åka hem.
På förmiddan bakade jag semlor som jag tog med mig.
Tittar ni noga ser ni att semlan i mitten inte har någon grädde, utan bara mandelmassa. Det var min :)
 
Hon blev väldigt överraskad när huset var fullt av kompisar när hon kom hem :)
 
Massa gott att äta.
 
Massa presenter och sen blev det lekar.
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Förr var jag lite anti till nya traditioner, men nu vill jag tänka annorlunda. Kul med fest!
Väldigt roligt för dig att bli mormor :-)
/kiki

2 BP:

skriven

Baby Showers är inne ha jag föstått. Riktigt kul faktiskt, speciellt om man har en mamma som dig som ordnar och fixar så fint:-)

Å vet du vad - jag har så otroligt svårt för att föreställa mig dig som mormor. Måste erkänna att det faktiskt inte går;-)

3 Anni:

skriven

Tänk att både du och Cissi är med om detta samtidigt! Så spännande!

4 KajsaLIsa:

skriven

Mysigt dukat bord dom kom till.

5 Hannis:

skriven

Jag tycker det är kul med såna nya traditioner!
Det om något ska ju firas, att det kommer nytt liv=))

Smart tips om stekpannorna!

6 cissi:

skriven

Det här är en amerikansk tradition som är kul att den tagit sej hit. :) Ni ser ut att ha haft det väldigt trevligt!
Kram

7 Eva Trillian:

skriven

Fint att få vara med och planera en sådan överraskning :)

8 Emely:

skriven

Vi höll en för min kompis i somras och hon blev så glad! Och sååå överraskad! :)

9 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken överraskning för din dotter! Låter jättekul!
Snart är det väl dags för det lilla knytet att se dagens ljus!
Ha det gott!

10 home2tiny:

skriven

Vilken härlig överraskning. Är det något som ska firas är det verkligen när en ny familjemedlem är på väg. Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

11 Stare Ström:

skriven

Dags för semlor i morgon!

12 Anemonen:

skriven

Åh så kul det måste ha varit. Sådant hade inte en annan, men det verkar ju ha kommit för att stanna, och visst är det trevligt. Hoppas jag får äran att delta i någon sådan en gång.

13 Anki:

skriven

Jag är nog lite efter min tid... hade ingen aning om detta med babyshower, men nu vet jag :)
Ser ut som det blev lyckat!

14 Paula i pörtet:

skriven

Hej, jag har bara sett dessa jippon i amerikanska dokusåpor och hade lite svårt att förlika mig med idën att handla bebisgrejer till någon som ännu inte blivit född. Men så är jag gammaldags också...
Allt som gör livet roligare att leva hurrar jag för, dock inte att man ska känna sig tvingad att bekosta dyra presenter som de gör i USA.
Min dotter jobbar numera också för en firma som håller HLR-kurser, hon har börjat som administratör för bara några månader sedan.
Kram och ha en fin vecka, nu snöar det i Fredriksberg igen

15 Gärdsmygen:

skriven

Aldrig hört talas om detta! Spännande.

16 HelenTh:

skriven

Det är aldrig fel att träffas och ha roligt tillsammans med glada kompisar och jag kan tänka mig att hon glad åt denna överraskning.

17 milla:

skriven

Vilken mysig grej:)
Ha det gott

Kommentera här: