Tacksam och väntar...

Åter måndag och dags att sammanfatta förra veckans små ljusglimtar.
 
solens varma strålar
takdropp
hemlagad pizza i mängder
ett glas rött
resan till Kanada bokad
tid att bara vara
matlådor
sköna promenader
långa ridturer
det där mysiga ljudet när hästarna tuggar i sig sitt hö
företagsfrukost för kvinnor med nya bra kontakter
att kunna jobba precis så mycket/lite jag känner för
monopolspel
mango
lunch med syster och moster
namnsdagsgrattisar
tulpaner
lotter (men ingen vinst)
 
Väntar fortfarande på lilla barnbarnet. Han trivs visst väldigt bra inne i magen. Snart två veckor försenad. De var på ett extra ultraljud i fredags och allt såg bra ut. Har en känsla av att de är där inne på förlossningen just nu... Har sagt att jag inte vill veta när de åker in för då blir jag bara orolig...
 
 
 
 
1 cissi:

skriven

Tänk om din känsla är rätt....så spännande. Och tänk om den lille föds på skottdagen!

2 Helena:

skriven

Så spännande med barnafödande! :-) Så mycket fint i din lista. Er resa - vilken underbar sak att se framemot. Och hemgjord pizza med rödvin till är en favorit här. Ha en riktigt fin ny vecka: Stor kram

3 Eva Trillian:

skriven

Undrar om du hade rätt :) Jobbigt att gå så länge över tiden - men, knyttet kanske väntar på varmare väder ;)
Fastnar för "ljudet när hästarna tuggar sitt hö" :) - det är verkligen de små sakerna som gör så mycket!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

4 Karin:

skriven

Resa till Kanada, vad det låter härligt!
Många har skrivit om Mango, så jag köpte en provade, men smaken var underlig. Först parfym, sen besk, sen sött. Nja, tyckte jag, det blir nog inget mer köp.
Hoppas att du har fått besked nu ang barnbarnet.
Kramar Karin

5 Anni:

skriven

Å nu är det första mars - tänk så många vi är här i cyberrymden som går och väntar på besked om ditt barnbarn! :-)

Kanada - sååå häftigt!

6 Anni:

skriven

Men så roligt! Stort, stort varmt Grattis!
Så jobbigt för din dotter, hoppas att hon återhämtar sig och kan börja njuta av allt det nya. Anar att den blivande maken stöttar allt vad han bara kan.
Jag vet hur det kan vara med utdragna förlossningar. Min första tog 32 timmar - och ändå gjorde jag det tre gånger till. Det trodde jag inte efter första barnet!
Ser fram emot att få höra mer om underverket i sinom tid, men viktigast är att alla får mår bra.
Kramar!

7 Freja:

skriven

Åhh, så kul med barnbarn! Hoppas allt gått bra och att hen är ute nu!

8 Lottisen:

skriven

Fin lista som känns avslappnad och skön. Just solens varma strålar längtar jag efter just nu, känns dom det var år sedan i såg den!
Ha en skön helg och grattis igen till lilla barnbarnet!

Kommentera här: