Ett vackert men kallt Göteborg

Det var många år sen nu som jag var i Göteborg. När barnen var mindre var vi här både på semester och olika cuper. Senast jag var här var nog på en innebandycup för många år sen.
Nu när min man bytt jobb och huvudkontoret ligger i Göteborg så blir det kanske att jag följer med honom fler gånger. Tidigt i våras blev han kontaktad av ett tyskt bolag dom ville starta upp verksamhet i Sverige och de ville han skulle bli chef över det nya bolaget. Fortfarande hydraulik som han sysslat med halva sitt liv. Självklart tackade han ja till denna nya spännande utmaning. Han började sitt nya jobb 1 april och de tre andra som ska jobba med honom börjar om ett par månader.
Han har haft massa olika möten både på dagtid och kvällstid, men ikväll fick jag ha honom för mig själv. Annars har jag också jobbat en hel del. Bokat in ett par nya HLR-utbildningar, ringt massa kunder. Gått en del promenader, shoppat lite.
 
Körsbärsträden blommar även här.
 
Inne i parken hos trädgårdsföreningen fanns många fina blomster. Tänk om någon vecka när tulpanerna blommar här, så vackert!
 
En väldigt vit Himalayabjörk.
 
Vit blommande magnolia mot blå himmel!
 
Ingen aning vad detta är. Någon som vet? Det var väldigt mycket som blommade trots att det fortfarande är så kallt.
 
 
Utanför en skola stod tre stelfrusna elever :)
 
Gothia Towers med Liseberg i bakgrunden.
 
Och precis bredvid Gothia Towers och Scandinavium ligger min mans nya arbetsplats. På övervåningen här. Inrett med bollar, boxningssäck, hockeytröjor etc. Så där kommer han trivas bra.
 
På väg tillbaka till hotellet passerade vi Götaplatsen. Lite mer folktomt än i måndags så 35 000 personer hyllade Frölunda.
Imorgon bär det av hem igen. Slut på denna jobb-semester.
 
 
1 BP:

skriven

WOW! Stort GRATTIS till maken! Å inte bara till nya jobbet utan att han "vågade" att ta det såååååå långt ifrån Gnesta. Bra gjort!

Ja, Göteborg har jag alltid gillat. Har kollat Gothia Cup i fotboll många gånger och verkligen gillar göteborgarnas attityd. Betyligt mindre snorkig än nollåttornas.

Ser fram emot massvis med inlägg från 031 framöver:-)

2 Eva Trillian:

skriven

Kul med nytt jobb - det låter spännande :) Långt från Gnesta, men ... världen är inte så stor numera!
Gbg visar sig verkligen från sin kallaste sida :)och när det är kallt i Gbg - då är det ju råkallt som gäller :) Skönt att du hittat guldkorn ändå!

3 Anne-Mari:

skriven

Ååå, så nydelege Magnolia,
kjenner lukta heilt hit :)

4 cissi:

skriven

Grattis till maken! Och så kul att kunna åka med ibland, förmodligen kommer du snart hitta lika bra i Göteborg som i Gnesta. :)
Hoppas hemresan gått bra! Kram

5 Freja:

skriven

Jag har bott i två omgångar i Göteborg, två år varje gång. Jag älskar den staden och åker dit på semester med nått års mellanrum. Älskar att se bilderna du tagit!

6 biggeros :

skriven

Göteborg är en trevlig stad och även folket!!!Jag ser blommorna blomstra för fullt😀Där kommer din man trivas. Lycka till. Kram

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Göteborg är en av mina favoritstäder! Försöker komma dit en gång varje år men det funkar inte klockrent. Njuter av dina bilder och nickar igenkännande!
Tråkigt att du passerade Nyköping mitt i värsta snöfallet. Vad jag förstår kom ni hem helskinnade. Vilken kontrast till vädret idag, strålande sol och klarblå himmel!
Trevlig helg!

8 Anita Malta:

skriven

Vad roligt för maken din, grattis och även för dig förmodar jag. Men ska han jobba i Göteborg blir det ju väldigt långa och många resor ? Fast han brukar ju resa en hel del så vanan att vara ifrån varandra har ni ju redan och det fungerar ju bra som tur är :-)
Vilka fantastiska bilder du visar !! Har inte varit mycket i Göteborg eller snarare inte alls för jag minns inte hur det var. Magnolian mot den blå himlen är toppenfin och sen är det kul att se bilder från stan jag besökt men knappast minns ;-)
Önskar dig en riktigt skön Valborgsmässohelg. Inget man firar här på ön men vi firar isället att vi bokat en ny resa i mitten av maj ;-) Kram ❤❤

9 Carina:

skriven

Det är så vackert med blomningen hos er 🌼 Jag var till Stockholm för två veckor sedan och fick njuta av värmen som är mil här ifrån. Körsbärsblommor älskar jag .

10 Paula:

skriven

Hej! Jag har bara besökt Göteborg ett fåtal gånger, senast var så långt tillbaka som när det var friidrotts-EM för många år sedan...
Den gula blomman liknar en kalla, fast den som växer hos oss är vit. Den finns också som krukväxt. Inte vet jag om det är någon släkting...
Kul med nytt jobb, dottern min som jobbade med samma sorts utbildningar som du fick tji, när hon skulle övergå från praktikant till nystartsjobb så visade sig att företaget hade skatteskulder och Af beviljade därmed inte något bidrag...s¨å nu står hon på ruta ett igen och jagar jobb
Trevlig Valborg!

11 Marit:

skriven

Fina bilder från Göteborg. Låter som en rolig arbetsplats med bollar och grejer :) lite som googlekontoren, spännande med nytt jobb.

Kommentera här: