Helg med familj och vänner

I fredags sms:ade en kompis och undrade om vi ville följa med ner på en av byns restauranger och käka. Hade precis satt på ugnen och tänkt börja med maten, men stängde snabbt av ugnen igen och följde med dem istället. Skönt att få lite annat att tänka på ett tag. Lördagen kom dödsannonsen in i tidningen och det var en ganska tung dag. Vi bjöd över mamma och pappa på middag så de skulle slippa ensamma. På eftermiddan var vi hos vänner och planerade lite inför Frankrike. Och åt världens godaste äppelkaka!
Idag gick jag och en vän ut på en tvåtimmars fotopromenad. Jätteskönt! Fortfarande lite kyligt när vi gick men sen blev det ju rena rama högsommarvärmen. Vi grillade till lunch, satt ute och käkade. Satt även ute och fikade lite senare när andra vänner tittade förbi med en blomma.
Har börjat höstsstäda lite bland krukor och planteringar. Och min man har storstädat grillen, golvbrunnar etc.
Har inte orkat in något på era bloggar på länge nu men det ska jag göra ikväll! Tack igen för ert stöd!!!
 
Lite bilder från dagens promenad:
 
 
 
Börjar skifta lite färg nu.
 
 
 
 
 
 
Och självklart gick vi förbi ett par skyltar så att även BP blir nöjd :)
Nu är det inte så stor risk att någon härifrån skulle bada i ån eftersom reningsverket ligger där, men skulle det nu komma någon utsocknes så kan ju en skylt vara bra.
 
En liten båtbod vid Lillsjön.
 
 
 
1 Annika Christensen :

skriven

Hej
Har tittat runt och läst lite och måste säga att dina ord om att stanna upp och tänka och ev ändra på något tilltalade mig. Och det där med att ta rätt beslut är inte alltid så lätt.
Härlig helg du haft.
Annika

2 cissi:

skriven

Hej Mia! Jag såg dödsannonsen i tidningen och har tänkt mycket på dej i helgen. Jag är så glad att det finns så många god vänner omkring dej och din familj!
Stor och varm kram!

3 Maria:

skriven

Vilka härliga bilder! Jag njöt lite extra av dem eftersom jag själv inte kunnat vara ute och gå på hela helgen..... :-(
Skönt med släkt och vänner för att skingra tankarna lite ♥
KRAM

4 Ulla Laiho:

skriven

Vilken härlig helg du haft. Sådant behövs när livet i övrigt är tungt.

5 BP:

skriven

Vilka toppen bilder från din långpromenad! Gillar speciellt "forsen" och dessa söta svarta svampar. ådana har jag aldrig sett faktiskt!

Å du - BP är inte bara mycket nöjd utan väldigt positivt överraskad att du faktiskt orkat tänka på Skyltsöndag. Det ska du ha ett stort tack och en kram för:-)

6 Lotta:

skriven

Fotopromenad! Det är verkligen uppiggande! Vilken vacker natur! Må så gott!

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Visste inte vad som hänt men jag känner med dig och kan bara beklaga förlusten av din syster! Livet är oförutsägbart! Vi är i samma situation, min man har mist en av sina bröder.
Fin helg! Skönt att ha släkt och vänner omkring sig när man har det svårt!

8 Freja:

skriven

Vilka vackra bilder du fick!

9 KajsaLisa:

skriven

Man ser på dina bilder att hösten är på väg, men det finns sommar kvar i dom.

10 Anni:

skriven

Och mitt i sorgen kan du se skönheten och dokumentera den för att visa oss andra. Det är stort.
Jag är glad över att du tycks ha ett bra kontaktnät, det är viktigt.

11 Skogstrollet:

skriven

Så fina sommarbilder, trots årstiden och så skönt att få vistas i naturen. Den är så otroligt läkande när man har det tufft.
Jag beklagar verkligen er stora förlust.

12 Susanne :

skriven

Vilken fantastisk dag ni fick.
Och vilka bilder...wow.
Härligt att du fick en så fin helg med båda familj och vänner! ♡
Ta värdefullt att ha dom i svåra stunder!
Hoppas du får en jätte bra arbetsvecka.
Stor kram! ♡

13 Stare Ström:

skriven

Vilken fin promenad!

14 Monica o Jacob:

skriven

Förstår din djupa sorg det var ju inte väntat.
STOR TRÖSTEKRAM från oss
Härligt med en fotopromenad för att skingra tankarna, fina bilder.
KRAM

15 Gemsofmylife :

skriven

Fina Mia ! Lät som en underbar dag med otroligt fina bilder !
Stor kram till dig finaste och trots att du har jobbigt själv ger du värme och omtanke i dina kommentarer så Tack finaste !!!!
Önskar dig en bra start på veckan
Kramis Sanna

16 Gemsofmylife :

skriven

Fina Mia ! Lät som en underbar dag med otroligt fina bilder !
Stor kram till dig finaste och trots att du har jobbigt själv ger du värme och omtanke i dina kommentarer så Tack finaste !!!!
Önskar dig en bra start på veckan
Kramis Sanna

17 Lottisen:

skriven

Vackra bilder från din promenad! Det finns mycket kraft att hämta i naturen i tunga stunder. Hoppas du får en fin vecka!

18 Annette:

skriven

Man måste nog försöka hitta sätt att skingra tankarna ibland, efter att något sådant här hänt, så att känslorna inte översvämmar en hela tiden utan får en chans att bearbetas under tiden man gör andra saker. En skogspromenad med en vän, grilla med familjen och sådana saker låter som kloka val. Såg att ni har en resa till Frankrike på gång. Vi funderar också på en tur dit, men antagligen först nästa år. Vart tänker ni åka?

19 ✫Fru Eriksson:

skriven

Waoo,så underbart vackra foton ❤️ ....

20 Anemonen:

skriven

En fin weekend trots allt. Finfina bilder har du också fått fram och det är inte fy skam. Naturen är ju en stor källa till rekreation anser jag som flyr dit så fort jag kan.

21 Ingrid:

skriven

Ja det blir ju rätt definitivt när man ser annonsen i tidningen. Bra att du tar dig ut och skingrar dina tankar.
Kram

22 kiki freese:

skriven

Vackra bilder från din promenad. Jag börjar alltis gråta när jag läser dödsannonser. Bra att vara tillsammans när det är svårt.
Kämpa på.
/kiki

23 Nett:

skriven

Härlig helg, så skönt med promenad och helgens väder var ju enormt skön :)

Kommentera här: