Tacksam och ännu en helg

I fredags hade vi en badrumsfirma på besök. Så resten av helgen har vi tittat i kataloger, sprungit och mätit här och där, kollat mera, googlat på alternativa lösningar och till slut bestämt oss hur vi vill ha det. Har skickat våra önskemål till dem nu och inväntar en offert. Vi hoppas komma igång någon gång i slutet av januari. Vi gjorde iordning badrummet 93 när vi flyttade in så det är hög tid att göra det igen. Ska bli så skönt att få bort plastmattorna och få kakel och klinkers istället. När jag vill göra om någonstans får jag alltid bearbeta min kära man i några månader först. Han är så nöjd med det vi har, vilket i sig är positivt. Men badrummet är verkligen inte fräscht längre... Började bearbeta honom tidigt i våras. Men så gjorde vi ju om den gamla balkongen till ny stor altan. Nu är även han eld och lågor och vill sätta igång.
 
Hade egentligen velat åka på Foto/mat-mässan i Älvsjö, men det blev inte så. Ville kolla på nytt objektiv. Men efter att BP rapporterade att mässan inte var något vidare samt att Canon inte ens var med så känns det skönt att jag inte åkte.
 
Igår blev det fars-dags-middag hos pappa med hela familjen. Skönt att träffas samtidigt som det känns så fel och jobbigt när en person saknas...
 
Kommer ni förresten ihåg spökskylten mitt i min ridskog? Nu är det bevisat, det finns spöken där!
 
 
Även detta taget från hästryggen så därför väldigt suddigt. Min kära ponny tittade ganska skeptiskt på dem men gick snällt förbi.
 
Tacksamhetslistan:
* livstecken från sonen i Argentina
* att mannens jobb gick så bra så att han kom hem torsdag istället för fredag
* besök av dottern och hennes sambo
* att alla värden är bra för dottern och lilla bebisen i magen, trots att hon fortfarande spyr flera gånger i veckan, har foglossning, ont i ryggen mm.
* att få känna bebissparkar!!
* fars-dag-middag hos pappa och mamma
* lite sol mellan regnskurarna
* att ärftlighetsutredningen är igång
* chiligryta
* gott rödvin
* äppelkaka
* aloe-vera-kunder
* badrumsplanering
* träningslinne från Sanna
* ingen migrän på hela helgen
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken härlig helgsyssla, att planera ett nytt badrum! Så snyggt och fräscht det kommer att bli! Lite stökigt under tiden men sedan är det bara att njuta! Just idag börjar renovering av ett badrum här i huset men inte i vår lägenhet. Men man kan ju drömma och komma på andra tankar!
Ha det gott!

2 Susanne:

skriven

Gud va spännande att renovera badrummet! :)
Vi har köket som vi borde ta tag i. Blääääää.
Skönt att ni har kommit igång med genforskningen.
Och inte visste jag att du ska bli mormor!!! :)
Du måste bli en väldigt ung sådan.
Skönt att sonen har det bra i Argentina. Den resan är STOR!!!
Häftigt.
Sköt om dig och skaka av dig det sista av förkylningen nu gumman.
Kram.

3 Eva Trillian:

skriven

Kul att få renovera badrummet! Speciellt om någon annan gör jobbet! Vi är fortfarande i bearbetningsstadiet ;)
Många fina punkter i din lista! Hoppas sonen har det bar där borta i Argentina!
Önskar dig en fin vecka!

4 Susanne:

skriven

Åhhh vad spännande med nytt badrum. Vi fixade vårt för ett år sedan och kan känna igen mig precis i det du skriver. Men det är ju så härligt att få planera. Vi är supernöjda. Och vad gäller fotomässan, vilken jag besökt många gånger... så upplever jag att det blivit sämre och sämre för vart år. Efter förra året bestämde vi oss för att hoppa över det och det känns tveksamt om jag kommer åka dit något mer. Spännande med nytt objektiv. Jag beställer nästan allt från cyberphoto efter att ha läst på lite på nätet. Lycka till :)

5 BP:

skriven

Din och min man har då nå't gemensamt... Förändringar är inte speciellt populära hos maken min heller. Så här behövs också stor kvinnlig list att få honom att tänka om - typ att det var ju egentligen han som kom på idén. Du fattar antar jag;-)

Skylten är toppen! Så bra att veta att det verkligen finns spöken där i skogen och att du la upp ett bildbevis också:-)

Å ingen migrän under hela helgen - det tror jag nog att du är mest tacksam för.

Så himla kul att du fortsätter skylta!

6 Helena:

skriven

Åh så härligt att få höra ifrån sonen. Den känslan är nog obeskrivbar... när lättnaden kommer. Så underbart. Gott vin är också trevligt. :-) Ha en riktigt fin vecka. Stor kram

7 Karin:

skriven

Många underbara saker i din lista!
Att inte ha migrän på hela helgen, verkar en lyx för dig, håller tummarna att det fortsätter med det!
Kram Karin

8 Gemsofmylife :

skriven

Mia det är ju läskigt med spöken ;)
Vad gör dom egentligen ?
Underbar tänkvärd lista - du hittar verkligen bra saker mysig att få känna bebissparkar och skönt att hon har bra värden trots att hon mår dåligt stackaren!
Skönt att höra från sonen , och härligt att du fick linnet :)
Stor kram till dig finaste ❤️
Sanna

9 Susjos:

skriven

Haha!! Måste skratta, för det är lika här med! vet inte hur länge jag har pratat om att jag vill göra om köket...och vi kommer inte längre än så...
Tur i oturen var väl att det var en liten fuktskada i badrummet hos oss och många grannar,så vi fick badrummet utbytt, och la då till lite extra så vi fick det som vi ville. Kanske jag ska fixa en fuktskada i köket med?
En underbar tacksamhetslista du har!!!!♥ kram!

10 Nett:

skriven

Härlig syssla, och kul att få renovera. Vi skall ha ett nytt badrum med, ett spa.. Men det blir när tvättstugan är renoverad och klar. En sak i sänder. ;) Men kul när det händer, en spännande tid för dig nu :)

11 Hanna:

skriven

Att skaffa ett nytt och fräscht badrum låter riktigt trevligt, det kan göra mycket för känslan i huset. Måste vara spännande att få välja kakel, klinker osv. Skulle jag renovera badrummet skulle jag nog välja ett sånt där djupt badkar med lejontassar, det har jag alltid önskat mig :-) Du har mycket fint att vara tacksam för i ditt liv trots att det finns saknad, gillar att du gör din lista, jag borde nog också göra en sådan.

Tack för dina fina ord hos mig. Ibland blir man bara så frustrerad och självkritiken tar över. Jag ska försöka fokusera på det som är bra och sakta men säkert utveckla det jag anser mig sakna. Tack även för boktips! Önskar dig en fortsatt fin vecka :-)

12 Anita Malta:

skriven

Låter spännande med nytt badrum. Är det dessutom från -93 så är det ju hög tid med ett litet lyft. Har man dessutom inspiritaion och tycker det är roligt att välja kakel/klinkers och alla övriga detaljer så är det ju extra kul. Tur att du lyckades bearbeta maken. När det hela är färdigt kommer han naturligtvis att undra varför ni inte gjort det tidigare ;-)

Haha.. spöken !! Vad gulligt, tror faktiskt att de är riktigt snälla små figurer.

En härligt positiv tacksamhetslista och vad skönt med livstecken från sonen som befinner så långt borta. Hoppas allt är väl med honom och att han trivs och känner sig trygg där han är och med det han gör.

Ja, vi gillar natur och vandring och hoppas verkligen att resan till Costa Rica blir av. Ska lägga Corcovado National Park i minnesarkivet och en bra guide är viktigt.
Får mig att minnas vår "guide" Carlos. Vi träffade honom i San Jose där han sålde sina utfärder. Vi och 5-6 personer till hängde på och bokade en dagstur följande dag, minns inte namnet på parken. Carlos mötte upp med slips och dansskor och skulle alltså vara våran guide. Efter ett par timmar i vildmarken hade vi gått vilse. Då slängde han slipsen på marken och.. ja, det är en lång historia. Vi hittade ut till slut efter några några smått panikartade incidenter. Haha.. roligt att minnas så här i efterhand.

13 Annette:

skriven

Vilken härlig lista! Många, många positiva saker på den :)

Apropå ridning så frågade du tidigare om jag ridit in hästar tidigare, jag tror inte att jag svarat på det. Jag har ju Leistra som jag skall rida in i vår. Innan dess har jag haft unghästar som jag ridit in tidigare, bland annat min egen arab och andras islandshästar. Jag red in mina föräldrars travhästar också, men de var så hanterade så det var inga problem. Min första häst var en Shetlandsponny som jag fick oinriden... vad tänkte mina föräldrar med..? Jag var åtta år och red in henne själv. Åkte av minst tre gånger per dag, men överlevde ;) Jag tar det väldigt lugnt, vill inte riskera något nu när jag har en familj som behöver mig. Jag brukar tömköra och träna hästarna ganska länge från marken innan jag sitter upp. Och jag brukar sitta upp i skogen, tillsammans med en annan, äldre häst. Jag gillar det och ser fram mot att få sätta igång :)

Ha en jättefin dag!

14 Annette:

skriven

Jag glömde ju fråga vad för sorts objektiv du är ute efter? Jag fotar själv med 17-55, men funderar på om ett 50 mm skulle ge skarpare och bättre bilder. Är nyfiken på hur andra som fotar mycket tänker kring objektiv, så jag blev så nyfiken när jag såg att du tänkte köpa ett nytt :)

15 KajsaLisa:

skriven

Om det nu finns spöken i skogen så är det ju bra att dom skyltar, men varför inte sätta upp en tidtabell så man inte missar när dom passerar :)

16 Carina:

skriven

Vad roligt med nytt badrum, blir säkert fint med kakel och klinkers, nytt !! är snyggt!!

Fin tacksamhetslista och klart att det finns spöken i skogen... det vet väl alla ;)

17 Helena:

skriven

Såg din kommentar hos Sanna om spöken och hundträning. Spökena används när man gör det svåra mentaltestet, det test som är jätteviktigt för att kvalificera hundar till exempelvis polishundar eller andra typer av tjänsthundar. Spöken är för att man vill se hur hundarna reagerar när det dyker upp något de aldrig sett förr... och spöken får de nog bara se en enda gång... ;-) Kram till dig!

18 Freja:

skriven

Planeringen är nästan det allra roligaste med att göra om. Då är allt möjligt!

19 Åke:

skriven

Så spännande med badrummet, ett rum man tillbringar rätt mycket tid i sitt liv :) Så tänkte jag när jag gjorde mitt... Det enda jag har kvar är en stjärnhimmel :) Nu finns det så fina dioder osv. Att få känna ett nytt liv måste bara vara det bästa samt att värdera är bra :)

20 Anemonen:

skriven

Gör absolut ingenting att bilden är lite suddig. Gör som jag fota hellre än bra. Det är ibland de bästa bilderna som inte är perfekta. Kul med spöken i skogen i helgen. Hoppas du vågar rida där igen hehe. Ja du så där är nog många män. De behöver lååååååång startsträcka, men när de så har bestämt sig då går det ofta undan så man/jag inte hänger med. Vi är olika och tur är väl det för då blir det fin balans. Ha en fin vecka.

21 cissi:

skriven

Vilken härlig lista! Bebissparkarna tilltalar mej lite extra! :)
Rummikub är ett sifferspel där man har brickor i fyra olika färger mellan 1 och 13. Spelet går ut på att lägga ut brickorna i olika kombinationer och den som först kan lägga ut alla brickor vinner!
Ha en bra fortsättning på veckan! Kram

22 HelenTh:

skriven

Vad härligt att komma igång med renovering när det behövs, det är så härligt när det är klart. Du har en fin tacksamhetslista, det är verkligen bra att påminna sig om allt bra som ändå händer i livet mitt i det mindre roliga.
Spökena ser verkligen bekanta ut, jag förstår precis vad som pågår i skogen där du rider. Sådan där konstiga hundmänniskor som gör mentalbeskrivning eller mentaltest av sin hund 😊

Kommentera här: