Ofattbart...

Fick en smärre chock imorse när vi fick höra om händelserna i Paris igår kväll. Så ofattbart. Vart är vi på väg någonstans? Man kan snart inte känna sig trygg någonstans... Man kliver in på en konsert en fredagskväll, ska ha en trevlig kväll med vänner och bekanta och några timmar senare är det blodblad.
Idag går mina tankar till Paris, Frankrike och alla drabbade, alla anhöriga.
 
 
 
 
Bilderna är från 2009 då vi bilade genom Europa och stannade några dagar i Paris och besökte min mans kusin. Min man ringde sin kusin imorse och som tur är så är de oskadda hela familjen. Men självklart chockade...
 
 
1 Gemsofmylife:

skriven

Vad skönt att dom mådde bra, mina tårar och hjärta och tankar är med alla som drabbats av detta avskyvärda !
Det känns så overkligt att där jag bodde i två o halvt år har råkat ut för detta, lika overkligt som det var att besöka grand zero i NYC
Tårar bara rinner när jag hör nyheterna om alla döda :(
Kärlek värme och omtanke till dig finaste Mia
Sanna

2 Comsi Comsa:

skriven


(((♥)))

3 Susanne:

skriven

Det är så fruktansvärt att det inte riktigt går att ta in.
Känns inte verkligt! Men ändå så är det ju tyvärr det!
Stort tack för vintipset! Det kommer jag absolut att köpa nästa gång det är dags för ett boxvin! :)
Och intressant det du lärde mig om vin och socker....
Men jag dricker för det mesta rött.
Och dom innehåller väl för det mesta naturlig sötma.
Och är det inte så, så får jag blunda för det! :) Har inte stoppat i mig någon sötsak alls på tre dagar nu.
Och bara det är en stor vinst.
Roligt att du också är med inofficiellt. Idag åker jag dock dit på kryddmixen till köttfärsen. Ska göra tacos idag...
Vet att man kan krydda själv men så kommer väl barnen rata den.
Som sagt. Det får bli sådana saker som jag fuskar med.
Ha en skön kväll.
Kram.

4 BP:

skriven

Det var en bäcksvart fredag den 13:e. Vart är vi på väg? Ibland förstår jag inte den värld jag lever i just nu. Det går liksom inte att förstå och inte förlåta heller. Det är ju inte bara Paris och Frankrike som drabbas utan hela Europa och hela världen. Vad har hänt med "liberté, égalité, fraternité...

Har också bott i Frankrike i omgångar och pluggat där. Vad på Stade de France under fotbolls-VM 1998. Satt med fransmän på en bistro efteråt och firade guldet... Hade tänkt att åka ditt nästa år till EURO 2016...

Nej, jag förstår inte...

5 Ingrid:

skriven

Nä det är ju helt ofattbart det som har hänt, så många oskyldiga människor som mist livet på grund av hat.
Kram

6 Freja:

skriven

Och inte bara i Paris. Beirut och Bagdad hade oxå terrordåd nästan samtidigt. Världen är otäck!

Kommentera här: