Fullt

Varje gång jag handlar köper jag bananer. Självklart ekologiska! Och varje gång jag ska ta en banan känns det som om de är slut... Så idag köpte jag många, ja det blev ganska fullt på fruktfatet.
 
Fullt är det som gäller hos
 
1 Anemonen:

skriven

Oj så många bäst att sätta igång och äta för jag tycker de håller inte så länge. Gott och mättande med banan.

2 Anne-Mari:

skriven

Slett ikkje det verste du har fullt av :)
Bananer er både sunt og godt.

3 Beppan:

skriven

Det blir till att frossa....
Ser frestande ut.
Bäst av allt att de är ekologiska.

4 Paula i pörtet:

skriven

Oj, där var det många bananer, fatet fullt! Jag föråt mig på bananer när jag var gravid, det var det enda som inte kom upp igen. Efter det slutade jag äta bananer....
Kram

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Ett rågat fruktfat med gula bananer! Vackert att se på dessutom gott och nyttigt!
Ha det bra!

6 Eva Trillian:

skriven

Bästa mellanmålet :) och om du inte hinner äta alla bananer är ju banankaka gott ;)

7 Klimakteriehäxan:

skriven

Oj hoppas nån hjälper dej att äta annars lär de bli övermogna! Fast du vet förstås att man kan göra fuskglass genom att sätta en blompinne i en halv riktigt mogen banan, vira in i alfolie och sen ner i frysen tills du blir sugen?! (och pinnen behöver man väl egentligen inte alls)

8 Kristallina:

skriven

Det var helt klart fullt där på fatet. Hoppas det räcker en dag eller två. Gott med bananer och vackert fotat också!

9 BP:

skriven

Hahaha! De räcker nog livet ut skulle jag tro. Eller nej, det gör dom kanske inte. För ekologisk bananer har en benägenhet att "ruttna" efter max två dagar har jag märkt. Men du hinner nog äta upp hela högen innan dess - du slipper troligen att laga mat också;-)

10 KajsaLisa:

skriven

Såg ett kul tips ifall du köpt för många. Bryt isär dom och vira in snittytan på skaftet i gladpack. Då håller dom sig fräscha ett par dagar till.

11 Sanna:

skriven

haha ja du det var en bunt det.. jag gillar ju mer åt det gröna hålet på bananer så det där skulle jag aldrig hinna få i mig innan dom blev för mogna ;)
KRAMISAR

12 Anita Malta:

skriven

Haha.. det var väldigt många bananer !! Har själv lite svårt för just bananer. Tycker jag blir proppmätt efter bara en tugga. Men i övrigt frossar jag i frukt. Ha det bra !!

13 cissi:

skriven

Det var många bananer det! Skivad banan på havregrynsgröt är inte alls dumt det!
Ha en fin helg.....för den börjar ju redan imorgon!

14 Monica o Jacob:

skriven

Varje gång jag köper bananer blir det alltid någon kvar som blir brun;-)tur att vovvarna gillar dom.

15 Nett:

skriven

Men så gott oxå... Det går fint att ha till det mesta om man inte bara vill äta som de är :)

16 Herr Nilssons Fru:

skriven

Ja de där lär väl räcka en stund :) vi har frukt på jobbet, de tycker jag är en härlig löneförmån, förr åt jag sällan bananer, tycker de är lite mäktiga, men sista tiden har jag faktiskt tagit en då och då. De är ju goda men väldigt mättande :)
Kramiz

Kommentera här: