Planer

Tisdagstema vill se planer och sommarplanerna skrev jag ju nyligen om så det får bli helt andra planer. Fotbollsplaner!
Mitt i det snöiga landskapet ligger stora A-plan alldeles grön. Konstgräs men inga värmeslingor utan de plogar och borstar planen för att det ska gå att spela fotboll även nu.
 
Däremot på U-planerna (ungdomsplanerna) får snön ligga så orienteringsklubben kan fixa traktens skidspår. De spårar ca 7 km på fotbollsplanerna och sedan elljusspåret.
Jag föredrar att åka där nere på planerna just för att ddet är plant. Vårt elljusspår är väldigt backigt och dessutom svänger det i vissa backar så det kan vara lite svårt att hålla sig på benen....
 
Och så avslutar vi med fotbollsplanen i Natal i Brasilien. Italien-Uruguay under fotbolls-VM. Där var det betydligt varmare än på de två översta planerna...
 
 
1 Christer Holm:

skriven

Sommarplaner tycker vi alla borde planera lite nu :)

2 Monica o Jacob:

skriven

Lyxigt att kunna träna fotboll ute mitt i vintern;-)
Ha en bra dag

3 Caroline:

skriven

Ja det kanske vore något att föreslå i min kommun det, att ploga av fotbollsplanerna. Antar att det inte skulle bli så populärt, har varit en väldig diskussion om inomhushall och nu har bygget påbörjats.

4 Leena:

skriven

Smart tänkt! Och på köpet fick du fina bilder på vintriga vidder.

5 Anitas Malta:

skriven

Fyndigt tänkt Mia och så fina vinterbilder, speciellt den första. Kul att du valde även sista planen med stor kontrast till övriga två.

Inget nytt hos mig på bloggfronten men fortsätter att titta in hos dig och andra jag gillar. Smider planer på en helt ny blogg men det får vänta ett tag, kanske till våren. Lägger upp bilder på Google+ lite då o då tillsvidare. Känner mig inte alls hemma där men det är ju också ett slags kontaktnät. Fb har jag aldrig riktigt förstått mig på. Ha en skön fortsatt tisdag !!

Svar: Tack!
Glad att du kikar in och hoppas verkligen det kommer en ny blogg så småningom! Google+ vet jag inte riktigt hur det funkar men det vet säkert sonen.
Sköt om dig!
Mia Ahlstrand

6 llh:

skriven

Kul och Smart lösning och väldigt variationsrika blev bilderna trots den gemensamma grunden.

7 Freja:

skriven

För mig är bara tanken på en grön fotbollsplan på vintern som trolleri! Här är det sporthallar som gäller den här tiden på året!

8 Bp:

skriven

Ett inlägg helt inmin smak, speciellt den sista bilden:-)
I Täby finns det konstgräs för både A-laget och ungdomslagen att träna året om på. T o m skolorna har konstgräsplaner för alla som vill nyttja dem. Suveränt tycker jag:-)

9 Paula i pörtet:

skriven

Äntligen några konkreta planer och inga dunster i det blå! Här i Säfsen har vi nu 115km spår, vilket eldorado!
Kramen

10 Eva Trillian:

skriven

Så smarta planer att jag bara ler :)

11 Marit Johansson:

skriven

Bra vinkel på planer. Perfekt att ha skidspår där det är plant. Är så dålig på att åka i backarna och speciellt när det svänger samtidigt :)

12 Jennifer s Gidlund:

skriven

Fina vinter bilder! :D

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

13 Klimakteriehäxan:

skriven

Jag som inte älskar vare sig fotboll eller vinter fastnar ändå mest för första bilden! Vackert!

Kommentera här: