Härlig utmattande helg

Blev en lång härlig promenad i fredags i gnistrande snö och sol! Promenerade till stallet och sen var jag ute och red och sedan promenad hem. Jobbigt att pulsa i snön genom skogen men så härligt ute!
 
Lördag och söndag blev det skidåkning. Lika härligt det. Gäller att passa på medan det finns snö. Och så blev det lite mer ridning, och lite träning i vårt hemmagym.
 
Men synd att jag aldrig lär mig att jag inte klarar att ta ut mig så mycket. Ända sedan jag gick in i väggen 2003 klarar jag inte av att ta ut mig för mycket. Känner ingenting medan jag håller på, men sen kollapsar jag totalt.
Så blev det igår eftermiddag. Batterierna tog helt slut, hade inte en gnutta energi kvar. Orkade inte ens lägga ut helgbilden...
Idag är det lite bättre, men känns sådär som efter en maginfluensa, när man börjar bli lite bättre, men ändå inte orkar någonting...
Bara att vila och ta det lugnt så kommer krafterna tillbaka. Och skidåkningen får jag nog vänta ett par dar med.
 
Denna vecka kan man vinna en canvastavla hos Marit.
 
 
 
1 Anni:

skriven

Nog är det svårt att känna var gränsen går och lätt att ta i mer än man egentligen orkar. Ibland är det värt det, ibland borde man klara av att säga stopp i tid.
Vackra bilder fick du på din intensiva helg.

2 Anitas Malta:

skriven

Nämen jag tänkte faktiskt när jag började läsa, hur mycket energi har människan Mia egentligen ?? Visserligen låter det ju helt underbart med skidåkning, ridning och promenader i vackert vinterväden. Men hemmagymet ovanpå det var nog droppen. Blir själv otroligt rastlös om jag inte får röra på mig och att röra på sig är nyttigt för både kropp o själ, inom vissa gränser.
Sköt om dig nu Mia, lägg skidorna på hyllan och VILA !! Tänk på att den där väggen aldrig får komma ivägen en gång till.
Kram :-) ..ja, och vackra vinterbilder fick du iallafall för oss andra att njuta av.

3 Monica o Jacob:

skriven

Lagom är bäst, hoppas du kryar på dej fort.
Härliga vinterbilder
Ha en skön dag;-)

4 Hanna:

skriven

Ja det är mycket man vill passa på att göra när väder och vind är perfekt, det gäller dock att göra allt med måtta. Det kommer fler fina dagar, även om man inte vågar tro det just för stunden. Är likadan själv, kör på i 200 knyck och blir sedan mer eller mindre apatisk. Det gäller att tänka ett steg längre hela tiden :-)

5 juanna:

skriven

Gränssättning är svårt eftersom orken varierar. Men du presenterar fina vinterbilden - en liten "tröst" i sammanhanget.

6 cissi:

skriven

Jo, det är lätt att ta ut sej för mycket, när vädret är vackert och energin flödar.
Var nu rädd om dej och vila ordentligt!

7 Bp:

skriven

Ja vad är det för fel på soffpotatisar - egentligen;-)
Håller med Anita, för jag tänkte precis som hon.
Men tack för härliga bilder. Dom kan du ta från trappan också;-)

8 Lonelyfield:

skriven

Du har varit i Peru! Det ser jag på profilbilden. Ooo, detta underbara land. Hoppas du hade en bra resa där, det hade jag =)
Svårt det där med utbrändhet. Jag får känslan av att jag aldrig kommer bli som vanligt igen. Men antar att det är så här som är som vanligt nu. Svårt, för man vill ju klara allt.....
Kramar och hoppas du får energin tillbaka snart.

Svar: Vi reste runt i Sydamerika från 29 maj till 3 augusti i somras och besökte bla Peru. Finns massor av inlägg under den perioden på bloggen om du är intresserad. Galapagos, Costa Rica, Brasilien, Bolivia och Peru. Helt underbart hade vi! Tack för dina ord!
Mia Ahlstrand

9 Paula i pörtet:

skriven

Hej! Det är ju bra att du har kommit till insikt hur och vad du orkar göra. Men, det är lätt att ta i för mycket när det inte genast ger sig till känna. Jag upplever det likadant bara att jag orkar mycket mindre än du. Men du är ju också mycket yngre...Idag var jag färdig redan då jag kommit tillbaka från byn dit jag plumsat iväg med sparken som sjönk igenom nysnön. Men, då har man något att hålla sig i och slipper dessutom bära maten då man kan hänga kassen på sparken.
Kramen

10 kiki freese:

skriven

Mycke sviter som lever med efter en utbrändhet. Dina aktiviteter låter hur sköna som helst, sköna ser likaså dina bilder ut, men om det inte är värt det, ta det försiktigt.
Lycka till, kan tänka mig att du har många önskebilder till din canvas.
/Kiki

11 Katarina:

skriven

Tack. Krya på dig du också. Det är en sak att veta hur man ska ta hand om sig och en annan att görandet när så många roliga saker lockar.

Otroligt vackra foton du har här på din sida.

12 Eva Trillian:

skriven

Det är läskigt vad lätt det är att gå på när man tycker att det är roligt/trevligt/mysigt - inte en tanke på orken. Inte svårt att känna igen sig idet, tyvärr!
Skönt att det känns bättre idag!
Dina bilder är fantastiska - vilket vackert väder!

13 Freja:

skriven

Vilka vackra vinterbilder! Jag känner igen mig i det där med att blir så trött efteråt! Jag var sjuk första gången 2003 och har aldrig orkat på samma sätt efter det. Nu kämpar jag med att komma tillbaka en andra gång, så nu lär nog tröttheten komma fortare och vara värre hädanefter...

14 KajsaLisa:

skriven

Vilken härligt blå himmel, en sån ser man inte ofta nuförtiden. Fina vinterbilder.

15 HelenTh:

skriven

Det lät som det verkligen blev lite mycket fysisk aktivitet. Tror inte jag hade orkat med allt detta heller, fast jag aldrig varit utbränd. Synd bara att det är så roligt att det inte går att låta bli.

Kommentera här: