Flera

I detta fina bo...
 
...bodde flera termiter!
 
Vår guide Fill satte fram handen, lät flera krypa upp och slickade i sig dem. Vill ni smaka? undrade han.
Käka myror? Javisst, kittlar dödsskönt i kistan :)
Men vi avstod från detta delikata erbjudande.
 
 
 
 
1 Christer Holm:

skriven

Termiter är ett intressant djur , det är alltid kul att titta på dem.

2 Bp:

skriven

Yuck! Men jag har hört att myror innehåller mycket protein;-)

3 Monica o Jacob:

skriven

Kanske är gott men jag skulle hoppat över jag med;-)

4 Paula i pörtet:

skriven

Jag har aldrig sett ett termitbo, jag trodde det såg ut som en brun pyramid. Var har jag fått det ifrån tro? Rostade skulle jag kanske smaka, dock inte levande...
Kram

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Inte svårt att avstå från det skrovmålet!

6 Malys Krok:

skriven

Der er det sannelig flere! -Margit-

7 Anitas Malta:

skriven

Myror är rika på proteiner och går man vilse i vildmarken ska man äta dem i brist på föda men kanske inte "råa" om man inte måste ;-)
Men nu är det ju termiter du visar och de ju är inte besläktade med myror ;-) Kittlar i magen bara vid tanken att ta dem i munnen och svälja.

Påminner mig om när vi var i Egypter/Hurghada för sisådär hundra år sen. Maken var sugen på något sött och stoppade snabbt ett par karameller i munnen utan att titta på dem. Att de var fulla av små myror märkte han inte förrän det börjde kittla och krypa i munnen. Kunde inte låta bli att skratta. Det satt säkert minst 20 myror på varje karamell och han fick jobba länge för att bli av med dem ;-)

8 Mormor:

skriven

Tror nesten jeg hadde takket nei, jeg også.
Men slik er vel kanskje skikken der.
Morsomt og flotte bilder.
Ha en deilig kveld :)

9 Klimakteriehäxan:

skriven

Ja det känns som rätt avlägset, det där med att äta insekter ...

10 Eva Trillian:

skriven

Käka myror :) Det finns folk till allt!
Jag har ätit myror ;) men de var chokladdoppade. Och inte smakade de mycket mer än choklad heller. Lite knaprigare kanske ;) Lyckligtvis rörde de inte heller på sig!

11 Caroline:

skriven

Brukar inte vara brydd för att smaka nya saker, måste ju smaka för att veta om det är gott men myror vet jag väl inte...

12 Sirpa:

skriven

Hörde för nåt tag sen på radio att vi borde lära oss äta insekter då det är mycket miljövänligare proteinkälla än vårat kött...

13 kiki freese:

skriven

Haha, att du fick uppleva den sägningen, typ. Älskar just den där biten i Djungelboken.
/Kiki

14 Hanna:

skriven

Hua, termiter är ett ord som signalerar fara för mig, det riktigt kliar över hela kroppen. Bra att ni avstod från att smaka ;-)

15 Ninnie:

skriven

Huu, läskigt...det liksom kryper ända hit...

16 llh:

skriven

Har rejält svårt för sådana där små krypande otäckingar vad de än kallas - och äta dem skulle aldrig komma ifråga! men historien är kul :)

17 Freja:

skriven

Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att smaka! Spännande!

18 Åke:

skriven

Urk för myror! Det får Baloo syssla med ;)

Kommentera här: