Bokskåpet

Lisa Bjärbo heter en författare och journalist som har flyttat till vår lilla by. När man går förbi hennes hus hittar man detta bokskåp i trädgården.
 
Det sitter så nära staketet så att man ska kunna öppna det. Det är nämligen till för oss alla. Att låna en bok, eller ta en av bokskåpets böcker och ställa dit en annan. Vilken suverän idé av Lisa!
 
 
Jag kommer garanterat gå dit och byta böcker när jag har läst klart boken jag läser just nu, Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEAskåp.
 
 
Lisa bloggar på sidan Onekligen för den som är intresserad :)
1 cissi:

skriven

Vilken härlig idé! Var själv med i något för ett tag sen där man skulle lämna en bok man tyckte om på en offentlig plats. Jag la några stycken på busshållsplatsen nära mej och allihop försvann! :)

2 Eva Trillian:

skriven

Läste om skåpet på hennes blogg :) Kul att läsa om någon som "upplevt" det och tycker det är bra!
Fram för fler bokskåp i världen :)

3 Ylva:

skriven

Jättetrevlig sak! Kul också att det inte är inne i en storstad, utan på landet (byn, samhället).

4 Freja:

skriven

Jag läser hennes blogg, och såg skåpet där, blev sugen på att göra något liknande själv. Kul att få se att det funkar!

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Toppenidé! Smart sätt att få böckerna att cirkulera, oftast läser man boken bara en gång och sedan blir den stående i hyllan!

6 Caroline:

skriven

Vilken rolig idé!

7 Hanna:

skriven

Kanonfint bokskåp, har sett sådana på lite olika platser, en toppenidé när man har en bit till bibblan, sen släpar man ju ganska många böcker som bara samlar damm annars.

8 bara anna:

skriven

Men gud vad häftigt! Vilken idé! Måste in och kika på hennes blogg...
Må så gott!

9 Anitas Malta:

skriven

Vilken underbar människa som delar med sig och kommer med kloka och suveräna ideér. Riktigt snyggt är det också, bokskåpet.

Ikväll bär det av till Stockholm. Hann iallafall vara hemma drygt en veckaoch är förhoppningsvis tillbaka om en vecka ;-)

Jo, Koh Lipe var fint men det märks att det snart är ett "vanligt" resmål som så många andra och det genuina försvinner snabbt. De bygger överallt på ön, turisterna är många varav åtskilliga svenskar. Men det var ett härligt avbrott, sanden var mjuk, maten underbar och att det regnade varje dag gjorde inte så mycket.

Ha en skön helg Mia !!

10 Anni:

skriven

Nämen, det är ju snarlikt ett skåp jag fotograferat nyligen! Måste leta rätt på den bilden också! Kanske att jag skulle ha ett liknande här hos mig? Kul sätt att få snurr på böcker som annars går till Erikshjälpen.

Kommentera här: