Adventshelg

Första advent! Nu är den här. Jag älskar advent, pyntar halva huset till första advent och njuter hela december av julstämningen.
Det var tur att jag tjuvstartade med att byta gardiner och sånt redan i veckan för i fredags när jag hade tänkt göra det mesta så lyckades jag skada foten och kunde knappt gå. Var ute och red och blev klämd mellan ett stort träd och 500 kg häst. Det kändes rejält kan jag lova. Gjorde faktiskt så ont så jag grät... Kommer ihåg när jag hamnade under min förra häst och fick en spricka i foten, kändes ungefär likadant. Som om hela ridstöveln var fylld av varmt blod... Men det var den ju inte. Men ont och svullet så det var bara att inta högläge och linda med isklamp. Lyckades i alla fall fixa lite middag till mig och en tjejkompis. Vi kom på att vi var ensamma båda två så då kunde vi ju lika gärna träffas och äta tillsammans. Drack lite gott bubbel också.
 
Lördagen kändes det bättre och det räckte att linda foten, sen kunde jag sätta fart. Gjorde crepes med svamp- och tonfiskfyllning samt hemgjorda köttbullar till den kommande brunchen.
 
Lite pyssel.
 
Fixade lunch till alla hungriga familjemedlemmar som kom hem. Sonen kom med tåg o buss från Uppsala. Mannen kom hem från Danmark och plockade upp dottern o hennes pojkvän i Linköping på väg hem. Bakade lite lussebullar. Äter inte saffran men de andra åt så gärna.
 
Innan middagen hade vi biljardturnering! Jättekul. Dottern vann.
 
Sov inte så mycket inatt eftersom mannen skjutsade iväg dottern och hennes kille till Arlanda kl 3 inatt. Vaknade när han gick upp, vaknade när han kom hem... och han stackars sov ju ännu mindre. Så nu avslutar vi helgen med lite fruktsallad och en tidig sänggång.
 
 
 
 
1 Freja:

skriven

Aj, aj för foten, det låter riktigt ont! Men så mycket du ändå hann med, imponerad!

2 HelenTh:

skriven

Usch, vad tråkigt att bli skadad. Ta der lugnt så det får läka ordentligt. Ser ut som en väldigt trevlig helg med hela familjen samlad.

3 Elisabeth:

skriven

Lät inget bra med foten, men du fick mycket gjort en då. Jag har bara lagt på röda dukar, men trivs bra ändå! Ha en bra advent!

4 Eva Trillian:

skriven

Skönt att det inte blev värre med foten :) Av bilderna att döma blev det en bra helg!
Baka! Det har jag liksom förträngt att jag skulle vilja hinna med ;)
God fortsättning på adventstiden!

5 Beppan:

skriven

Ajjjj - känner hur ont det gjorde....
Men så intensiv helg du haft! Vilodag på måndag?

6 BP:

skriven

1. Outch! Nu vet jag varför jag bara tittar på hästar på tv eller på din blogg. Har flera kompisar som bröt revben och ben och.... så nej tack! Tur att du klarade dig såpass väl....

2. Crêpes - yummie, yummie, speciellt med den fyllningen. Kött- och lussebullar - no, no - me not like at all. Men är säker på att alla som åt dom blev glada.

3. Sista bilden - jo tack den tar jag direkt:-)

7 Sophia :

skriven

Aj med foten, stackare! Men skönt att den blev bättre! Låter trots skadan som en fin och mysig helg!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Aj, aj det ser illa ut! Tur att du blev bättre och kunde laga mat och ha en trevlig helg ändå!
Vila dig lite nu efter helgen och må så bra du kan!

9 Monica o Jacob:

skriven

Hu ja vad mycket skador man fick när man red, red ofta barbacka och åkte av till höger och vänster.
Men kan man trösta sej med god mat och dryck lindrar det ju lite.
Ha det bra;-)

10 juanna:

skriven

Det kunde ha blivit värre!!
O du verkar ju trots smärta ha haft en mysig helg - kanske bubblade det i foten oxå!!

11 Gärdsmygen:

skriven

Å saffranslussekatter brukar vara ett måste hos mig till 1:a advent. Men jag är krasslig så i år blev det inga hembakta :(
Stackars din fot :( Hoppas den läker fort.

12 cissi:

skriven

Ni verkar haft en trevlig adventshelg! Hoppas foten är ännu lite bättre!

13 Anni:

skriven

Hehehehe, du är ju otrolig som lyckas fixa allt med trasig fot! Hoppas att det är ännu bättre idag!

Och ja, självklart blir det de två blåa nyanserna - den grå var mest med hem för att jag skulle kunna visa varför vi INTE ska ha den ;-)

14 Caroline:

skriven

Tycker du varit väldigt effektiv trots att du skadat foten din.
Det är ju inte så att jag blir mindre rädd för hästar när jag läser detta ;)

15 kiki freese:

skriven

Synd på klämningen annars var detta ett mycket mumsigt inlägg. Gillar silverbrickan med grönt pynt.
/Kiki

Kommentera här: