Årets första

Så lyder temat hos Sinneskattens Tema fredag denna vecka.
Och årets första schamponering blev det idag. Ja inte för mig... utan för hästen! Nu när värmen kommit tillbaka kunde jag schamponera henne och få bort all ingrodd lort som satt sig i pälsen under vintern. Härligt! Och jag blev nästan lika våt som hon :)
 
Har också plockat årets första liljekonvaljer idag:
Så nu sitter jag och njuter av doften som sprider sig i huset :)
 
 
 
1 Freja:

skriven

Så skönt det ser ut för hästen!

Svar: Ja hon älskar när jag pysslar med henne :) Bara står o njuter!
Mia Ahlstrand

2 Stare Ström:

skriven

Gillade hästen att bli tvättad så där?!

Svar: Ja hon älskar det! Kan bara hälla hinkvis med vatten över henne. Huvudet tar jag lite försiktigt med svamp. Blaskar av henne efter varje ridtur när det är varmt, men schampo blir bara ett par gånger om året för att inte ta bort deras naturliga skydd i pälsen.
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Låter skönt med ett bad :) Kanske doftar gott ikapp med blommorna sedan!

Svar: Ja nu doftar hon rent o fräscht :) Och liljekonvaljerna plockade jag precis utanför hästhagen :)
Mia Ahlstrand

4 Marja:

skriven

Vacker häst, och hon verkar gilla att bli skrubbad. Liljekonvaljer är så vackra att se på, men mer kan jag inte göra på grund av den starka doften. Så något besök av mig får du inte i dag. :)

Svar: Ja det gillar hon! Du är välkommen en annan dag :)
Mia Ahlstrand

5 Kristallina:

skriven

Roligt att hon gillar det annars kan det bli en aning jobbigt ;) Liljekonvaljer är och dofta ljuvliga. Gullig liten vas! Ha en trevlig helg.

Svar: Ja hon gillar det mesta som tur är :) Trevlig helg du med!
Mia Ahlstrand

6 Hanna:

skriven

Underbara bägge bilderna. Ser härligt ut att få vårbada, önskar jag hade någon som ville skrubba mig på ryggen också ;-P

Svar: Ja vårbad är härligt! Finns säkert många frivilliga ;)
Mia Ahlstrand

7 Kerstins foto:

skriven

Det där ser väldigt skönt ut. Måste vara en ljuvlig känsla att komma ut och få ett riktigt skönt bad.
Och liljekonvaljerna, vilken underbar blomma. Längtar tills den blommar här också. :)
Ha en fin helg.

Svar: Ja så skönt så! Trevlig helg du med!
Mia Ahlstrand

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Så skönt att bli ompysslad och bli vårfräsch! Din häst ser ut att njuta!

Svar: Ja hon njuter för fullt när man pysslar med henne :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: