Ganska slut nu

Egentligen är ju klockan bara nio, gamla tiden alltså, men det börjar bli dags att krypa ner i sängen. Vaknade halv 4 natten till igår och fyra inatt. Dessutom har det varit fullt upp hela helgen.
Har bytt stall till hästen. Min man hjälpte mig köra över alla prylar i fredags. Lånade en transport för att få med rockarden, bommar etc. Sen på fredagskvällen satt jag i tvättstugan o smörjde sadel o träns.
På lördagen red jag en lång härlig tur i det underbara vårvädret till det nya stallet. Tog exakt två timmar. Och eftersom vi passerade det stallet hon bodde i under åtta år så blev hon gladare ju närmare vi kom, full fart. Men sen när vi vek av åt andra hållet o fortsatte genom skogen blev hon lite konfunderad. Tyckte lite synd om henne då. Men efter att ha bekantat sig inne i stallet en stund släppte vi ut henne o hennes nya kompisar i hagen och först blev det en himla fart. Hästar ska alltid göra upp om vem som bestämmer. Bara efter en stund gick de o betade tillsammans. Idag när jag kom till stallet kom hon inte ens när jag ropade på henne, stannade hos de nya kompisarna i hagen. Verklligen ett tecken på att hon trivs i nya stallet :) Ett litet stall med bara tre boxplatser och massa höns som spatserar omkring överallt.
Igår kväll var vi hos goda vänner och käkade gott och umgicks. Mysigt o trevligt!
Idag har vi varit och mockat ur boxen i gamla stallet och tagit hem de sista prylarna. Jag har skurat allt o mannen fixade i trädgården. Cyklarna som pumpades upp inför vårens turer blev bra torkställningar åt mina hästprylar :)
 
 
 
 
 
Alla bilder tagna med mobilen, så inte världens bästa kvalitet.
 
 
 
1 Hanna:

skriven

Skönt att det gick bra med hästen och hon trivs på det nya stället. Ser vårskönt ut på dina bilder, riktigt härligt!

Svar: Tackar! Ja det var en skön o härlig helg även om det var fullt upp!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Vältajmat att flytta under en härlig vårhelg! Mycket jobb men så skönt att din häst verkar trivas! Ser lugnt och fridfullt ut i hagen!
Ha en bra dag!

Svar: Ja vädret kunde knappast vara bättre! Skurade varenda liten pinal innan flytten så mycket jobb blev det, men nu kan vi vila båda två :)
Mia Ahlstrand

3 lilalili:

skriven

Vad skönt att flytten av hästen gick bra och att hon trivs! Härliga vårbilder!

Svar: Tack, ja våren är verkligen här o flytten gick bra, så skönt!
Mia Ahlstrand

4 Eva Trillian:

skriven

Du valde en helg med vackert väder för flytten ;) Hoppas du får en vilsam vecka efter den fullpackade helgen ;)

Svar: Ja efter att ha skurat o tvättat hästprylar sista veckan har jag nästan inget inplanerat denna vecka. Ja måste väl jobba lite... För- och nackdelar att jobba hemifrån. Man kan unna sig lite fritid ibland :)
Mia Ahlstrand

5 Lottisen:

skriven

Làter som en härlig helg trots allt jobb! Hästar tar ju sin lilla tid men sà underbart med egen häst! Nu när jag rider pà ridskola saknar jag det där med att ta hand om träns och sadel etc. till och med att mocka.. Skönt att hon trivs i nya stallet!

Svar: Ja det var en bra helg o hon fortsätter trivas bra! Ja det är en viss skillnad på ridskola o egen häst, på gott o ont. Jag har en tjej som rider en dag i veckan på min häst och hon ställer alltid upp när jag är på semester. Jätteskönt att kunna koppla av när man är borta.
Mia Ahlstrand

6 Anni:

skriven

Vilken nyttig helg! En helg med resultat! Att dessutom fixa allt just när natten blir kortare, ja du det ger än fler pluspoäng!
Och så kul att hästen trivs!

Svar: Ja det blev mycket gjort! Har nu sovit ikapp o hästen fortsätter trivas så allt är toppen!
Mia Ahlstrand

7 BP:

skriven

Då har du j verkligen inte haft tråkigt denna fina och soliga helg, kul!
Gjorde en hemsida åt en ridklubb en gång. Där fick jag fota inomhus och ute. Det enda jag minns från inomhusvistelsen är lukten... ;-)

Svar: Haha ja de luktar ju en del. Tycker de luktar gott faktiskt. Men blöta hästar o hästsaker luktar inte gott...
Mia Ahlstrand

8 Stare Ström:

skriven

Du har haft fullt upp!Tur att du hann njuta av våren ändå.

Svar: Ja utomhus är man mycket när man har häst, i alla väder :)
Mia Ahlstrand

9 Monic o Jacob:

skriven

En helg i hästens tecken, härligt att den trivs på nya stället det underlättar ju.
Ha en skön måndagkväll;-)

Svar: Ja mycket häst blev det i helgen... hon fortsätter trivas så det känns skönt!
Mia Ahlstrand

10 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Förstår du är slut efter att ha arbetat hela helgen med flytten. Skönt att hon verkar trivas och komma till rätta i nya stallet.

Svar: Ja nu har jag vilat upp mig o hon trivs jättebra :)
Mia Ahlstrand

11 Lisa Liljeqvist:

skriven

Fina bilder! Vad mysigt med hönor som spatserar omkring!

Svar: Tack! Ja jättemysigt! Tuppen är lite läskig men jag vänjer mig nog :)
Mia Ahlstrand

12 Freja:

skriven

Mycket som ska flyttas även när en häst flyttas!

Svar: Ja alldeles för mycket saker samlar man på sig... Och ville ju tvätta allt helt rent också...
Mia Ahlstrand

13 KajsaLisa:

skriven

Syns att du haft fullt upp, men det var ju värt besväret. Fin helgskildring med text och bild.

Svar: Tackar! Ja fullt upp verkligen. Men nu är vi utvilade igen :) Absolut värt besväret, jättemysigt stall vi kommit till.
Mia Ahlstrand

14 Caroline:

skriven

Skönt att det gick bra med hästen.
Värre är det att ha fullt upp, så sömnen blir lidande.
Hoppas du får sova ikapp de timmar du missat.

HA en fin kväll!

Svar: Ja nu är jag utvilad igen o migränen borta. Vi trivs toppen i nya stallet både hästen o jag :)
Mia Ahlstrand

15 Marit Johansson:

skriven

Härligt att hon trivs, det är ju en förutsättning att man vet att dom har det bra. Ha en fin vecka!

Svar: Ja man är ju alltid mer mån om djuren än om sig själv :) Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

16 Lindansarmama:

skriven

Låter som ett väldigt härligt ställe med höns och allt. Rockard innebär att ni kör. Kör mina hästar och tycker verkligen att det är jätteroligt :-)

Svar: Ja det är ett jättemysigt ställe. Rider mest men kör ibland. Hon bara älskar att få vagnen bakom sig o travar på för glatta livet :) Och då kan jag ha vänner med som inte vågar rida.
Försökte kommentera hos dig men vet inte om det funkade, syns inget...
Mia Ahlstrand

17 Lindansarmama:

skriven

Förutom att själva körningen är rolig, så är det precis det jag uppskattar mest, att man kan ha med sig folk.
Jag måste tydligen godkänna kommentarerna innan de visas, så nu syns de :-)

Svar: Ja det är himla mysigt!
Då vet jag :)
Mia Ahlstrand

18 Margareta:

skriven

En härlig helg trots allt arbete men det är ju alltid en del av en hobby och en sådan som din kräver ju sin kvinna. Jag måste skriva att jag gillar mycket av dofterna från landet och där ingår både det ena och det andra - är nog en lantis egentligen, blivit det på äldre dar i alla fall.

Svar: Ja jättehärligt, har inget emot att slita lite :) Och att vara på landet är så himla avkopplande!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: