Linscurry i röd kokos

På söndagar står sonen för maten. Då blir det oftast vegetariskt. Idag blev det linscurry i röd kokos.
 
Hacka 2 vitlöksklyftor och fräs dem tillsammans med 2 hackade lökar, 2 msk tomatpuré, 2 tsk röd currypasta i lite rapsolja.
 
Tillsätt 5 dl vatten, 1 burk kokosmjölk, 2 dl röda linser och låt puttra under lock i 10 minuter.
 
Tillsätt ½ blomkålshuvud i små buketter och koka ytterligare 10 minuter. Vänd ner 70 g bladspenat. Smaka av med salt. Servera med ris, lime och cashewnötter.
 
Vitt är det som gäller hos
 
Denna gång är det tävling med priser hos Coolstuff. Om jag vann skulle jag välja denna och ge till sonen i julklapp som tack för den goda maten!
 
1 Anitas Malta:

skriven

Låter väldigt gott och vegetariskt är aldrig fel. Kokosmjölk kan höja vilken rätt som helst upp i skyarna och likaså vitlök. Gillar första bilden bäst med vitlöken mot det gröna och den vassa kniven.

Skönt att ha en egen kock på söndagar ;-)

2 Freja:

skriven

Så gott det låter, den maten fick gärna mina barn laga till mig med.

3 Axart:

skriven

Vitt och gott tror jag, det där får jag nog prova någon dag.
AX

4 Caroline:

skriven

Låter gott!

5 Kerstins foto:

skriven

Låter gott om man gillar curry och det gör jag ju inte. ;) Men...trissen är perfekt och jag gillar speciellt den första bilden. Fint fotat!

6 Eva Trillian:

skriven

Det där låter väldigt gott! Tack för receptet!

7 Kerstin:

skriven

Mums låter väldigt gott och så fint med de vita ingrediensesrna. Kul vinkling på temat.

8 Nett:

skriven

Så gott det låter och ser ut att vara. Nog är sova A och O, man fungerar så mycket bättre när man får god sömn :)

9 Violen på Brandholmen:

skriven

Matnyttig triss med fina bilder! Tror nästan jag ska bjuda vår son på den rätten. Han är vegetarian och jag har inte så stor fantasi när det gäller vegetarisk mat!
Ha det bra!

10 Spanaren:

skriven

Nyttiga fina trissar/ kram

11 Hanna:

skriven

Den där maträtten såg riktigt god ut. Jag borde testa mer vegetariska rätter, men har alltid haft fördomen att de är så tråkiga, får nog tänka om.

Tack för din fina kommentar hos mig, önskar även dig lycka till!

12 Anni:

skriven

Det låter gott! Lite indiskt, speciellt med blomkålen.

13 Anna-Karin :

skriven

Mums, så gott! Snyggt hackade vitlöksklyftor ;).

14 Berit E i Kasperian:

skriven

Fina bilder, vitlöken skimrar och lockar - ska nog prova det här receptet redan idag (har alla ingredienser hemma). Duktig son du har. :)
Berit E

15 Gunvor:

skriven

Jättefin triss! Och väldigt smarrigt ser det ut att vara. Härligt att slippa stå för maten jämt!

16 Laika:

skriven

Bra trissat och så spännande gott det låter :D

17 Anne-Mari:

skriven

Så kreativ og lekker triss !
Blir svolten av å sjå på bilda :)

18 Oliver:

skriven

Synd att inte digitala bilder doftar! Här anar jag en härlig arom och något ljuvligt gott. Men du förmedlar så bra att man känner nästan doften ändå.

19 Marja:

skriven

Verkar hur gott som helst. Fin triss! :)

20 Borgmästaren:

skriven

Rolig tolkning och hungrig blir man... Vitlöksbilden min favorit.

21 Åsbergs Foto:

skriven

Fina bilder på temat! :)

Kommentera här: