Fototriss 218: Grönt - tävling

Grönt är skönt sa man när man var liten. Och visst tycker kossorna det är skönt att komma ut på grönbete!

 
 
 
 
Mmm vad gott med grönt gräs!
 
Denna vecka är det tävling med 
 
och man kan vinna tre nätter på vandrarhemmet Castanea.
1 Mrs Andie:

skriven

Vilka somriga bilder på kossorna du har med i veckans triss.

Svar: Tack! Ja nu är det sommar (nästan) :)
Mia Ahlstrand

2 B i r g i t t a:

skriven

Härligt! Från "Bregott-fabriken"? :)

http://bastadbjare.wordpress.com/2013/05/11/gront-ar-skont/
kolla på "info" för att se alla 3 bilderna

Svar: Tack! Ha ha, nej men från sörmländska landsbygden :)
Mia Ahlstrand

3 Tantkalle:

skriven

Skön grön sommarkänsla i din triss och vilka fina kor :D

Svar: Tackar så mycket :)
Mia Ahlstrand

4 Maria:

skriven

De kossorna ser alldeles förträffligt nöjda ut med att vara ute på GRÖNbete!
Härliga bilder!
Den sista blir en favvis :)
Ha en fin söndag!

Svar: Tack! Ja visst ser de nöjda ut. Tänk att vara inne en hel vinter... Detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

5 Anneli - A'la Foto:

skriven

Underbara bilder på de söta kossorna på grönbete! Fyndigt tolkat!

Ha en skön söndag!

Svar: Tackar! Ha en skön söndag du med :)
Mia Ahlstrand

6 jonna d:

skriven

Det är så vårigt med kosläpp.
Fina, gröna bilder!
//jonna d

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Kor på grönbete, en härlig syn! De ser ut att njuta av tillvaron ute i det gröna!

Svar: Ja det känns så somrigt... Vem skulle inte njuta om man varit instängd i flera månader :)
Mia Ahlstrand

8 sofie Persson:

skriven

Vad härligt när korna är ute då vet man att sommaren är här(nästan).

Svar: Ja visst är det. Nästan nästan sommar nu...
Mia Ahlstrand

9 irene:

skriven

åååååååh, kossera kossera kossera koooom... De har varit ute nån dag eftersom de lugnat sig och börjat beta förstår jag. Tusen tack för den trissen.

Svar: Varsågod! Ja de har nog varit ute nån vecka tror jag. Låg mest o slappade först men blev nyfikna när jag kom med kameran :)
Mia Ahlstrand

10 agbl:

skriven

Söta kossor! Härligt för dem att få komma ut på grönbete:-)

Svar: Ja det måste kännas underbart :)
Mia Ahlstrand

11 llhertz:

skriven

Kossor på grönbete i härligt vårgrönskande landskap. Toppen :)
Ha en fortsatt skön söndag!

Svar: Tack! Önskar även dig en skön söndag!
Mia Ahlstrand

12 Veiken:

skriven

Härliga bilder! Det är något alla borde göra - ta en tur ut på landet och njut! Fin triss!

Svar: Tack! Ja landet är så underbart. Var uppe tidigt i morse o släppte ut hästarna och sen tog jag en fotorunda, supermysigt!
Mia Ahlstrand

13 Marit Johansson:

skriven

Fina bilder, ser ut som välmående kossor :)

Svar: Tackar! Är säker på att de mår toppen :)
Mia Ahlstrand

14 Tomtan:

skriven

Undrbart!!!!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

15 KajsaLisa:

skriven

Härliga kobilder, speciellt den första. Tänk att dom ställer sig precis i linjerna enligt tredjedelsregeln och dessutom bildar förgrund så man får ett bra djup i bilden så inte vyn upplevs som platt. Kom inte och säg att kor inte är intelligenta.

Svar: Ha ha, det gäller att uppfostra kossorna :)
Mia Ahlstrand

16 Anita - Malta:

skriven

Härliga gröna sommarbilder !! Påminner mig om när jag var liten då familjen åkte från huvudstaden till Skåne. Där tillbringade jag nog alla mina sommrar och fick springa i kohagen.

Svar: Låter som underbara sommarminnen!
Mia Ahlstrand

17 BP:

skriven

Klrt dom gör, snart är det ju styrelsemöte på Bregottfabriken;-)
Toppen triss!

Svar: Ha ha! Tack!
Mia Ahlstrand

18 Eva Trillian:

skriven

Ja, man kan tänka sig att de längtat ut faktiskt! Fina bilder i din triss!

Svar: Tack! Ja de njuter nog nu :)
Mia Ahlstrand

19 Anni:

skriven

Jag vet ju hur jag känner efter den långa vintern, men jag har i alla fall kunnat röra på mig - hur ska då inte kossorna känna när de äntligen får komma ut ur ladugårdsbåsen?

Spring i benen är bara förordet!
Blir minsann lite skuttig när jag ser din triss!

Svar: Ja måste vara helt underbart för dem att få komma ut och skutta omkring och äta gräs :) Du kanske kan skutta ikapp med dem :)
Mia Ahlstrand

20 Caroliine:

skriven

underbara bilder (: sista bilden gillar jag bäst

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

21 Åke :

skriven

Grönbete för kor är hur härligt som helst att se, jag är med varje år som ko-pojke och släpper ut ca 40-45 stycken. Några dagar till så... En mycket fin triss där grönt är ett givet tema. Härlig triss :)

Svar: Tack! Vad kul! Då har du något att se fram mot nu. Se till att ta med kameran :)
Mia Ahlstrand

22 Elisabeth:

skriven

Jättefina bilder =)

Svar: Tack så mycket :)
Mia Ahlstrand

23 mammakero:

skriven

Grönbetet har kossorna längtat efter! Det är många som haft kalvutsläpp nu! Fin triss!

Svar: Tack! Ja såklart de längtat efter grönt färskt gräs :)
Mia Ahlstrand

24 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Superfina bilder. Och roligt med kossor. Undrar när våra får komma ut i hagen vi har här i tomtgräns.

Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

Svar: Tack! Och nu har jag röstat, Lycka Till!
Mia Ahlstrand

25 Pysselfarmor:

skriven

Å nu fick jag barndomsminnen från gården i norr....med fjällkor, som nu inte detta är ;-)

Svar: Fjällkor är också fina! Kor ser så snälla ut :)
Mia Ahlstrand

26 Jah Hollis:

skriven

Bregottfabriken? Fina gröna ängar de betar på.

Svar: Ha ha! Tack :) Befinner mig i Kina just nu och kommer in på din blogg och kan läsa texten men inte se bilderna tyvärr. De är säkert jättefina men jag får ge mig till tåls tills jag kommer hem igen.
Mia Ahlstrand

27 Gunilla:

skriven

Jag hoppas att någon gång få vara med på ett kosläpp.
Fin triss!
Tack för ditt besök!

Svar: Tack! Ja de är ju så lyckliga när de kommer ut! Dessa hade dock varit ute en vecka och lugnat ner sig.
Mia Ahlstrand

Kommentera här: