Fototriss del 212: Siluetter

När jag läste veckans tema tänkte jag shit, hur ska detta gå. Har inte fotat så mycket i motljus. Vilken tur att solen sken idag så vi kunde ge oss ut och testa. Så det blev två bilder från idag och en arkivbild från Irland:
 
Gå in på          om du vill se fler bidrag på veckans tema.
 
 
1 Aliva och livet:

skriven

Ja men det är svårt när man inte har testat det så mycket förut! Jag hojtar till om jag får reda på ngt "matnyttigt" :)
Tycker du lyckades bra med dina bilder ändå, även fast du också är ovan vid det :) Den sista tycker jag var riktigt häftig :)

Svar: Ja verkligen svårt, men såg att både du o jag fått lite tips nu så vi får helt enkelt öva mer och det är ju kul :) Ha en bra vecka!
Mia Ahlstrand

2 llhertz:

skriven

Vad bra du lyckas med motljusbilder. Särskilt den sista är kanon! Håller med dig, temat var svårt, inget som jag är van vid heller.

Svar: Tackar! Det är väl det som är meningen med dessa utmaningar att man ska utveckla sig o lära sig nytt kan jag tänka mig.
Mia Ahlstrand

3 Jah Hollis:

skriven

Gillar den sista, hoppfulla, bilden.

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

4 Hanna:

skriven

Så fina bilder du fick ihop. Sista bilden är ju helt underbar, hela kompositionen, ja allt!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

5 Åke :

skriven

Härlig sista bild :) Kul trissat ;)

Svar: Tack så mycket!
Mia Ahlstrand

6 Misswhatsit:

skriven

En fin triss! Sista bilden blir min favorit:)

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

7 Anneli - A'la Foto:

skriven

Fint trissat!

Ha en skön söndag!

Svar: Tackar så mycket!
Mia Ahlstrand

8 Monica o Jacob:

skriven

Fina siluetter, hästen blir min favorit;-)

Svar: Tack, ja den blev jag mest nöjd med själv också.
Mia Ahlstrand

9 Kaffehörnan:

skriven

Godmorgon. Underbar bild, svartvit är grymt vackert

Svar: Tack! Ja det är något man borde använda oftare.
Mia Ahlstrand

10 Ninni:

skriven

Toppenfina siluettbilder...snyggt trissat....särskilt den första.....=)

Kram Ninni

Svar: Tack, kul att du gillar dem.
Mia Ahlstrand

11 Tomtan:

skriven

Härligt trissat!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

12 Bertil:

skriven

Jättefin triss på temat !!
Kul att se även hopplösa bilder :)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

13 Britten:

skriven

Superfina bilder! Mycket fin hästbild! Ha en fin vecka! :)

Svar: Tack och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

14 Veiken:

skriven

Svartvitt är något som jag sällan använder mig av - jag begriper inte varför när det är så läckert! Hoppbilden är bäst! :)

Svar: Tack! Ja svartvitt är så snyggt och ändå fotar man nästan alltid i färg - undrar varför??
Mia Ahlstrand

15 Powered By Porridge:

skriven

Siluetter måste inte vara motljusbilder även om det kan vara första tanken. Kan gå lika bra när solen är borta och få mörka konturer från saker om man passar på under kvällen och har tur med månen eller det är stjärnklart (och inte snorkallt!).

Härlig energi i tredje bilden!

Svar: Tack! Toppen med lite tips. Läste även det du skrivit till Alivia.Det där med exponeringskompensation har jag ju testat, men bara åt andra hållet, när jag tycker det blivit för mörka bilder, så nu ska jag testa tvärtom :)
Mia Ahlstrand

16 irene:

skriven

Bara helt underbar känsla i tredje bilden

Svar: Tack så mycket :)
Mia Ahlstrand

17 Marit Johansson:

skriven

Jättefin triss!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

18 Anni:

skriven

Nedersta fotot är ju helt underbart!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

19 juanna:

skriven

Mkt liv i sista bilden!

Svar: Ja ibland är det kul att "busa" fast man är vuxen :)
Mia Ahlstrand

20 KajsaLisa:

skriven

Skönt att vila ögonen på lite svartvitt i motljus den sista var ju med lite humor också. Den tycker jag du skall testa med att göra den lite mer till höger lägre upp så hela siluettfiguren framträder mot den vita himlen. Borde fungera även hemma så du behöver ju inte åka till Irland för det :)

Svar: Tackar så jättemycket för tipset. Förstår hur du menar. Åker visserligen gärna tillbaka till Irland men det får nog bli hemma :) Ha en bra vecka!
Mia Ahlstrand

21 Elisabeth:

skriven

Riktigt fina bilder!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

22 När Annie fotograferar:

skriven

Åh, vilken underbar känsla du fångat i dina bilder! Nummer tre var så himla lycklig!!

Svar: Tack så jättemycket!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: