Hittat inspirationen

Efter ett besök på trädgårdsmässan i Älvsjö i helgen infann sig äntligen inspirationen att klippa ner pelargonerna. Lite sent, jag vet, men bättre sent än aldrig... Nu är de i alla fall nedklippta och inom kort ska de även planteras om.
Köpte örter och sallad på mässan så de har jag delat på nu och planterat om. Står i dottern tomma rum så länge i väntan på att det blir varmt på balkongen. Även i år blir det odling på balkongen istället för landet där mördarsniglarna frossar i sig allt. Till nästa år ska jag satsa på ett växthus!
1 Freja:

skriven

Önskar att jag bodde så till att jag kunnat gå på trädgårdsmässan. Jag är ingen trädgårdsmänniska, men en mässa kanske skulle få mig mer intresserad...

Svar: Ja det finns så mycket fint där så man vill bara hem o påta i jorden direkt. Nu är det ju lite för tidigt än så länge. Men snart så!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: