Fototriss del 197: Rörelse

Ny söndag och nytt tema i Fototriss. Denna gång är temat rörelse. Det är ganska mycket som rör sig, men något som alltid rör sig och aldrig någonsin står still är tiden. Så mitt bidrag denna vecka blir bilder på gamla släktklockan som gått i arv i släkten sedan min mans farfars farfar och alltid till äldste sonen.
Än så länge står den hemma hos oss, men inom några år får den flytta till sonen.
Pendeln svänger harmoniskt fram o tillbaka....
En gång i veckan behöver den skruvas upp.
 
Vill ni se andra bilder med rörelse klickar ni här:
 
 
1 Veiken:

skriven

Klockrent! :) Ha en fin söndag!

Svar: Tack! Fyndig kommentar :)
Mia Ahlstrand

2 Johanna:

skriven

Vacker triss du gjort, mycket bättre än svanar =)

Svar: Tack, kul att tänka lite annorlunda...
Mia Ahlstrand

3 40plus:

skriven

Vilket vackert släktur. Påminner om vår ständiga rörelse. Fina bilder också :).

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

4 Deciree:

skriven

Vilken fin klocka och släktklenod:) Fint trissat

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

5 Mina burkar:

skriven

Ja, tiden står aldrig stilla utom när man vill att den ska gå fort...Fin klocka! Vår gamla väggklocka, ett lodur, har tyvärr stannat och vi lyckas inte få igång det igen. Saknar tickandet och den vackra klangen vid varje hel-och halvtimme.

Svar: Vad trist med ert ur. Ja det är helmysigt när klockan klingar varje hel- och halvtimme :)
Mia Ahlstrand

6 Maria:

skriven

Vilken fin och härlig triss!
Mycket vacker klocka.
Ha en fortsatt bra dag!

Svar: Tack så mycket!
Mia Ahlstrand

7 Catta:

skriven

Den nedersta gillar jag, den är så detaljerad med småblommorna och visarna :)

Svar: Tack, gillar också den bäst.
Mia Ahlstrand

8 Nett:

skriven

Vilket vackert urverk :)
Fin triss på rörelse.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

9 Anitas Blogg - Malta:

skriven

Smart tänkt och väldigt vackra bilder på tiden som aldrig står still !!

Svar: Tack! Nej det spelar ingen roll hur gärna man vill att tiden ska stanna upp lite ibland, det är bara att acceptera hur den tickar på.
Mia Ahlstrand

10 Pysselfarmor:

skriven

Jistarns vilken släktklenod och vilken skatt! Men då är den ju någonstans från 1700-talet eller? Ni har väl varit på antikrundan så att Knutsson har fått glo på den :-))

Svar: Någon Antikrunda har vi inte varit på... Kanske lika bra att inte veta vad den är värd eftersom den aldrig får säljas :)
Mia Ahlstrand

11 en glad en med en väska:

skriven

Intressant tolkning på trissen -- och vilket fin klocka!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

12 Gilla:

skriven

Det var verkligen en vacker gammal klocka. Fin tolkning av Trissen.

Sv. Tack för komplimangen till min triss. Apropå gamla bilder. Gick du in på min andra Reseblogg? Då får du se mängder av gamla bilder. Inlägget kallade jag för: En resa i tid och rum. Du kommer lättast dit, när du klickar på jordgloben i min vanliga blogg.

Baloo är inte vår hund, utan min Sambos Barnbarns hund. Vi passar honom, när hon jobbar.

Gilla

Svar: Tack! Har kikat runt lite på din reseblogg :) Alltid roligt med reseskildringar, kände igen mig på några platser.
Mia Ahlstrand

13 Sofie:

skriven

Vilken fin triss!!!!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

14 Gilla:

skriven

Det var ju roligt att du kikade igenom resebloggen också. Att känna igen sig är ju trevligt med.

15 Ingegerd:

skriven

Vilken vacker gammal klocka och en fin tradition.

Svar: Tack! Visst är det. Min man fick den redan i unga år av sin pappa och vi vill ge den till vår son ganska tidigt så han får njuta av den.
Mia Ahlstrand

16 Anonym:

skriven

Vilka underbara bilder och häftiga rörelser...=)

Kram Ninni

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

17 Gocka:

skriven

Jag har en liknande klocka, mitt kallas årsur, vet ej om ditt gör det. Måste säga att jag aldrig tyckt om mitt, vi fick det i bröllopspresent, men jag hade det bara framme lite lagomt tacksamt sedan åkte den in i ett skåp! Men ditt ur är supervackert!!! Verkligen fint och man ser att det är ett riktigt gammalt. Jättefina detaljer! En bra triss har du gjort och jag gillar ju det nedersta fotot lite extra.

Svar: Tack! Vad synd att du inte gillar ditt eget gamla ur. Har ingen aning om ifall det kallas årsur...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: