Let´s Dance

När barnen var yngre såg vi på Let´s Dance. Men det var oftast min man som kollade med dem, jag jobbade mycket helger. Och de var egentligen inte så intresserade av programmet utan skrattade hysteriskt åt att nästan alla i juryn hette likadant (i deras öron). Tony Irving, Dermot Clemenger och Maria Öhrman blev ju Tony Öööörving, Dööörmot Clemenger och Maria Ööööhrman. Stackars Ann Wilson platsade inte in i deras humor.
 
En av mina bästa vänner, hennes dotter jobbar på Let´s Dance för andra säsongen. Hon letar rekvisita, intervjuar deltagare mm. Eftersom de vill fylla alla publikplatser närmast kameran säljer de platserna om det är någon dansare som inte fyller upp sina platser med anhöriga/vänner. Så för en och en halv vecka sen fick min vän möjligheten att köpa fyra biljetter. Och även om jag inte har sett ett endaste avsnitt senaste åren så tänkte jag att det kan ju bli kul.
 
Vi var ute och käkade först, och vi blev åtta tjejer totalt från Gnesta. Det blev ytterligare fyra biljetter över men på lite sämre platser. Det var strålande väder och härlig stämning med åtta tjattrande tjejer.
 
Man fick bra fota när det inte var direktsändning. Så fort deras kameror sasttes på skulle alla mobiler vara borta.
 
Juryn, Dermot, Ann och Tony.
 
Dansarna övade in ett nummer.
 
Kristin som ger slängkyssar till juryn.
 
Och precis innan sändning kan man ju passa på att klia sig på näsan.
 
Som ni ser satt vi precis vid juryn.
 
De hade godis och Ann bjöd vänligt på sitt men Tony tyckte det var rättvist att han fick godis när vi fick vin! Vi kunde se i förväg vilken poäng de skulle ge.
 
Charlotte hade bla Ebba Andersson där i sin fan-club.
 
Och min kära vän var mer än nöjd här :)
 
Summa summarum var det en väldigt trevlig kväll. Kul att se hur det går till bakom kulisserna och kameran. Roligt att umgås med sina vänner. Extra roligt att det var ABBA-tema, så musiken var ju väldigt bra!
 
 
1 Ditte:

skriven

Vad roligt att vara med när programmet sändes. Jag tittar på det men programmet (detta som andra liknande) känns ibland väldigt tillrättalagda och ihopklippta.
Och extra roligt med ABBA tema. Förstår att det blev en hellyckad kväll på alla sätt.- Heja! Sådant behöver en ha.

2 BP:

skriven

Har aldrig tittat på Let's dance, men vet såklart att Tony Öööörving är en som sitter i juryn. Men så kul att du fick vara med i publiken. Vet att Anni är med ganska ofta i olika program som bygger på "live" publik. Jättekul och bra fotat där:-)

3 Paula:

skriven

Vad skoj ni hade, jag följde Lets dance i många år, men i år hittade jag inga deltagare som lockade och jag tycker kanske att det börjar bli lite segt. Jag har träffat Ööörving på Finlandsfärjan där han var ganska blasé där han gick omkring på dansgolvet och försökte entusiasmera dansparen, med lite peppning och lite sågning. En gång för typ hundra år sen var jag med på en inspelning av Melodifestivalen, då bodde jag ännu i Stockholm o jag flyttade därifrån 1995, så det var ju inte igår...
Ha en fin sommar!

Kommentera här: