Vår och vinter om vartannat

För ett par veckor sen var det så härligt vårväder ute coh då kommer ju vårkänslorna på en gång. Även fast man vet att det egentligen är för tidigt. 
 
Snödroppar som tittar upp ur rabatten blir man alltid lika glad över. 
 
Vintergäck i vårsolen!
 
Lagom till Alla Hjärtans Dag ställde de ut Gnesta-hjärtat. 
 
Nu är det vinter igen och det ser ut så här. 
 
Det har blivit en hel del TV-tittande nu när det först var skidskytte-VM och nu VM i längdskidor. Tjejerna är ju hur grymma som helst. 
 
Idag blev det årets första semla. Hembakade bullar förstås. Och medan de andra äter de klassiska med grädde och mandelmassa äter jag utan grädde och med nougat och mandelmassa. Så gott! 
 
 
1 BP:

skriven

Kul att se att du fortfarande lever:-) Livstecken är alltid roligt att se:-)
Kul med vårtecken från "söder" om stan. Jag har inte sett några alls, men fick lite bloggfoder från bästisen idag - snödroppar. De är verkligen luttrade. Jag menar att de överlever i 6 minusgrader.
Gnestahjärtat är såååå fint som utsmyckning. Vilken rolig idé.
Gillar heller inte "vanliga" semlor. Så jag har ätit ett par wienersemlor med grädde och utan mandelmassa. Absolut inte hembakade förståss, men ändå;-)

2 Ditte:

skriven

Har saknat dig men tittade nu i och se då hade du skrivit. Roligt. Vackra vilde med viss vårkänsla trots att snön finns kvar. Men lite vår anar jag i luften, genom bilderna.
Vad gäller semlor har jag testat ett par i modell "s" och de var lagom för mig.
Önskar dig en bra vecka.

Kommentera här: