Första Advent

Förra helgen var vi på Södertuna Slott på afternoon tea. När vi var på Lanzarote och firade pappas 80-årsdag fick han det i present. Men sen kom coronan och satte stopp för det mesta. Nu kom vi äntligen iväg. Båda barnen och barnbarnen var också med. 
 
Idag var det dags att tända första ljuset. Alltid lika mysigt. Och just idag på första advent slog amaryllisen ut. 
 
Julgardiner och bollarna är på plats. 
 
Idag var vi på adventsfika hos dottern. Charles och Oliver hade hjälpt sin mamma att baka saffranskladdkaka. Charles hade ritat julgranen. 
 
På tal om att rita så målade vi med vattenfärger häromdagen. Charles lyckades med ett riktigt konstverk. Blev så bra så jag ramade in den. 
 
Den här adventskalendern köpte jag till grabbarna. En disneysaga varje dag. 
 
Hoppas ni alla haft en fin adventshelg! 
1 Paula:

skriven

Men så smart att ha något annat än bara godis i julkalendern...Och så stor grabben har blivit.
Min dotter skrev till mig idag att hon måste snabbt skicka en chokladkalender till Simon, äldsta sonen, för han har fått en varje år sen han var i Charles ålder...Nu har han fyllt 27!
Adventskramar från pörtet

2 BP:

skriven

Om man ska se det hela positivt, så var det ju inte helt fel att ha en afternoon tea innestående;-)
Så stor Charles har blivit. Varje gång jag ser en bild på killarna tänker jag att "de föddes ju bara igår"...
Tavlan Charles har målat är suverän. Den hade jag också ramat in. Roligare att ha en inramad tavla på väggen än bara ett vanligt papper på kylskåpet.

3 Ditte:

skriven

Vad trevligt med ett besök på Södertuna slott och att ni alla kunde ansluta.
Och trevligt att ses på adventsfika.
Vilken fin tavla som Charles målat. Förstår att du ville rama in den.
Önskar dig nu en fin vecka.
Kram

Kommentera här: