3-årskalas

Även helgen som var bjöd på kalas. Denna gång var det lilla Oliver som fyllde 3 år. Så nu är han ju inte så liten längre. 
 
Snören är minst lika roligt som paketen :) 
 
Här invigs piltavlan som han fick. 
 
Lördagen gick vi en lång skön promenad ute på landet där min man växte upp. Även kossorna njöt för fullt. 
 
 
Dagens picknickplats med utsikt över Klemmingen. 
 
På söndagen var det Mors Dag och jag fick trisslott och choklad av dottern. Dessutom stöttade hon Patrik Ekvalls kampanj till bröstcancerförbundet som Mors Dag-present. Väldigt bra gjort!! Dessutom fick jag dessa fina skapelser av Charles och Oliver :) 
 
Min egen mamma får alltid liljekonvaljer på Mors Dag. Och så ska vi bjuda ut dem på lunch någon dag. 
 
1 Ditte:

skriven

Så roligt att ni kunde fira er fina treåring-
Och sedan en trevlig mors dag på detta plus en fin promenad i vackra omgivningar.
Åh. liljekonvaljer som är så vackra. Liljekonvaljer var mina föräldrars älsklingsblomma och en sådan finns också ingraverad på deras gravsten- Ska åka till graven men några i veckan. Om jag får tag på dem-
Önskar dig en bra vecka.

2 BP:

skriven

Föddes han inte alldeles nyligen - Oliver alltså. Det gäller samma sak som för Charles. Minns ju killarna från när de föddes.
Kul med en piltavla. Din man var rätt så modig där att hålla upp tavlan. Tänk om en pil hade träffat hans hand... eller balkongfönstret...

Bilden med kossorna är fantastisk. Den borde du skicka till Bregottfabriken typ "Siesta på Bregottfabriken".

3 Annette:

skriven

Så fina bilder ♥ Jag har nästan barnbarn jag också ;) min brorsdotters barn blir nästan som mina barnbarn, eftersom hon varit som min dotter och bodde i vårt gästhus under några år under gymnasietiden. Det känns så lyxigt att kunna umgås över generationsgränser. Liljekonvaljer har jag inte sett än, jag måste ut i skogen, kanske redan i morgon, så jag inte missar dem. Det känns som jag missar något viktigt om jag inte varje år ser tussilago, blåsippor, vitsippor, gullvivor, syrener och liljekonvaljer. Hur ser sommaren ut för dig? Jag har lugnt från och med nästa vecka, skulle det inte vara roligt att ses någonstans snart? Kanske ta en rundtur mellan olika slott och gårdar eller gamla bruk kombinerat med picknick eller fika?
Kram ♥

4 Paula:

skriven

Så vacker trakt där din man växte upp! Liljekonvaljerna växer det fler av i år än jag någonsin sett tidigare, detsamma gällde för gullvivor. Fantastiskt mysigt...Nu får vi njuta så länge det varar. Kram

5 Anni:

skriven

Alltså. Tre år. Hur mysigt är inte det? <3

Kommentera här: