Höga Kusten-leden etapp 1

I morse åkte vi vidare norrut. Stannade vid Höga Kusten-bron där Höga Kusten-leden börjar. 13 olika etapper som går fram till Örnsköldsvik. När vi läste om etapperna och kollade på kartan tyckte vi etapp 1 verkade bra. 
 
Tyvärr var det mycket asfaltsväg i början. Men det fanns i alla fall en del fint att titta på.
 
Härliga vyer längs vägen.
 
Den här bron fick vi lov att promenera över. Man blev lite höjdrädd... 
 
Efter bron kom vi äntligen in i skogen! 
 
 
 
Picknick ute smakar alltid gott. Och underbar utsikt! 
 
 
På väg tillbaka och här är vi under Höga Kusten-bron.
 
Sista backen upp...
 
Till slut tillbaka till parkeringen efter några timmars vandring. Sen vidare till Örnsköldsvik där vi är nu.
 
1 BP:

skriven

Vilket fantastiskt fint väder ni har! Allt är ju så mycket roligare med en blå himmeln och en strålande sol, inte minst vandringar.
Älskar Höga Kusten-bron, den är så häftig:-)
Å Ö-vik - ja, jag är ju en asfaltbonde och jag bara älskar Ting-husen där. Undrar om du ser dom eller bloggar om dom.

2 Ditte:

skriven

Vilken fin vandring ni fick till. Höga kusten är ju en av mina favoriter men har inte vandrat här så mycket mer än i Skuleskogen. Min rygg är inte i vandringsform längre.
Men jag hänger så gärna med dig. Var just till Höga kusten på jobbresa i mitten av juli och bodde då i Ö-vik. Finns sp mycket där i närheten att se. Kanske tar ni er en tur till Bänhamn, Skeppsmalen eller Ulvön.
Ha det fortsatt bra.

3 Åke:

skriven

Kända platser för mig, strax intill den där bron ni gick över har jag varit mycket, badat, fiskat åkt båt mm En grannes brorsa hade hus där vi var mycket och byggde om på. Från Härnösand går en passagerarbåt som heter Ådalen III som också passerar in där i fjärden. En mycket fin resa. In under Höga Kusten bron och den lilla bron där.

Kommentera här: