Gemsweekly photochallenge - skum samt skyltsöndag

Veckans ord hos Sanna är skum. 
 
Den här veckan var det dags att göra nytt städa-badrummet-medel. Häller ihop såpa eller yes med vatten och ättika. Vänder försiktigt på flaskan för att blanda det och då blir det genast väldigt mycket skum. Sen häller jag upp på sprayflaska och har när jag städar badrummet. Glasväggarna i duschen blir som nya. 
 
Har inte orkat ta tag i det där med att vara nyttig så länge jag varit förkyld och mått dåligt. Men nu börjar jag känna mig piggare så tänkte att det börjar bli dags. Så då måste jag ju först äta upp det onyttiga som finns kvar hemma innan jag kan börja vara nyttig :) Så denna vecka har jag mumsat i mig de sista skumtomtarna. 
 
Och visst är det lite skumt att det blommar vårblommor i januari. Den vintermånad som brukar vara kallast och full med snö. Fast jag blev ändå glad när jag såg dem :) 
 
Passar på att slänga in lite skyltar till BP:s skyltsöndag också. 
 
Lite fredagsgympa som inte är alltför jobbig. 
 
Den här la min moster upp, den var så bra så jag lånade den! 
 
I Örebro har de fattat hur roligt det är med skyltar! 
 
Finns så många sidor med citat som ska göra människor klokare och lyckligare. Men ärligt talat, om man ska tänka att man kanske inte ens vaknar upp nästa dag, hur lycklig blir man då?? 
 
Vad säger ni om en söndag till imorgon? 
 
 
Och vill ni se hur andra tolkat ordet skum klicka på bilden:
 
 
 
1 Karin Eklund:

skriven

Här har du verkligen fått till det !
En bra kombo av skyltsöndag och skum.
Vinguiden är riktigt rolig.
Ha det gott!

2 BP:

skriven

Tusen tack för tipset med YES och ättika. Det var nytt för mig. Har i och för sig ett badkar, men det samt kaklet och golvet måste ju faktiskt rengöras de också då och då.
Vinguiden gillar jag skarpt liksom de positiva skyltarna i Örebro. Det sägs ju alltid att Örebro är gnällbältets huvudstad, så det vill man kanske ändra på. Mera sånt här i Stockholm också säger jag bara.
Å som pensionär har jag ju inga måndagar att tänka på länge;-)
Ett toppen inlägg till båda teman. Tusen tack för dina roliga skyltar och länken:-)

3 Ditte:

skriven

Vilket bra tips med yes-blandning.Ska visa den städansvariga i vår familj detta. Rejält skummande också.
Kul med Örebro och de positiva skyltarna. Skulle behövas fler av dessa runt om. Vinguiden var också riktigt bra. Och för de som jobbar kanske även sista skylten är extra passande-

4 Anni:

skriven

Okej, kan den här lortgrisen få proportionerna på dunderrengöringsmedlet, tack? Jag har en del ytor som behöver lite omsorg. :-)

Kommentera här: