Gems weekly photochallenge - bok

Veckans ord hos Sanna är bok. Just nu läser jag ingen bok. Brukar mest läsa när jag har semester. Läser jag på kvällarna så blir jag så "inne" i boken och vill bara fortsätta läsa så då kan jag inte somna. Så på kvällarna löser jag sudoku tills ögonen går i kors. 
 
Lisa Bjärbo är barnboksförfattare och bor i Gnesta. Hon har också skrivit jättebra vegetariska kokböcker. När hon flyttade till Gnesta dröjde det inte länge förrän Bokskåpet kom upp i hennes trädgård. 
 
 
 
 
Vet att jag visat det här bokskåpet för några år sen, men det är så bra så det får vara med igen. En strålande idé av Lisa. Och det funkar! Vi ställde dit en hel del böcker när vi flyttade. Idag tog jag med mig Dan Browns I cirkelns mitt. Så nu får jag väl se till att ta mig lite tid att läsa på dagtid. 
 
Gå gärna in hos Sanna och kolla på de andras bidrag. Klicka på bilden:
 
1 Paula:

skriven

Alla ideer för att få folk att läsa är bra, såg just att även bibliotek börjat med bytböcker, undrade bara om de inte kan blandas ihop med biblans egna böcker...
Vilken omsorg hon lagt på bokskåpet, underbart att se

2 BP:

skriven

Vilka härlig bilder och ett aningen annorlunda bidrag till temat. Så himla läckert utformat! Gillas skarpt:-)
Läser inte så mycket under semestrar, men är absolut en balkongläsare;-)

3 "LillaSyster":

skriven

Vilket fint skåp! Nu blev jag sugen på att snickra... men det är -10 och jag ska till jobbet...men jag kan ju fundera ut en ritning. Har nog läst alla böckerna av Brown i den serien. Mycket nöje!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Häftigt! Vilken bra idé, svårt att motstå något så inbjudande!
Ha det gott!

5 Ditte:

skriven

Vilken god idé med bokskåpet. Och så fint det är. Har sett liknande här på Söder i Stockholm och de fungerar också. Så bra.
Tack för en fin "boktolkning" i veckans tema.

6 Klimakteriehäxan:

skriven

Har sett liknande i Sigtuna. Väldigt sympatiskt! https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2017/09/ringa-gar-inte-men-lasa-gar-bra.html

7 Anki:

skriven

En fantastisk idé med bokskåp! Har sett det på några platser och det verkar fungera förvånansvärt bra. :)

8 Anki:

skriven

En fantastisk idé med bokskåp! Har sett det på några platser och det verkar fungera förvånansvärt bra. :)

9 Annette:

skriven

Så fint bokskåp! Hon är väldigt erkänd och välkänd bland bokbloggare, särskilt mycket för hennes senaste ungdomsbok; Inuti huvudet är jag kul. Roligt med den här idén att byta böcker. Jag såg flera sådana bokskåp i Frankrike och blev ganska rejält förvånad när jag såg en hylla på gymmet med böcker som skänktes bort.

10 Helen:

skriven

Vilken strålande idé med ett sån't fint bokskåp. Jag blir bara lite nyfiken på vad som finns i den övra, lilla luckan. Som geoachare ser man många sorters fågelholkar och i en sån där skulle man lätt kunna gömma en geocachingburk.

11 Beppan:

skriven

Vilken suverän idé! Och så vackert skåp dessutom. Inbjudande...

12 Carita Liljendahl:

skriven

Ett sådant toppenfint bidrag! Härligt bokskåp, fina bilder!

13 byblixtra:

skriven

Kul idé med ett bokskåp! :-)

14 milla:

skriven

Bokskåp är så roligt tycker jag:)
Ha det gott
Kram Milla

15 Vilt og vakkert:

skriven

Heisann, slike bokskap er veldig smarte, skulle bare ha vært flere av dem, et i hvert nabolag, men da hadde kanskje bibliotekene mista kunder? Godt det uansett er noen som vil lese brukte bøker. Synd om noen skulle bli kasta i søpla. Ha ei flott uke ;:OD)

16 Anni:

skriven

Sådana bokskåp är så smarta! Jag skulle vilja sätta upp ett här hos mig men anar att det blir lite utsatt med tanke på alla skolelever som går förbi. Glömmer aldrig när de länsat brevlådorna på hela parallellgatan. Som tur var kom jag strax efter och kunde lägga tillbaka posten i alla lådor.

Kommentera här: