Tacksamhet

Ännu en vecka har passerat och förra veckans ljusglimtar sammanfattas.
 
Tacksam för en härlig kvinnofrukost med en bra föreläsning. Gillar ni blommor och inredning så följ dessa tjejer på youtube och instagram/facebook. De gör fantastiska saker från mestadels sånt som finns i naturen. Båda två har varsin firma och detta gör de på sin fritid för att de  tycker det är så roligt :) 
 
Tacksam att ett avsked inte blev fullt så jobbigt som jag hade väntat mig. Samma kyrka och delvis samma personer som vid min systers begravning. Väldigt trevligt att träffa många av mina kusiner. Det här var på pappas sida och där finns 21 kusiner kvar i livet. Alla var inte med men ganska många. 
 
Tacksam för många härliga promenader i den sköna hösten. 
 
Massor av härlig svamp i skogen! 
 
I början fanns det mest små och torra, men nu börjar det finnas stora. 
 
Min man är den som är mest tacksam för svampen eftersom jag plockar och rensar och han äter :) 
 
Tacksam när odjuren håller sig på tröjan och inte hinner sätta sig på huden... Så mycket älgflugor och fästingar fortfarande. Och alla gillar mig... Usch och fy! 
 
Tacksam för lunch med syrran.
Tacksam att stötvågsbehandlingen funkar. 
Tacksam att jag pallade en väldigt intensiv vecka förra veckan och ännu mer tacksam att denna vecka är lugnare! 
Tacksam för trevlig födelsedagsmiddag när mannen fyllde och barn och barnbarn var här. 
Tacksam för alla goda äpplen som finns nu. 
 
 
 
1 Maria:

skriven

Så fina bilder från naturen och så mycket härligt det finns att vara tacksam för! Jag borde börja med mina listor igen...

Kram

2 Anni:

skriven

Jag tänkte på dig och begravningen, men missade att skriva det i min förra kommentar. Skönt att det blev en fin stund där glädjen också fick finnas.

Lyckost din man som inte bara fick firas utan också får mumsa så mycket god svamp. Jag fullkomligt älskar svamp!

Tjejerna ska jag kika på, anar att de finns bland dem du följer på Instagram så de är lätta att hitta den vägen.

Funderar också på hur det gått med annat vi pratade om hos Mr Cake, men det tar vi mejlvägen. Kram <3

3 Eva Trillian:

skriven

I glädje och sorg - tacksamhet får plats lite varstans!
Gott med svamp :) Då jag är en av dem som gärna äter men inte är så glad i att plocka så förstår jag din man helt och hållet :)
Hoppas du får en fin vecka - att den är lugnare än förra är ju en bra början!

4 BP:

skriven

Även begravningar kan vara fina. De behöver inte vara trista och "mörka".
Dreglar när jag ser din svampskörd, men tycker synd om dig som får rensa och tillaga, nu när du inte ens äter svamp.
Du verkar inte heller ha hittat Karljohan. För här omkring "skryter" alla med att det är ett Karljohan-år.
Älgflugor och fästingar träffar jag aldrig på. Det gör man liksom inte som asfaltbonde;-)

5 Susanne:

skriven

Att skriva en tacksamhetslista borde alla göra. Det är så lätt att hamna i negativa trender och bara älta trista saker och händelser. Tack för tipset på Instagram. Ska absolut kika in där.
Jag har mer eller mindre gett upp svampletande just pga av alla fästingar och älgflugor. Dom är vidriga. Dom kommer aldrig att hamna på någon tacksamhetslista. Skulle vara om dom blir utrotade isåfall ;)
Trevlig helg!

6 Susjos:

skriven

EN sån fin tacksamhetslista! Skönt att begravningen inte blev så tung som du trodde! Å visst är det trevligt att träffa släkten, synd att det ofta blir på begravningar.
SÅ mycket svamp du hittar! Mums så gott! Jag har inte haft tillfälle att vara ute i skogarna och letat efter svamp i år, kanske lika bra det, fick en fästing på köpet sist jag var ute och letade för något år sedan!
Kram!

7 Paula:

skriven

Hej, roligt att du fyndat i skogen! Jag har inte alls letat trattisar i år, kanske blir de oplockade. Men jag hann plocka så mycket annat som intresserade mig mer. Trattisar plockar man inte, man skördar..."ler". Jag njuter fortfarande av det nymodiga att kunna gå på asfalt mitt i byn! Hoppas du har en fortsatt fin höst nu när mörkret lägger sig allt tidigare/Kram

8 Anni:

skriven

Var rädd om armarna dina <3

9 Paula:

skriven

Nu har nog livet kommit emellan och krävt full närvaro! Så jag dristar mig till att önska dig en god och fröjdefull jul, ha det bäst och kram från Säfsen

Kommentera här: