Tacksam här och nu

Veckans ord i Sannas utmaning är Här och nu. Här och nu är ju just nu, tar jag en bild nu så är den ju plötsligt "gammal" när jag lägger ut den. Lite klurigt... Gick en promenad i det vackra soliga vintervädret och la ut ågra bilder från promenaden på instagram. Sanna kör ju utmaningen både på instagram och bloggen.
När jag var i badrummet kom plötsligt en mygga! Den borde verkligen inte vara här och nu! 
 
Igår var det måndag och dags för Evas tacksamhetsutmaning. Att sammanfatta de små ljuspunkterna i vardagen. 
Tacksam för vårtecken! Blir alltid lika glad när de första knopparna kommer upp. Det här var tre dagar efter att det legat 40 cm snö i rabatten. Och nu ligger det ny snö igen... 
 
Tacksam för snabb energi av hemgjorda energibars. Fulla av frön, nötter och torkade blåbär. Kryddade med kanel och kardemumma. Blev riktigt goda. 
 
Tacksam för tapas-middag och champagne när min man och jag firade 32 år tillsammans. Men mest tacksam är jag förstås för alla år tillsammans med honom! 
 
Tacksam för en rolig fest i lördags. Vi var 13 tjejer som ordnade en överraskningsfest för Anci som fyllde 50 på julafton. Hon blev grundlurad och kidnappad och skjutsad av sin brorson till festen. Hon blev rejält chockad när ögonbilndeln togs av och vi alla stod där med ett glas skumpa i handen och sjöng Happy Birhtday. 
 
Tacksam för all god mat som alla hjälptes åt att fixa. Hela köket var fullt av godsaker. 
 
Och även tacksam för alla goda drycker. Höll mig till bubbel hela kvällen. Alltid gott! 
 
Här är hela ligan förutom en tjej som fick gå hem till sina barnbarn. 
 
Tacksam för ljusare eftermiddagar! 
Tacksam att det inte var halt just den dagen jag var tvungen att åka in till Nyköping. 
Tacksam för köksveckor på Ica Maxi. Nu har jag laddat upp med bara nya kastruller och stekpannor till flytten och nya spisen.
Tacksam för mysig frukost med Charles och hans familj! 
Tacksam för vackra tulpaner av sonen! 
Tacksam för ekologiska ägg från hönsen i stallet. 
Tacksam för massa bra och spännande handbollsmatcher. 
Tacksam för en trevlig kväll hos mina föräldrar. 
 
 
Eftersom jag inte hakat på BP:s skyltsöndag på ett tag slänger jag ut ett par skyltar också. Även om det är ett par dagar sent... 
50-skylten som Anna fick lämnades nu vidare till Anci! 
 
På sjsukhuset har de ett akvarium i väntrummet. Och tydligen vill fiskarna ha mörkt på natten! 
 
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Att hitta en mygga den 30 januari måste väl vara rekord! Hoppas den inte förökar sig så att myggorna blir en sommarplåga bara;-)

Så himla aktiv du är hela tiden! Helt underbart att se! 50-års kalaset var ju en höjdare! Vilken härlig mat ni lagade. Så kul att se att tjejerna på trappan var i alla åldrar och att du stack ut positivt - som vanligt alltså:-)
Åsså fick jag ett gott skratt också "tacksam för ägg från hönsen i stallet". Där var hästarna snälla som inte trampade sönder äggen;-)
Å visst var det toppen matcher. Under förutsättningarna som rådde tycker jag definitivt att Sverige VANN ett silver.

Tusen tack att du la in två skyltar också och tänkte på Skyltsöndag:-)

2 Eva Trillian:

skriven

Skrattar högt åt din kommentar om att jag kan lägga ut en musikvideo så småningom :D Jo, kanske det :) ... eller inte alls! :)
Myggor - vi gick förbi en svärm ... eller, ja, de var två - men för att vara januari så är det väl en svärm.
Kul att överrasknings-fira! Fina vänner hon har!
Skön lista! Stort grattis till dig och din man! Önskar er många fina år även i framtiden!

3 Marie i Skrifvarstugan:

skriven

Vilken härlig vecka med massa bra saker som gjort din vecka !
Önskar dig en fin resterande vecka !

4 "LillaSyster":

skriven

Oj så många utmaningar du fått ihop i ett och samma inlägg bra jobbat! Kul med "vandringspokalen" som går till de som fyller 50! Ha en bra onsdag.

5 Marina:

skriven

Så mycket kul och gott - härligt!!

6 Paula:

skriven

Här och nu, garanterat myggfritt!
Du fick ihop en massa kuliga grejer under vinjetten. Grattis på årsdagen! Kram

7 KajsaLisa:

skriven

Även fiskar behöver sömn :) Mycket gott i inlägget men bilden med blommorna som skjuter upp var kul. Själv lyckades jag fota en grön gräsmatta i förrgår men på vägen hem från jobbet var den vit.

8 Karin:

skriven

Här många flugor i en smäll! Härliga bilder varvat med många tacksamheter! KUL!
Kram Karin

9 Annette:

skriven

Så kul med firande av olika slag! Gott ser det ut och trevligt. Grattis på årsdagen! Inte dåligt att hålla ihop i så många år. Din bild på snödropparna gjorde mig nyfiken på om de tittat upp hos oss också, måste passa på och titta nu när jag skall åka och hämta barnen i skolan. Ha en fin fortsättning på dagen!

10 Ake:

skriven

Härligt :) Så mycket kul!!! Passar verkligen till flera utmaningar!

11 Helen:

skriven

Det var mycket trevlig du har att vara tacksam för, fast myggor är jag gärna utan förståss :-). Härligt med fest tillsammans med goda vänner, det ser underbart ut.

12 Anne-Mari:

skriven

Herleg innlegg med mange godsaker.
Blir sulten !

God helg frå Anne-Mari

13 Tomtan:

skriven

Mycket att vara tacksam över

14 Susjos:

skriven

Så roligt med överraskningsfester! Å tjejkompisar ! Underbar tacksamhetslista som vanligt, det finns ju så mycket att vara tacksam för!Å Grattis till era 32 år, imponerande, som såklart ska firas!
Kram till dej!

15 Anni:

skriven

Åh, vilket härligt, roligt och livsbejakande inlägg! Så många ni var som firade - att ni kunde hålla tyst om det!!!
Grattis till 32 år, här ligger vi tre år före. Men inte firade vi med skumpa ...
Myggan är inget jag längtar efter, men vårblommorna som kämpar mot snön och minusgraderna. Jag hade ju vintergäck som blommade innan kylan slog till!
Kram.

16 Gemsofmylife/Mrs Susanne:

skriven

Helt underbar tolkning så underbart me vänner och värme jag hoppas att allt är bra med dig Mia och att det lugnat ned sig lite med allt här är det kaos som vanligt, kan man börja tröttna på det ;) KRAM

Kommentera här: