Bubbel och babbel

I lördags var det dags att fira en av oss fyra tjejer som har hängt ihop sen skolan. Vi fyller alla 50 i år och alla får varsin dag. När vi firade Monkan var vi hos Anni och gjorde glaskonst. Nu var det Annas tur, hon fyllde redan i februari men nu var det dags för hennes dag. 
 
Vi tog en promenad ut till Södertuna Slott.
 
Där blev det afternoon tea och bubbelvin. Jösses vad vi åt! 
 
Anna fick en passande skylt.
 
Skylten funkade bra som champagnebord när vi kom tillbaka hem till Anci. 
 
Lite tilltugg till champagnen måste man ju ha. Ifall nu nån var hungrig efter Södertuna... 
 
Vi turades om att gå ner till undervåningen och få massage. Hade hyrt hem en terapeut som gjorde hembesök. Så skönt! 
 
Till middag blev det raclette och mera bubbel. 
 
Efter middagen blev det ännu mera bubbel. Både i form av bad och dryck! 
 
Kvällen avslutades med te och lakritspannacotta. En helt fantastisk dag/kväll med massor av bubbel och babbel med fina vänner. 
 
Fantastiskt tacksam för denna härliga dag och tacksam för dessa fina vänner. 
Även tacksam för:
Trevliga och nöjda kunder
Lek med Charles
Härliga höstfärger
Att rensandet går framåt
Nybakade frallor
Och massa massa annat! 
 
 
 
 
 
1 Marina:

skriven

Vilken härlig dag - perfekt födelsedagsfirande om du frågar mig :)

2 BP:

skriven

Vilket fantastiskt födelsedagsfirande! WOW!!! Som ett besök på ett värstingspa faktiskt! Å vilken himla rolig present. Visste att älgskyltar finns som bordsskivor, men inte hastighetsskyltar. Himla kul!

3 Carina:

skriven

Så trevligt att ni firar varandra med bubbel i glaset och i karet. Mysigt.

4 Birgitta:

skriven

En jättefin lista och härliga bilder.

5 Karin:

skriven

Mycket passande rubrik när goda tjejvänner träffas.
Håll hårt i de vännerna, Mia!
Kram Karin

6 Paula:

skriven

Hej, vilket härligt kompisgäng! Jag fick igår ett samtal från en gammal arbetskompis i Stockholm. Jag har inte träffat henne eller de andra på banken sedan slutet av 80-talet. Jag flyttade ju från stan och släppte i stort sett kontakten med alla, framför allt efter att jag gått in i väggen. Nu skulle de forna arbetskamraterna träffas över en lunch i Gamla stan, de skulle bli ett tjugotal. Det lät jättespännande, o samtidigt läskigt för mig som lämnade gänget så tidigt. Att kanske inte komma ihåg namn eller minnas dem överhuvudtaget, snacka om pinsamtNu har jag lovats foton från träffen,ska bli så spännande. Det lät kanon att kunna beställa hem en massör som tar hand om alla i sällskapet. Vi har faktiskt en i byn som kommer på beställning, tar sin brits med sig. Hon har varit hos mig fast det var ett tag sen. Just nu har jag så ont att jag inte längtar efter en massage, däremot ett bubbelbad, men det har hon inte med sig! Kram

7 Anni:

skriven

Jisses vad med bubbel och gott att äta! Här tog ni minsann så små bitar av kakan att jag fick äta i flera dagar efteråt.
Supertrevligt firande ser det ut att ha varit, det bästa är ju just när presenten innebär att man gör något tillsammans - en win-win-situation!
Lite kul att se hur olika ni lagt på era tallrikar, är det du som tar två pajbitar men knappt något
sött? ;-)
Kram!

8 Eva Trillian:

skriven

När ni firar firar ni ordentligt :) Fantastiskt :) VIlken dag!
Bra att rensandet går framåt ;) börjar kännas som ett evighetsgöra? Det tyckte jag mellan varven - men rätt vad det var så var det över. Härlig känsla!
Tack för att du är med och dela med dig av din lista :)
Kram

9 Ama de casa:

skriven

Vilket underbart firande! Tog ju liksom aldrig slut - härligt! :-)
Åh vad jag fick längtan efter mitt raclettejärn nu. Men det dog tyvärr kortslutningsdöden efter en hiskelig massa år. Har inte hittat nåt nytt sånt här nere...
Ha en härlig fredagskväll!

10 Ake:

skriven

Vilket härligt firande 🤗 Vad kul ni hållit ihop så länge 👍 Fantastiskt 😊 Vägskylten är mycket passande 😉

11 Susjos:

skriven

Verkligen ett perfekt firande! Mycket bubbel mat och prat! Å få hem en terapeut, wow!
Raclette är ju sååå gott, det var länge sedan jag åt.
Ha en toppenskön helg!

12 Jessica Högberg:

skriven

Vilken underbar dag!!

13 Anita Malta:

skriven

Vilken härlig stämning bilderna och dina rader förmedlar!! Plus en helt underbar och ovärderlig vänskap som hållt under så många år. Att ett välbehövligt avbrott från vardagens rutiner sätter guldkant på tillvaron känns tydligt här.
Kram från Malta! ...och lilla Fanny :-D

Kommentera här: