Försenad tacksamhet och skyltsöndag

Såg att helgbilden har tagit paus denna vecka. I vilket fall som helst var korvgrillning ute vid kommunala badet helgens höjdpunkt.
 
Självklart tacksam över en härlig dag tillsammans med familjen!
Vi gick förbi mina svärföräldrars gravar på vägen dit och där blommade snödropparna så vackert. Planterade dem förra året och är tacksam att de tog sig.
Tacksam över de nya korvarna med grönsaker, korvish. Så mycket godare än vanlig grillkorv.
 
Tacksam att den svarta lilla taggen i fingret äntligen är borta. Fick en tagg i fingret i höstas och fick aldrig ut den. Den blev inkapslad och det blev en liten hård kula på fingret med en svart prick i. I fredags kväll tog jag fram vår vassaste kökskniv och bad min man skära upp en skåra i mitt finger. Snäll som han är gjorde han det :) Efter två dagar med alsolspritomslag kunde jag trycka ut taggen!
 
Tacksam att Sverige vann över Vitryssland.
Tacksam att Bulgarien slog Holland, vilket var jättebra för Sverige!
Tacksam för vackra tulpaner.
Tacksam för våfflor med vaniljglass och jordgubbar.
Tacksam att vi har så bra företagsaktiviteter här i vår kommun. Nu senast Morgonsoffan.
Tacksam för nya jobb-bokningar!
 
Hittar lite skyltar här och där även ute i skogen. Här är det orienteringsklubben som gjort ett utegym. Min man använder det ofta. Tyvärr inga saker för hästar så vi red förbi...
 
Här fick jag oväntat besök i köket och hon ville visst hjälpa till att skylta i form av att agera pricken på å:et. (Ej arrangerat).
 
Och vad bra att de talar om att detta är ett hus! Kanske kan mina kära bloggvänner från Nyköping förklara denna skylt eftersom den är fotad där. (På vägen från stan upp mot kyrkogården och sjukan).
 
 
 
 
1 Marina:

skriven

Härligt med en nyckelpiga! Det måste betyda att våren är i starkt antågande. Jag tycker jag har förstått på alla bilder där hemifrån att vårläget är under kontroll. Det skulle onekligen vara kul att få bakgrunden till "husskylten", den känns ju lite överflödig om man säger så...;)

2 Eva Trillian:

skriven

Det går åt skogen med Närhälsan ;) märks tydligt när folk börjar göra operationer hemma ;)
Korvish är gott! Men allt (kanske inte ritkgit allt) är godare ute, grillad över öppen eld!
Nyckelpiga redan :) Hoppfullt. Nu får vi börja säga "pricken över å om saker som är bra! :)
Önskar dig en bra fortsättning på veckan!

3 BP:

skriven

Det som gör mig gladast - förutom att du tänkt på Skyltsöndag - är nog att sonen är med på bilden. Hoppas att det är sonen!!!
Korvish - det fick jag googla. Nu vet jag:-)
Bra att du har din egen närakut i hemmet. Själv hade jag troligen pillat med en nål och försökt få ut taggen;-)
Är lika glad som du efter landslagets vinster och 3-2 mot Portugal på det - sitter bra det:-)

Husskylten är ju hur rolig som helst. Undrar hur dom tänkte där. Å nyckelpigan på Saltå förpackningen - snacka om att nyckelpigan visste att den skulle bli det perfekta bloggfodret:-)

Tusen tack för ett toppen inlägg, skyltarna och länken:-)

4 cissi:

skriven

Du har också njutit av det fina vädret ihop med dom du tycker om ser jag! :)
Stor KRAM!

5 Helen:

skriven

Så härliga bilder från helgen som var, snart är det dags för en ny helg :). Jag förstår hur skönt det måste vara att få ut stickan, har varit med om någonting liknande.
Det var väldigt skönt att läsa din tacksamhetslista, vet att ni haft det tufft men ändå är du tacksam över mycket. Jag har varit lite låg sista veckorna, kanske en lätt släng av vårdepression, så det var otroligt skönt att bli påmind att det finns så mycket att vara tacksam över.

6 Annette:

skriven

Så du har provat korvish! Jag undrade om det skulle bli en hit, eller om det bara är ett nytt försök att sälja korv, men då vet jag vad jag skall titta efter i butiken inför kommande korvgrillningar :)

Ha ha, skylten med "Hus" :))

Hoppas att det är er son som sitter med och grillar, och att ni har det bra allihop.

Kram

7 Karin:

skriven

Det ser härligt ut med grillningen!
Korvish har jag inte provat ännu.
Kram Karin

8 Freja:

skriven

Jag är så förvirrad nu för tiden att jag behöver sådana skyltar överallt så jag kommer ihåg vad saker heter... Funderar att sätta fast post it lappar på familjen, inklusive katterna, där deras namn står.

9 Ama de casa:

skriven

Haha! Mycket ska man se... Ett skogsgym, minsann! :-D

Och väldigt hjälpsamt där att förtydliga att det där var ett hus. Det skulle jag aldrig ha klurat ut annars ;-)

Skönt att bli av med den där dumma taggen!

Ha en härlig söndag!

10 Anni:

skriven

Försenad tacksamhet, den var fin :-)
Men du, att du tordes karva i fingret sådär! Jag har en inkapslad glas bit (såklart) som maken försökte få bort, men nu är det en hård och ful knuta. Självklart är det ett ofärgat glas, så det där med svart prick är bara att glömma.
Härlig fotboll var det, både den där fredag och sedan vänskapsmatchen mot Portugal!
kram <3

Kommentera här: