Tacksam och solig invigning

Även under veckan som gått har det funnits mycket att vara tacksam över:
 
Kostnadsfri hälsoundersökning på vårdcentralen när man fyller jämnt, hunnit med del 1 av 2.
Bra naprapat
Trevliga sms
Fågelkvitter under en annars helt lugn och stilla morgon i stallet
Blöta kladdiga Charles-pussar
Middag på restaurang med goa vänner
Lions årliga loppis
 
Tacksam för långpromenad med väninna, bla förbi ett av våra bad, Långsjön.
 
Tacksam att vattnet börjar värmas upp även om jag valde att bara doppa tårna under långpromenaden.
 
Tacksam att vi fått ett nytt bad precis i centrum. Det andra kommunala badet, Klemmingen, ligger 4 km utanför centrum. Nu har de byggt ett helt nytt bad 5 minuters gångväg från tåget. Och 5 minuters gångväg från vår nya bostad :)
 
Våra kommunalråd höll invigningstalet och klippte bandet. I Gnesta är det Moderaterna och Sossarna som styr tillsammans och det fungerar väldigt bra!
 
Min man är väldigt tacksam för utegymmet.
 
Ungdomarna kanske är mer tacksamma för beachvolleyplanen.
 
Charles är tacksam för lekparken och speciellt den stora gungan!
 
Det bjöds på levande musik, festis och bullar. Väldigt goa bullar, tack tack.
 
Även de som inte kan ta sig i utan rullstol eller stöd är nog väldigt tacksamma för handikapp-rampen ända ut i vattnet.
 
Vädret kunde inte vara bättre :)
 
Charles tyckte det var lite läskigt att gå barfota i sanden och vågade inte gå ner i vattnet. Men när dottern provade rampen traskade han glatt ner i vattnet.
 
Lyckades även stänka lite :)
 
Lördagen avslutades med grillning ute i sonens lilla stuga. God mat, kossor som utsikt och världens bästa familj!
 
På söndagen firades Mors Dag. Vann hela 60 kr på trisslotten från dottern. Så nu kan jag köpa två nya lotter och få nya chanser att bli miljönär :) Min mamma fick liljekonvaljer som vanligt av mig. Maria på Bygglov, hennes mamma är keramiker så gick över till henne och köpte en grön fin vas när vi skulle gå.Men den glömde jag fota...
 
Åt Mors-Dags-middag hos mina föräldrar och till dessert blev det jordgubbstårta.
 
 
 
1 BP:

skriven

Vilket underbart somrigt inlägg från Gnesta! Vilken sommarkänsla där:-)))

Å jag kan med glädje konstatera att det händer betydligt mera i din kommun än i min - förutom loppisen så, som även vi hade i helgen.

Charles "vattentramp" är härligt att se. Håller med honom - sand mellan tårna är inte min melodi heller. Klok kille!!!

Å sonen verkar ju vara nästan återställd - en underbar syn efter allt som han och ni har varit med om:-)

2 Eva Trillian:

skriven

Vilken fantastisk lista :) underbara bilder - och så mycket att vara tacksam över/för!
Alltså, Gnesta! :) Minns det som vilken "tråkig" by som helst (tidigt 80-tal) - men nu!? Fantastiskt! Närliggande byar/kommuner har mycket att lära ;)
Särskilt imponerad blir jag av handikapprampen ner i vattnet. Borde ju vara en självklarhet på alla större badplatser!
Sv: jo, allt gick bra i förrgår. Egentligen. Men tröttheten levererade en uppgiven känsla framåt kvällen ... det gick över. Jag är så glad att rådjur, jag och trottoarkanten lever ;) Nya däck levereras idag medan jag är på personalresa till Varnhem.
Nästa årskull med konfirmander bjuds nu in för full :)
Önskar dig en fin fortsättning på veckan - hoppas den är skönt somrig och fin på alla vis!

3 Marina:

skriven

Vad fint det ser ut! Så härligt med den nya fräscha badplatsen. Jag blev mycket impad av kommunstyret, tänk om fler kunde följa efter det exemplet, att hjälpas åt istället för att stjälpa varandra...

4 Gemsofmylife:

skriven

En härlig underbar lista med sommar värme och en massa underbara bilder Tack för att du delar och så glad att det är ok med dig !!
KRAM

5 Karin:

skriven

Tänk vad man accepterar av barnbarnen: blöta och kladdiga pussar! Och man njuter också!!
En härlig somrig lista!
Kram Karin

6 Susjos:

skriven

Såna fantastiska sommarbilder! Älskar liljekonvaljer...och skulle så gärna vilja plocka några, men lite svårt att hitta här i Solna tyvärr!
Underbart att se lilla barnbarnet plaska runt i vattnet, vi får hoppas att värmen kommer tillbaka!
Kram ♥

7 Paula:

skriven

Vilka trevliga foton från Gnesta! Ingen ort jag annars känner till, men härligt med allt vatten! Jag undrar om inte även Sverige snart får ta sig an koalitionsregering i riksdagen, hur ska det annars gå i valet nästa år med utgångspunkt hur det ser ut i barometrarna idag...
I Finland har det fungerat skapligt i alla år, olika konstellationer regerar vid olika tillfällen men de verkar kunna samsas. Ju äldre jag blir desto mer är det sakfrågor som gäller. Vilken fin morsdagstårta du blev bjuden på, så himla somrig. Hoppas du får en fin pingsthelg också, kram från pörtet

8 Biggeros:

skriven

Det var mycket att få vara tacksam för. Härligt med att ha vänner som man kan umgås med och gå en promenad till bryggan. Härligt att bli uppvaktad av sina barn på morsdag. Vilken smart handikappsramp på ett nya badplats. Det får man vara tacksam för och inte minst ditt lilla barnbarn!! Härliga bilder🤗Kram

9 Anni:

skriven

Lika underbart somrig som första bilden är, lika underbart vinterbleka är dina ben :-D
Väldigt mycket mys i det här inlägget - jisses så charmig Charles är!

10 Carina:

skriven

Vilka härliga sommarbilder som får mig att längta men samtidigt så funderar jag starkt på varför jag väljer att bo kvar här uppe, jag som älskar sommar, sol och bad.

men jag vet samtidigt att det kommer hit upp också inom sin tid. kram

Kommentera här: