Tacksam, midsommar och några skyltar

Hann inte med något inlägg igår kväll så här kommer ett kombo-inlägg där sista veckans glädjeämnen varvas med lite annat.
 
Tacksam för:
Bra naprapat
Att höften håller för mina joggingrundor
TENS-apparat
Bra massör
Härliga kvällspromenader
Vänner
Familj
Isbitar
Några dagar utan migrän
Bra support på Speedledger
Härlig midsommar
Jordgubbar
 
Tacksam för god mat och trevlig sällskap på midsommarafton.
 
Tacksam för många nävar smultron! Så himla gott! Charles fick smaka sina första smultron någonsin häromdagen och han bara slukade dem och skrek efter mer när de var slut :)
 
Tacksam för en mysig promenad efter midsommarlunchen.
 
Tacksam för blå himmel och sol! Vi firade midsommar på Ingarö i Stockholms skärgård.
 
Skönt brygghäng på eftermiddagen.
 
Grillning på kvällen.
 
Tacksam för dessa panoramafönster och den magnifika utsikten vid frukosten.
 
Den här lilla rackarn blev nog ganska tacksam när vi räddade honom från folkmassorna.
 
Tacksam för en fantatiskt god Calvados i lördags kväll. Och ettiketten kan väl nästan räknas som en skylt?? Köpte den när jag var nere i Normandie och dubbades in i Calvadosordern. Det var en häftig upplevelse!
 
Så här står det på pendeltåget och det är ju bra...
 
...såvida man inte har en jättestor väska. Tog upp 3 platser när jag åkte hem efter att jag hade lunchat med Anni. Hade ju varit på jobb innan.
 
Den här skylten hittar man vid nybygget som ska bli vårt nya hem. Vi får hoppas de vet vad de pratar om...
 
Fast det går bra att kika bredvid skylten också! Två hus på plats.
 
Uppe på förråden blir det terrass till övervåningen.
 
Vi kom på att vi har ingen aning om vi får ett gult eller svart hus, det blir en överraskning :)
 
 
         BP:s skyltsöndag
 
 
 
 
 
 
 
1 Ake:

skriven

Ojj så mycket värme det andans :) Härlig blandning på inlägg :) Vad kul med ny bostad :) Men morgonutsikten tar priset ;)

2 Anita Malta:

skriven

Vilket härligt, somrigt och positivt inlägg ! Smultron och en Midsommarhelg i vackert väder och söt liten groda i gröngräset mellan förunderlig utsikt och smakrik Calvados :-)
Låter väldigt spännande med nya bostaden efter att ni bott så lång tid i samma hus.
Önskar dig en fortsatt riktigt fin vecka Mia.

3 Karin:

skriven

Så underbar brygga med fin utsikt! Mysigt!
Undrar lite om era nya hus är Bo-Klok hus?
Kram Karin

4 BP:

skriven

Nu har jag googla TENS och Speedledger - så nu vet jag vad de är. Härligt att lära sig nå't nytt igen:-)

Dina bilder från midsommarhelgen är enastående, å vilket fint väder ni hade. Jättekul att ni inte behövde koftor;-)

Skyltarna är suveräna! Calvados skylten är ju ett konstverk. De roliga skyltarna i pendeltågen har jag också haft med - älskar dom!

Å vilket fint boende ni kommer att få. Inga höghus (tillika skokartonger) där inte. Men jag hoppas att ni hamnar i ett gult hus. Smuts syns mindre där;-) Å vet du vad - Forsen var min favo kollega Yvonnes arbetsgivare. Det var ju bl a Forsen som byggde Hammarby Sjöstad och Liljeholms Torg. Ett mycket bra företag enligt henne.

1000 tack för ett toppen inlägg med fina skyltar. Stort tack för länken också:-)

5 Eva Trillian:

skriven

Vilken vacker plats att fira midsommar på :) Den vyn från fönstret hade jag gärna utsatts för vid varje frukost ;)
Bygget får framåt! Spännande att flytta - men det där rensandet...
25 år på samma ställe? Det ska jag försöka med på nästa ;) mitt "rekord" är där vi bor nu; 16 år. Lätt att bli sentimental över platsen, men som som Den Yngste sa till mig igår; det handlar ju om alla minnen . och de lämnar du ju inte här.
Sant! Klokt :)

6 SigridfraEnget:

skriven

Fin lista och många fina bilder! :-D

7 Anne-Mari:

skriven

Så fine bilder,
og særleg modne jordbær !!!
Her er kaldt og lite som minner om sommar
så langt, men håpet består ;)

God sommar vidare frå Anne-Mari

8 Ama de casa:

skriven

Vilka härliga bilder! Mmmm... Smultron... Det hittar man aldrig här.
Spännande med nya huset - inte bara det med färgen då :-)

9 Paula:

skriven

Andlöst vacker plats där ni firade midsommar...det såg ut som ni verkligen njöt av fint väder och...inga mygg! Läser vad husbyggaren skriver om att göra allting rätt, men kan det verkligen vara så att ingen hittills har byggt hus på rätt sätt? Det låter rätt allvarligt...Men spännande blir det för er att följa hur ert nya hem nu verkligen växer fram. Det händer säkert massor varje vecka. Minns inte när inflyttningen var...
Kram från pörtet

10 Anita Malta:

skriven

Vet inte om du hann läsa mitt svar hos mig men du ska veta att jag verkligen blev glad att höra att ni bokat en vecka här på Malta. Så himla roligt Mia och självklart är vi hemma under den period som ni är här. Var ska ni bo ?? Nej, mejlar dig istället men du ska veta att jag blev väldig väldigt glad och även Lasse. Då får ni ju även tillfälle att se lite av vad er dotter och hennes nya man kommer att uppleva under sin bröllopsresa :-)

Som sagt, vi hörs via mejl, när det börjar närma sig eller när som helst iallafall innan ni kommer. Kram och ha nu en fortsatt fin helg och hälsa Jörgen att ni är mer än välkomna !

Svar: Ska bli jätteroligt 😃 Kram!
Mia Ahlstrand

11 Anni:

skriven

Vilket underbart ställe ni firade midsommar på! Vilken utsikt! Och så skönt att se att solen sken någonstans i Sverige. Vi hörde en meteorolog som sa att man skulle passa på att njuta på förmiddagen för sedan blev det bara skitväder. Då var vi glada att vi inte var hemma ;-)

Skrattar gott åt att det låter som om det var mitt fel att du hade så många väskor. Lunchar man med Anni vet man aldrig vad som kan behövas :-D :-D :-D

Kommentera här: