Veckan som gått

Så blev det nästan en veckas uppehåll igen. Lika bra att inse att jag inte hinner blogga så mycket i veckorna. (Och ibland inte på helgerna heller).
Veckan började bra. Jobb i Nyköping och då passade jag på att luncha med Cissi nere i hamnen. Vi satt utomhus och njöt av solen och god mat. När vi skulle köpa kulglass till efterrätt var det svåraste att bestämma smak... fanns alldeles för många att välja på. Jag valde till slut vit choklad och mango och blev väldigt nöjd! Mysigt att träffas!
 
Tisdagen hade jag lite längre att åka till jobbet, då var det Vingåker som gällde och jag behövde åka hemifrån kl. 5 på morgonen för att hinna. Struntade i frukost hemma utan åkte nästan hela vägen dit, svängde av på en skogsväg och tog fram macka och tetermos. Kändes lite läskigt där ensam ute i skogen så tryckte ner låsknappen innefrån. När jag var klar gick jag ut i skogskanten och borstade tänderna. Skulle öppna bildörren på passagerarsidan, men den var ju låst! Då flög hjärtat upp i halsgropen för där stod jag långt ut på en skogsväg och både nyckel och telefon var inne i bilen... Om jag var trött innan så var jag klarvaken nu. Sprang runt till förarsidan och slet tag i dörren och den gick att öppna som tur va. Puh vilken tur! Kommer inte lämna nyckeln kvar i bilen fler ggr och speciellt inte om jag tryckt ner låsknappen.
 
I förra tacksamhetsinlägget skrev jag att migränen hade varit bättre. Det skulle jag inte ha gjort. För förra lördagen kom den och stannade kvar i 11 dagar. Så i onsdags när den försvann kändes det som om jag kunde flyga fram!! Vilken ork och energi man får utan migrän!
 
Nu ska jag sätta mig på balkongen i solen och njuta av en härlig fruktsallad. Lever på frukt och bär denna årstid. Ska nog unna mig ett glas vin också nu när migränen är borta. Önskar er alla en härlig helg!
 
 
 
1 Helen:

skriven

Skönt att det är helg igen, fruktsallad låter härligt, proppar själv i mig popcorn just nu :).
Jag förstår paniken du fick när du trodde du var utelåst från bilen, jag trodde själv jag tappat bilnyckeln när var handlade mat idag. I bilen satt Sally så snällt och jag grävde lätt hysterisk igenom alla fickor och väskan, fråga till slut tiggaren som sitter utanför affären om han sett någon nyckel och han hjälpte mig leta bland kundvagnarna. En sista koll i byxfickan och där var den ändå men lite panik hann jag känna.

2 Maria:

skriven

Usch vilken panik du måste ha fått innan du kom in i bilen?!?
Jag har en kompis som haft mycket problem med migrän men sen han slutade äta gluten har han nästan aldrig migrän längre. Värt att prova kanske?
Kram ♥

3 BP:

skriven

Puuuuh, vilken pärs med bilen. Inte roligt alls...

11 dagars migrän låter som rena människoplågeri. Hemskt!

Å bilden du lägger upp påminner om Anitas bild som hon la upp för ett tag sedan. Urvackert!

4 Freja:

skriven

Fy tusan för migrän i 11 dagar, jag tycker det är jobbigt när den stannar i två...

5 Eva Trillian:

skriven

Fy! Inte skrämma sig själv sådär!
Migrän i 11 dagar? Hur orkar du fungera? Förstår att du kan flyga fram när den väl försvinner!
Önskar dig en skön, migränfri, helg!

6 Cissi:

skriven

Ja, det var verkligen mysigt att träffas! Och vilken tur att det gick bra så du kom in i bilen igen! Kramar

7 Days by Johanna:

skriven

ibland hinner man inte :) Förr fick jag panik om jag inte hann, men nu är det mer jaja så får det vara. Men kan inte köra slut på sig själv :)

Ja Hugo växer så det knakar.

8 Anni:

skriven

Nog är det lite konstigt att man tycker det är läskigt att stanna ensam i skogen? De som bor på landet tycker att staden är läskig ...

Tycker SÅ synd om dig som drabbas så hårt av migrän, 11 dagar låter helt ofattbart!

Kommentera här: