Tacksam

Efter en sån här fantstisk helg finns det massor att vara tacksam över! Förra veckan var däremot väldigt jobbig. Migränen som slog till igen och med sån kraft att jag var helt sängliggande hela tisdag och halva onsdag.
 
Ändå tacksam att det var just de dagarna som var värst så jag kunde åka iväg på jobb som planerat måndag fm och onsdag kväll.
Tacksam att de vilda djuren håller sig vid sidan av vägen och inte vägen. Såg älgar på två ställen och en stor vildsvinssugga med massa bebisar på ett ställe när jag åkte hem från Vingåker på kvällen.
 
Tacksam för familj och vänner som firat mig i helgen! Tacksam för alla blommor och plantor jag fick! Tacksam för champagne, vin och lyxig lakrits!
Tacksam för alla era grattisar här på bloggen!
 
Tacksam för vår härliga altan vi byggde förra året.
 
Tacksam för en härlig cykeltur med en vän på söndagseftermiddagen. Så här fridfullt var det när vi pausade.
 
Tacksam för denna ljuvliga årstid med alla härliga blomster! Tacksam för doften av liljekonvaljer som rätt som det är dyker upp när man är ute och går eller cyklar. Alla årstider har sin charm. Här några små förgätmigej.
 
Vad andra är tacksamma över hittar ni om ni klickar på bilden:
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Du har det verkligen inte lätt med den där migränen som inte bara slår till som den vill utan även med kraft! Skönt att den häll sig vid sidan om jobb den här gången ;)
Lyxig lakrits låter onekligen väldigt gott ... undrar vad det är :)
Fin lista - som vanligt :) för hur kan en lista med sådant man är tacksam över var annat? :)
Önskar dig en fin fortsättning på nya veckan!

2 Malin:

skriven

Tråkigt med migrän men så mycket annat i din lista att vara tacksam över. Grattis i efterskott!

3 BP:

skriven

Vilken fin tacksamhetslista och toppen bilder där jag fastnar för vildsvinsmamman med barn. Förstår dock att du inte stannade bilen och fotade;-)

Migränen är ju tyvärr ofta din följeslagare. Vet hur det känns, men har inte haft så svåra attacker som du. Hoppas migränen ger med sig när du kommer in i klimakteriet. Det gjorde den hos mig, som tur är.

PS. Du undviker väl rödvin och ost samt mörk choklad. De kan trigga migränattacker. DS.

4 Maria:

skriven

Härligt att du hittar ljusglimtar trots att du blir lite motarbetad. Sjäkc blwv jag motarbetad till den grad idag och jag inte fick ihop en lista. Det blev ett otacksamhetsinlägg istället :-(
Tråkigt att du inte får bukt med din migrän. Jag tror att för att du måste Zlatan helt med gluten för att ev få effekt av det. Fast det är ju inte säkert att det funkar för dig.
Djuren ska hålla sig I naturen och inte på vägen!
Kram

5 Freja:

skriven

Fint att ha så mycket att vara tacksam för!

6 Anni:

skriven

Älskar att läsa texter som rättats på mobilen, gissar att Maria har en ajfån.
Klart att du måste Zlatan helt med gluten! :-D :-D

Annars lider jag med dig är du har migränattacker. Antar att du är utredd och har medicinsk hjälp, för det tycks vara mer än nödvändigt av det onda!

Himla glad blir jag av att du sedan fick en så fin helg. Snacka om att man måste fira när man har chansen.

7 Åke:

skriven

Så fin tacksamhetslista :) Härliga bilder :) Dessutom fastnar jag för: Att alla årstider har sin charm :)

8 kiki freese:

skriven

Vilket underbart djup det var i förgätmigej-bilden, aaaa.
Gullig liten bebis att glägja sig åt ocg grattis till din årliga deg :-)
Kiki

9 Karin:

skriven

Doften av liljekonvalj, underbart!
Ha en fin vecka, utan migrän!
Kram Karin

Kommentera här: