Jobbhelg med hållbar livsstil

Denna helg har jag jobbat. En släkt som bor i nio olika fastigheter ute på landsbygden beställde en hjärtstartare av mig och idag hade vi utbildningen. Alla hushåll var representerade och alla vet nu hur man gör HLR och hur man använder hjärtstartaren.
Nu är det inte bara för BP:s skull de har satt upp en skylt, utan det är ju meningen att alla ska veta var hjärtstartaren är.
 
Förutom Marits helgbild och BP:s skyltsöndag tänkte jag även hoppa på Helenas nya utmaning Hållbar livsstil. Livet i sig kan ju hålla lite längre med en hjärtstartare... Men för mig som varit utbränd är det viktigt med återhämtning och att hämta energi ute i naturen. Det ger mig en hållbar livsstil.
Klockan 6 igår morse var min vän och jag ute och fotade. Att vara ute i naturen och samtidigt umgås med någon som alltid finns där och ställer upp, det ger så otroligt mycket.
 
Här satt vi och åt vår frukost.. Man ser knappt gränsen mellan vatten och himmel pga dimman.
 
Blev också en tvåtimmarsrunda med min kära ponny igår. Mannen sprang bredvid. En härlig runda som förutom energi och återhämtning gav en del träningsvärk eftersom jag inte ridit så mycket på sista tiden...
 
 
 
1 Hannis:

skriven

Bra både med hjärtstartare och förstås återhämtning.
Vilka magiska bilder! Älskar den med stenarna,trolskt.

2 Helena:

skriven

Vilket fint bidrag! Så viktigt det är med hjärtstartare och också veta hur den fungerar. Naturen är fantastisk för återhämtning. Härligt att ha en vän med sig. Håller med Hannis att fotot med stenarna är helt fantastiskt. Tack Mia för att du är med! Kram

3 cissi:

skriven

Återhämtning är viktigt, kanske det allra viktigaste. Man måste landa ibland.
Stor kram!

4 Lotta:

skriven

Vilka härliga bilder från din helg. Perfekt ridväder skulle man kunna säga! Jag fryser chili, men jag strimmlar den först så är det lätt att dosera sen. Jag gör också sambal olek som jag sen fryser, tror du hittat receptet under mat eller chili på min blogg, det ligger långt ner. Lycka till! /Lotta

Svar: Tackar!!
Mia Ahlstrand

5 HelenTh:

skriven

fantastiska bilder och mycket kloka ord. Återhämtning är viktigare än mn kan tro! Hjärtstartare är en bra livförsäkring så det var bra de fick en ordentlig utbildning i hur den funkar"

6 KajsaLisa:

skriven

Hjärtstartare har räddat många liv, häftiga morgonbilder.

7 BP:

skriven

Tack Mia att du skyltar - å länkar:-)

Å du skyltar ju för nåt riktigt, riktigt viktigt - nä't som kan rädda liv!!!

Dina "mitt-i-natten"-bilder är riktigt bra, men jag hade nog aldrig gått upp såååå tidigt för att ta dom;-)

8 Monica o Jacob:

skriven

Härliga bilder från vattenbrynet, ja en sådan vän är guld värd.
läcker hästbild;-)
Sture är en långhårig schäfer;-)
Ha det bra

9 Eva Trillian:

skriven

Ett väldigt bra kombo-inlägg!
Gillar släkten som skaffar hjärtstartare! Smart. Där ser man, Inte måste an vara ett företag för att ha en sådan inte!
Och kloka du som tar vara på tidiga morgonen och vänskapen - det borde fler av oss göra!

10 Violen på Brandholmen:

skriven

Kloka ord om hållbar livsstil och fina bilder därtill! Ska titta in till Helena och kolla om det är något för mig! Tack för tipset!
Ha det gott!

11 Anita Malta:

skriven

Ett betydelsefullt och positivt inlägg tillsammans med så fina bilder från er morgonstund ut i naturen med en helt underbar avslutning. Skulle själv gärna ha lite träningsvärk just nu av samma orsak som du ;-)
Ska kika på den nya utmaningen. En hållbara Livstil låter som ett måste och något vi alla behöver.
Ha en skön vecka och sköt om dig Mia !! Kram :-)

12 Anni:

skriven

Vilken fin morgon ni fick i dimman, så vackra foton. För mig är dimma tryggt omfamnande, även om jag kan förstå att andra kan finna den rå och skrämmande.
Klok släkt som skaffat hjärtstartare och lärt sig använda den, jag blir glad av att höra om sådant!

Och så minns jag att du berättade om den där ärftlighetsundersökningen förra året. Tänk. Det var då.

Kram!

13 cissi:

skriven

Hej igen Mia! Det vore jättetrevligt att träffas på fredag! :) Jag kan när som helst, så du kan bestämma tiden.
Kram

14 mammakero:

skriven

Så vackra bilder du tog på morgonkvisten. Vemodig skönhet, så passande. Älskar bilden på stenarna i det av dimma höljda vattnet.

Kommentera här: